Gå til innhold

Automatisk frikort? Eller må man gjøre noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år har jeg liksom hatt året...

etter det jeg husker i farten så har jeg hatt:

1 legevaktbesøk

1 legetime på sykehus

2 separate røntgentimer

5 vanlige legetimer 

1 dobbeltime hos legen

men jeg finner ikke alle kvitteringene... betyr det at jeg ikke får frikort da, eller ikke har vært nok syk til å få??

Anonymkode: 8dca9...9ab

Skrevet

Du får automatisk frikort når du når frikortgrensen, ikke bekymre deg. 

• Liker 4
Skrevet

Likedan får du automatisk tilbakebetalt det du har betalt for mye.

Anonymkode: 40ec6...73a

• Liker 1
Skrevet

Alle besøk hos legen blir automatisk registrert hos Helfo (de som gir deg frikort), og når du går over frikortgrensen får du frikortet i posten. Neste gang du er hos legen tar du det med slik at det blir registrert. Alt du har betalt over frikortgrensen blir automatisk tilbakeført til kontoen din

Anonymkode: cbfb5...f6a

Skrevet

Tar det lang tid for evt etterbetaling?  Jeg tror jeg har brukt ca 2800 hos lege/sykehus til nå i år, 2600 av de var mellom januar og september, og har ikke fått noe i posten enda.....

Skrevet

Jeg fikk i august, da var jeg visstnok nylig passert grensa. Har du ikke fått har du sikkert regna feil. 

Anonymkode: 99cf1...875

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar det lang tid for evt etterbetaling?  Jeg tror jeg har brukt ca 2800 hos lege/sykehus til nå i år, 2600 av de var mellom januar og september, og har ikke fått noe i posten enda.....

Noen ganger får man ikke hele summen på frikortet. Enkelte ting blir ikke dekket. Noen la ut link hvor du kan sjekket ut dette. Du har sikkert regna feil, det har jeg gjort. 

Anonymkode: 7bebd...cc2

Skrevet

Sjekk helfo, alt står der 👌

Anonymkode: 72114...024

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

I år har jeg liksom hatt året...

etter det jeg husker i farten så har jeg hatt:

1 legevaktbesøk

1 legetime på sykehus

2 separate røntgentimer

5 vanlige legetimer 

1 dobbeltime hos legen

men jeg finner ikke alle kvitteringene... betyr det at jeg ikke får frikort da, eller ikke har vært nok syk til å få??

Dersom du ikke er reservert mot automatisk frikort så får du frikort når du har tippet grensen for frikort. Men nå er vi kommet til 5.12. Så så mye nytte får du neppe av et frikort før kortet går ut på dato 1.1.2018.

Anonymkode: 227e0...0c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...