makkapakka Skrevet 4. desember 2017 #21 Skrevet 4. desember 2017 Min var 4 år før jeg begynte å dra han rundt på tivoli og hunderfossen osv.selv da var det for tidlig for han. En ferie bare hjemme hadde fungert helt fint for mitt barn, bedre enn alt styr med reising til store badeland eller barneparker. Har egentlig tatt han med ferie dit jeg vil. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #22 Skrevet 4. desember 2017 Ts her. Tusen takk for alle innspill Jeg forstår også at barnet ikke bryr seg om vi gjør aktiviteter nær hjemmet eller om vi gjør det i Danmark eller Spania, men vi foreldre ønsker også en ferietur, men ønsker det skal være noe som er gøy for barnet også. Regner med at det blir Danmarkstur med badeland og dyreparker Anonymkode: e5684...896
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #23 Skrevet 4. desember 2017 Mine toåringer har vært fryktelig glad i å bade, så min foretrukne ferie har vært en tur til Spania/Hellas på forsommer/høst (når det ikke er sånn supervarmt, men garantert bærebår hver dag). KORT transfer og barnevennlig hotell nær stranden, gjerne med leilighet heller enn hotellrom så man kan lage mat selv. Fokus har vært på enkelt, barnevennlig og behagelig, så får kultur, uteliv og shopping vente til en annen gang. Ferie med småbarn må skje på deres premisser, men gjør man det og ikke er for ambisiøs blir det veldig bra! Anonymkode: a3a60...c7b 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #24 Skrevet 4. desember 2017 Bærebår skulle være "badevær" Det er hovedgrunnen vår for å velge sydeuropeiske strøk, det er så deilig med gode temperaturer både for små og store. Vi trives godt i Norge om sommeren også, men det er ikke til å komme fra at været er ganske variabelt... Anonymkode: a3a60...c7b
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #25 Skrevet 4. desember 2017 Bærebår skulle være "badevær" Det er hovedgrunnen vår for å velge sydeuropeiske strøk, det er så deilig med gode temperaturer både for små og store. Vi trives godt i Norge om sommeren også, men det er ikke til å komme fra at været er ganske variabelt... Anonymkode: a3a60...c7b
Simmis Skrevet 4. desember 2017 #26 Skrevet 4. desember 2017 Vi hadde med ungene til Danmark da minste var 2, og det mest populære da var aalborg zoo også ligger det en blomsterpark med noen dyr, noen karuseller ( toget som gikk gjennom parken var helt toppers da. Tror vi kjørte det 2-3 ganger ) tror det het jespershus eller noe. Også var vi på nordsjø museet. Vi hadde jo også med en på 5 og ei på 10, så da måtte vi jo gjøre noe nesten hver dag. Vi reiser til Danmark ca hvert 2 år, og unger og voksne elsker det.
