AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #1 Skrevet 4. desember 2017 Jeg har en liten blandingshund som øyeblikk blir 1 år. Hun har ikke hatt løpetid ennå men lurer på om noe kan være i gjæret nå. Jeg har ikke sett blod, men hun lukter jern /blod og jeg synes kjønsorganet ser noe annerledes ut en tidligere, men det er vanskelig å si for jeg har ikke akkurat studert det særlig nøye før. Hun er kanskje litt mer rastløs en normalt, men oppfører seg ellers likt. Hvilke tegn kan jeg se etter annet en blod? Jeg har lest om løpetid, men de fleste artikler jeg finner beskriver stort sett bare forløpet og ikke noe om hva man kan se etter. Har også lest om stille løpetid hvor det kan være vanskelig å finne det ut. Kan det være noe tilfelle hvis det ikke er synlig blod? Hun vasker seg ikke mer en ellers. Jeg har kun hatt hannhund tidligere og er lite kjent med løpetid, så dette er ganske nytt å forholde seg til. Anonymkode: efdbc...7d0
Tabris Skrevet 4. desember 2017 #2 Skrevet 4. desember 2017 Det varierer hvor mye tisper blør. Noen blør mye, andre lite. Ofte vil kjønnsorganet hovnet opp og tispene kan bli mer ivrige etter å å markere/tisse ute, snuse rundt, slikke seg og være mer interessert i andre hunder. Noen blir, som du sier, rastløse, andre blir klengete, andre igjen veldig sutrete. Det varierer individuelt hvordan tispene oppfører seg under løpetid.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #3 Skrevet 4. desember 2017 Jeg syns også det kan være vanskelig å vite nøyaktig når tispen vår får løpetid. Det sikreste tegnet jeg har er at hun vasker seg mer nedentil, og at hannhunder er mer pågående enn vanlig. Siden hun vasker seg så mye, og heller ikke blør så mye, er det vanskelig å finne blod i starten. Det tar også noen dager før kjønnsorganet hovner opp. Anonymkode: f1157...30d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #4 Skrevet 4. desember 2017 Da får jeg bare følge med videre. Bør jeg holde henne i adskilt rom for andre hannhunder de neste ukene? Eller holder det med en truse på? Vi har en del familiesammenkomster i desember hvor det vil være noen hannhunder og vil selvsagt ikke sette valper på henne. Jeg vet liksom ikke hvor fort paring skjer. Jeg ser jeg virker forferdelig uvitende nå, men jeg må bare spør slik at jeg kan gjøre det som vil være best for henne. Det er ganske uaktuelt å la henne være hjemme alene alle timene vi vil bli borte i løpet av julen, så jeg må kanskje tenke på alternative løsninger hvis det er slik at hun ikke kan være sammen med hannhunder i det hele tatt. Anonymkode: efdbc...7d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå