Gå til innhold

Hva betyr dette symbolet på plantegningen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som vet hva symbolet nederst til høyere betyr? Altså hva som er inni den sirkelen i boden? Det er del av en plantegning fra en borettslagsleilighet :)

Har prøvd å google en del, samt spurt et par person, men jeg klarer ikke å finne det ut og ingen jeg har spurt vet ;) 

24650707_10154822547576567_1939536194_o.jpg

Anonymkode: 70efd...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Gremlin skrev:

Varmtvannstank? 

Tusen takk for svar, setter pris på det :) Smart tenkt, kan jo være det, men den står så langt unna man kommer kjøkken og bad :fnise: Men så har jo ikke jeg noe greie på dette da, så kan godt hende det er mulig at varmtvannstanken står en stue og et soverom vekk fra der vannet kommer ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar, setter pris på det :) Smart tenkt, kan jo være det, men den står så langt unna man kommer kjøkken og bad :fnise: Men så har jo ikke jeg noe greie på dette da, så kan godt hende det er mulig at varmtvannstanken står en stue og et soverom vekk fra der vannet kommer ut ;)

Den er rund, har rør som går inn til veggen og det er bilde av en vanndråpe ved en temperaturmåler som viser høy temperatur, så skjønner egentlig ikke hva annet det kan være😅. Hos foreldrene mine står varmtvannstanken relativt langt unna både kjøkken og begge bad, så jeg vil tro at rørene kan gå ganske langt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gremlin skrev:

Den er rund, har rør som går inn til veggen og det er bilde av en vanndråpe ved en temperaturmåler som viser høy temperatur, så skjønner egentlig ikke hva annet det kan være😅. Hos foreldrene mine står varmtvannstanken relativt langt unna både kjøkken og begge bad, så jeg vil tro at rørene kan gå ganske langt. 

Hehe, ja, godt poeng ;) Tusen takk for oppklaring og for at du tok deg tid til å svare, setter pris på det :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Noen som vet hva symbolet nederst til høyere betyr? Altså hva som er inni den sirkelen i boden? Det er del av en plantegning fra en borettslagsleilighet :)

Har prøvd å google en del, samt spurt et par person, men jeg klarer ikke å finne det ut og ingen jeg har spurt vet ;) 

24650707_10154822547576567_1939536194_o.jpg

Er dette en nyere bolig så er det ikke varmtvannstanken, men ventilasjonsanlegget. 

Men uten å se hele plantegningen og få vite hvor gammel boligen er så kan vi ikke svare sikkert. 

Anonymkode: c7217...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en nyere bolig så er det ikke varmtvannstanken, men ventilasjonsanlegget. 

Men uten å se hele plantegningen og få vite hvor gammel boligen er så kan vi ikke svare sikkert. 

Tusen takk for svar, setter pris på det :):)

Legger ved hele plantegningen og boligen er fra 1970 :) Det er et stort rom med stort hovedventilasjonsanlegg på taket, men kan jo kanskje være ventilasjonsanlegg inne i leiligheten fordet, jeg har jo null greie på dette ;) Har vært på flere visninger i identiske leiligheter i samme borettslag, men dette er den enste leiligheten som har hatt sånn "greie" i boden, men også den eneste som ligger i toppetasjen, så det kan kanskje være derfor, men som sagt har jeg ikke greie på dette ;)

_1153280921.thumb.jpg.7c263d7a10c01c75f84de18ff62353f3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sen ve ben skrev:
  Vis skjult innhold

Ventilasjonsanlegget eller sentralstøvsuger?

Tusen takk for innspill, og gode ideer :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, penny_ skrev:

Vannbårenvarmetingtang? 

I en bolig fra 1970 - tallet :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symboler for varmtvannsberedere er riktignok runde, men med VV inni. 

Siden dette er en leilighet på toppen, og andre leiligheter i samme borettslag ikke har hatt dette symbolet, kan det være markert for en sentralenhet for ventilasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har googlet og kikket på mange symboler nå og ikke funnet det riktige. Jeg tror derfor julenissen har en hemmelig? inngang i denne boden. Høyre side av symbolet ligner da veldig på et julenisseskjegg?  Hva symbolet på venstre side står for er litt mer uklart, men ligner litt på dette og det har noe med varme å gjøre. Men klart en fordel med varme der hvor julenissen ankommer julaften, er kaldt å reise luftveien i desember. 

Unnskyld avsporing Ts. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, penny_ skrev:

Vannbårenvarmetingtang? 

31 minutter siden, penny_ skrev:

Du kan jo spørre megleren.

God ide :) Det står at det er vannbåren varme der, så kan godt være det er vannbårenvarmetingtang ;)

Takk for tips og innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Kontormus skrev:

Symboler for varmtvannsberedere er riktignok runde, men med VV inni. 

Siden dette er en leilighet på toppen, og andre leiligheter i samme borettslag ikke har hatt dette symbolet, kan det være markert for en sentralenhet for ventilasjon?

Det visste jeg ikke :)

Godt poeng, takk for innspill og info :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Frida skrev:

Jeg har googlet og kikket på mange symboler nå og ikke funnet det riktige. Jeg tror derfor julenissen har en hemmelig? inngang i denne boden. Høyre side av symbolet ligner da veldig på et julenisseskjegg?  Hva symbolet på venstre side står for er litt mer uklart, men ligner litt på dette og det har noe med varme å gjøre. Men klart en fordel med varme der hvor julenissen ankommer julaften, er kaldt å reise luftveien i desember. 

Unnskyld avsporing Ts. :)

Haha :fnise: Bare hyggelig med avsporing, og det hadde ikke gjort noe med besøk av julenissen heller ;)

Så hyggelig at du har tatt deg tid til å google, jeg klarte heller ikke å finne det symbolet på google ;) Men klikket på linken, og dersom det ene symbolet har noe med oppvarming å gjøre er det jo veldig logisk at det er en vannbårenvarmetingtang som Penny skrev ;) Ettersom oppvarming+vann lett kan bli vannbåren varme ;)

1 time siden, penny_ skrev:

Vannbårenvarmetingtang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha :fnise: Bare hyggelig med avsporing, og det hadde ikke gjort noe med besøk av julenissen heller ;)

Så hyggelig at du har tatt deg tid til å google, jeg klarte heller ikke å finne det symbolet på google ;) Men klikket på linken, og dersom det ene symbolet har noe med oppvarming å gjøre er det jo veldig logisk at det er en vannbårenvarmetingtang som Penny skrev ;) Ettersom oppvarming+vann lett kan bli vannbåren varme ;)

Håper du finner ut av det og i tillegg får et hyggelig besøk av julenissen! :)

God adventstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...