Ulrikke Skrevet 4. desember 2017 #27 Skrevet 4. desember 2017 1 minutt siden, Simmis skrev: Vi hadde med ungene til Danmark da minste var 2, og det mest populære da var aalborg zoo også ligger det en blomsterpark med noen dyr, noen karuseller ( toget som gikk gjennom parken var helt toppers da. Tror vi kjørte det 2-3 ganger ) tror det het jespershus eller noe. Også var vi på nordsjø museet. Vi hadde jo også med en på 5 og ei på 10, så da måtte vi jo gjøre noe nesten hver dag. Vi reiser til Danmark ca hvert 2 år, og unger og voksne elsker det. Må bare være enig med deg. Vi skal til Danmark til sommeren selv, med en 12-åring! Vi var i Thailand i sommer, og på cruise i Middelhavet året før det igjen, men nå lengter vi tilbake til Danmark. Vi stortrives og har gjort det siden eldstemann var liten! (han er nå 22)
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #28 Skrevet 4. desember 2017 Vår snart 2-åring elsker å være med besteforeldrene. Har hatt henne med flere steder, som lekeland, badeland etc, men ingenting slår tid med familien. Hvis jeg skulle dratt til utlandet hadde jeg valgt bornholm i danmark. Veldig koselig og familievennlig der. Anonymkode: 4b368...df2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #29 Skrevet 5. desember 2017 Kan anbefale Lilleputthammer. Det er mye mindre enn Hunderfossen og har mange attraksjoner for de minste. Oversiktlig og greit, og utallige lekeplasser (også i nærheten av spisestedene, så da kan barna leke mens foreldrene spiser). Vår på 1,5 storkoste seg med å kjøre små biler, ta tog og se på Vennebyen-show der i sommer. Anonymkode: 4306a...b14
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #30 Skrevet 5. desember 2017 Synes foreldre styrer så voldsomt. En 2 åring vet knapt hvor han er i den alderen. Om han leker med bøtte og spade på Hawaii eller ved det lokale tjernet ved huset ditt, så er det han revnende likegyldig. Anonymkode: 7b1e7...bde 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #31 Skrevet 5. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes foreldre styrer så voldsomt. En 2 åring vet knapt hvor han er i den alderen. Om han leker med bøtte og spade på Hawaii eller ved det lokale tjernet ved huset ditt, så er det han revnende likegyldig. Anonymkode: 7b1e7...bde Er det å styre så voldsomt å dra på ferie da? Det blir vel hva man gjør det til. Du vet, det er litt hyggelig for foreldrene også å reise bort litt når man har fri. TS, som mange andre i tråden, vil jeg også si Danmark! Perfekt med småbarn Anonymkode: 231d4...57d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #32 Skrevet 5. desember 2017 Vi tok bare dagsturer sommeren vårt barn var 2år. Det å besøke en bondegård, kjøre ferge ut til øyene for å bade og grille, besøke venner med barn som bor litt avgårde, Frognerbadet osv var veldig stas! Anonymkode: 4880c...735
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #33 Skrevet 5. desember 2017 Jeg mener det beste er hyttetur med andre barnefamilier i den alderen. En to-åring trenger lite annet stimuli enn helt ordinær natur og selskap fra foreldre og andre. Anonymkode: b61ff...dbf
Gjest Selfie Skrevet 5. desember 2017 #34 Skrevet 5. desember 2017 Når datteren min var to tok vi toget til Bergen, overnattet på fint hotell med badekar(for min skyld...) og dro på akvariet. Har masse gode minner fra det. Hun elsket å kjøre tog (toget har lekevogn), vi hadde god tid, og jeg fikk litt luksus og ferie på hotellet. Anbefales!
FantasDick Skrevet 5. desember 2017 #35 Skrevet 5. desember 2017 2-åringen vår var storfornøyd med basseng og sandkasse i hagen i sommer. Jeg fødte i midten av juni så vi ble hjemme denne sommeren. Til sommeren tenker vi å dra på en liten ferie, tror hun vil like f.eks dyrepark.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2023 #36 Skrevet 20. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 5.12.2017 den 9.22): Synes foreldre styrer så voldsomt. En 2 åring vet knapt hvor han er i den alderen. Om han leker med bøtte og spade på Hawaii eller ved det lokale tjernet ved huset ditt, så er det han revnende likegyldig. Anonymkode: 7b1e7...bde Det er jo bare tull, vi har en liten gutt i familien som stadig snakker om Spania etter sydenferie vi var på i fjor, da var han såvidt fyllt 2. Å kunne gå rundt i kun badebleie uten at det blir for kaldt, og ha litt finere strender (2 åringer kan være litt pysete for vann som ikke er helt klart) og barnebasseng med små sklier og liknende er helt klart mer stas enn det man gjør hver dag, også for en som er 2 år. Og så er det såklart ekstra stas for foreldrene å slippe å lage mat og rydde, og bare kunne kose seg med ungen i sola! Anonymkode: 388e0...68e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå