Gå til innhold

Hvordan vise omtanke for venn som sliter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min kjærestes bestevenn sliter om dagen. Det jeg og han har til felles er at vi begge periodevis er deprimerte, og vi har "bondet litt" over denne forståelsen. Min kjæreste er romkamerat i kollektiv med han, og jeg fikk i dag høre at han har en litt tung periode. Forsovet seg til jobb fire ganger i det siste (han begynner kl 14..), og generelt bare holder senga. 

Min kjæreste virker ikke sånn veldig forståelsesfull. Han VIL, men han skjønner ikke hvorfor kompisen er sånn. Min kjæreste mener selv at når han har vært deprimert har han hatt et ønske om at det skulle bli bedre, og gjort tiltak deretter. Derfor skjønner han ikke hvorfor kompisen ikke gjør det. Jeg tror i grunn ikke at min kjæreste har vært særlig deprimert hvis det var "så lett". De periodene jeg har med depresjon er alt bare et slit, jeg vil jo så klart bli bedre, men ikke på bekostning av noe (vil bare sove), og har ingen ønske om å gjennomføre noen tiltak for at det skal bli bedre.

Jeg ønsker å gå inn å vise litt omsorg til bestekameraten. Han er også en god venn av meg. Jeg er litt redd for at det skal virke "feil" ovenfor min kjæreste, men det gjør meg vondt å vite at han sliter og ikke møter forståelse. 

Ønsker å ta en tur bort til han før jobb, lage en kopp kaffe til ham, sørge for at han kommer seg opp og kanskje prate litt om hvordan han har det. Tenker å invitere han litt mer hit, slik at han slipper å være hjemme alene. Sende med litt middag osv. Vurderte også å kjøpe en lyslampe til ham i gave. Har brukt det selv og fått litt effekt av det.

Hva tenker dere?

Anonymkode: cee38...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...