Gjest Linaria Skrevet 4. desember 2017 #1 Skrevet 4. desember 2017 Jeg studerer i utlandet og betaler svært mye i skolepenger. Dette gjør at bare små endringer i valuta har veldig mye å si. Jeg betaler skolepenger i pund, og kursen støtten ble vurdert fra i utgangspunktet var 10,504 (april 2017). Da jeg fikk utbetalt pengene i september var pundet en del svekken den dagen som gjaldt for Lånekassen. Pundet var nå 10,230 kroner, og jeg fikk vedtak om valutajustering og en del mindre penger (dette gjorde at jeg tapte mye, da jeg ikke faktisk fikk betalt skolepengene før pundet var blitt høyere igjen, men dette kan jeg leve med.) Nå er jo pundet derimot mye høyere. Om jeg ser på Norges Bank fra fredag, ligger det på 11,2, men ved denne utbetalingen (vi får halvparten i september, halvparten i desember) har jeg ikke fått noe info om valutajustering i det hele tatt, selv om det er en mye større endring enn 10,5 til 10,2. Gjelder valutajustering kun om studenten taper på det og Lånekassen sparer på det? På Lånekassen sine hjemmesiden finner jeg ikke info utover at valutajustering finnes, og jeg har ikke norsk telefonnummer så er så dyrt å ringe dem og stå i den lange telefonkøen. Mail til dem tar jo som kjent gjerne mange måneder, så tenkte å sjekke her først.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #2 Skrevet 4. desember 2017 Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, ville bare tipse om at man stort sett får raskt svar om man spør på Lånekassens side for studenter i utlandet på FB. https://www.facebook.com/pg/lanekassen.utland/posts/?ref=page_internal Anonymkode: 4fefe...f6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå