AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #1 Skrevet 4. desember 2017 Jeg er relativt nyutdannet og har kun hatt den jobben jeg har nå. Vært der i 3 år. Skal på intervju snart for en ny jobb, og ser det står skrevet at man skal ha med attest. Det tenkte jeg å be om når jeg sier opp, da jeg ikke er åpen om at jeg søker nye jobber. Hva ville dere gjort? Har selvsagt med vitnemål fra høyere relevant utdanning og videreutdanning som jeg holder på med nå. Anonymkode: b6206...127
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #2 Skrevet 4. desember 2017 Du får ikke attest før du slutter i gamlejobben. Har du ingen attester å ha med, så har du ingen å ha med, enkelt og greit. Du kan ikke ta med en attest du ikke har, det skjønner jo alle. Sørg for å ha referanser du kan gi dem. Det trenger ikke være sjefen (jeg har aldri brukt nåværende sjef som referanse), du kan spørre kolleger også (og be dem holde godt kjeft), eller du kan bruke trenere, ledere i organisasjoner du har vært med i, osv. Anonymkode: 31f99...951
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #3 Skrevet 4. desember 2017 Det har også stått i flere intervjuinnkallelser jeg har fått, men dette er ofte en standardmail de sender ut. Jeg har tatt det med på intervjuet, men det ble aldri spurt etter. Uansett, arbeidsgiver pleier å ha forståelse for at du verken har attest eller referanse fra den jobben du har nå. Anonymkode: 3c763...89b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå