Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår arbeidsplass har innført VM TV på jobb og skidager for ansatte (les: må delta).😮😩😡

Jeg slutter og finner noe kulere...! 👍🏻

Anonymkode: c96b5...920

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min arbeidsplass har ikke tid til slikt tull. Hvor jobber du? (Type bedrift altså, kontor? sportsbutikk? osv.)

Anonymkode: 327e4...451

Skrevet

Tja, vi blir "tvunget" med på diverse teambuildingsaktiviteter. Det er jo bare å si du er skadet, syk, eller whatnot om du ikke vil bli med. Og som regel er arbeidsgiver lydhør om du sier du ikke vil delta på akkurat den aktiviteten (men du risikerer at du må bli med og se på). 

Anonymkode: cd795...790

• Liker 2
Skrevet

Vi har skidager, men man må ikke delta. Har uansett ikke tid til det. 

Anonymkode: ca774...4d7

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår arbeidsplass har innført VM TV på jobb og skidager for ansatte (les: må delta).😮😩😡

Si at du sliter med en kneskade etter Marcialonga i fjor :laugh:

Anonymkode: 387dc...e12

• Liker 4
Skrevet

Hva om man ikke har ski/ikke kan stå på ski? 

Anonymkode: d84ec...dd7

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva om man ikke har ski/ikke kan stå på ski? 

Anonymkode: d84ec...dd7

Da får man være med og se på, eller gå tur på beina. Eller leie ski, eller låne ski. 

Anonymkode: cd795...790

Skrevet

Her har de kommet med lignende forslag. Jeg har bare sagt at det ikke er aktuelt for meg. Nå vet alle de aktuelle at jeg ikke blir med på sånt. Dette er en arbeidsplass, ikke et idrettslag. Jeg har en helt vanlig kontorjobb. 

Når man er voksen trenger man heldigvis ikke å finne seg i alt.

Anonymkode: 5b0d5...5be

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vær obs på om det skjer deg noe. Det er ikke yrkesskade og jobben står uten ansvar. Tegn forsikring

Anonymkode: 0ecc1...862

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg jobber i en barnehage hvor vi går mye på ski på vinteren.

Anonymkode: 57dbf...e8e

Skrevet

De kunne jo prøvd seg. :roll: Og min arbeidsplass er sponsor for skilandslag.

"En av de umistelige fordeler man omsider har oppnådd ved å bli voksen, er at man slipper å gå på ski." (Jens Bjørneboe)

• Liker 7
Skrevet

Som lærer er det vel høyst sannsynlig at jeg må ut på skidager, ja. Mulig jeg bør ta fram skiene og trene opp teknikken :fnise:

Men alvorlig talt, om det ikke er relevant for jobben på noen måte, ville jeg ha protestert.

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobbet i et departement tidligere og vi hadde skidag. Men det var ute-vinterdag - de som ikke ville gå på ski, kunne fx ake. Korketrekkeren i Oslo er genial sånn sett.

Også hadde vi fest på kvelden.

Skrevet
5 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Jeg jobbet i et departement tidligere og vi hadde skidag. Men det var ute-vinterdag - de som ikke ville gå på ski, kunne fx ake. Korketrekkeren i Oslo er genial sånn sett.

Også hadde vi fest på kvelden.

Samme her, departement. Men fest på kvelden husker jeg ikke... ;)

Skrevet

Vi hadde sykkeldag også. Det var jeg aldri med på. Det ligger en viss grad av frivillighet i slike ting, mener jeg. Bortsett fra julebord, der blir det helvete om man ikke vil delta.

Skrevet
2 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Vi hadde sykkeldag også. Det var jeg aldri med på. Det ligger en viss grad av frivillighet i slike ting, mener jeg. Bortsett fra julebord, der blir det helvete om man ikke vil delta.

Husker ikke noen sykkeldag, men en eller annen uteaktivitet var det på sommeren også. Julebordene kom i to varianter. Det store offentlige, (om jeg ikke husker feil var det med egenandelsbetaling) og det julebordet personalet arrangerte i kontorlokalene. Der kunne alt skje, og det var større oppslutning på dette :)

• Liker 1
Skrevet

Akkurat på sånne ting er jeg glad for at jeg faktisk ikke kan bli med på grunn av skader. Kan ikke gå turer, ikke gå på ski osv. 

Anonymkode: 02b51...ba6

Skrevet

Nei, jeg er ferdig med grunnskolen, så da trenger jeg heldigvis ikke gå på ski ;) forrige arbeidsplassen var dog troende til ting som gå på glødende kull, hoppe trampoline eller ri på sånn rodeomaskin. Alt forkledt som "teambuilding". Heldigvis ble ikke vi på kontorgølvet regnet med til teamet. :laugh:

Anonymkode: c560d...314

• Liker 1
Skrevet

Nei, da hadde jeg blitt rimelig sur. 

Anonymkode: e79a9...9e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...