Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 5 jula sammen, vi er gift og mine barn er hos sin far annetvert år. I fjor så jeg ifra at vi neste år var barnefri i jula og derfor ønsket å feire med min nye manns familie. Det har vi aldri gjort og vi synes det hadde vert hyggelig å være med den blå mtp at svigermor begynner å bli gammel. 

I novemer spurte vi hva planen var for jula og fikk beskjed om å spørre Nina. Vi spurte Nina og hun visste ikke om det ble plass men hun skulle tenke på det. Senere får vi høre at Nina ikke skal ha julefesten allikevel, det skal være hos min manns søster (som han spurte først). Vi har ikke fått noe svar og det haster litt mtp at vi må handle langt flere gaver om vi skal feire med hans familie. Så min mann sier "Jeg håper dere har plass til oss" hvorpå søsteren svarer "Det kan dere bare drite i". 

Snakk om å bli skuffa. Det blir meg, mannen min og min datter alene. Helt ok Det, vi skal klare å feire jul vi 3 men det svaret om at vi kunne drite i det....det tok luften ut av oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig forhold fra før av kan jo være eneste grunnen til et slikt svar. Hva sier mannen din om søsterens oppførsel? 

Anonymkode: 6a20f...938

• Liker 15
Skrevet

Wow. Har dere eller mannen din ett dårlig forhold til søsteren? Inviterer dere de til dere? Må jo være en grunn til å få ett slikt svar. Kan hende hun er sur fordi dere kun finner det rett å feire jul med de nå som dere har barnefri.

Anonymkode: be74f...e83

Skrevet

Han er veldig skuffet nå. Vi har hatt ett veldig nært forhold til dem. I sommer var vi på ferie sammen og vi har spist ute sammen, tilbragt mange lørdagskvelden sammen, bursdager osv. Vi har invitert til Rekevelder og nyttårsaften hos oss. Helt uproblematisk forhold. Men kanskje det ikke er så uproblematisk som vi trodde. Vet ikke. Jeg forstår at de kanskje har lite plass til 13 gjester men da burde de si det og ikke "Det kan du drite i". Vi er behjelpelige med mat og rydding og hva det måtte være. Gjerne betale vår del av måten osv.

Grunnen til at det passer nå er fordi mine barn er hos faren sin. De årene de feirer med oss er vi hos mine foreldre sammen med mine søsken, partnere og deres barn som bor på en annen kant av landet så vi treffes kun julaften og 17 mai. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner dem litt, det virker som du gått utfifra at det er greit at dere kommer, og når det gjelder mat og drikke som ikke det som er styret, men fasktisk gjøre i stand både før og da, og det kan faktisk hende de ikke har plass.

Og måten søster reagerete ser jeg om dere har mast om det og satt henne i krok, og så ble hun lei.

Anonymkode: f3cec...4e9

• Liker 2
Skrevet

Hun har gitt dere flere hint dere burde å ha tatt, ja hun burde å sagt det rett, men når hun b la annet sier hun skal sjekke om det er plass og ikke kommer tilbake med svar om det, så er det nei. Så jeg skjønner at hun sikkert synes mannen din var masete, og det å ha ett selskap på 10 personer, og skal plutselig ha 3 til kan være vanskelig, men ja hun kunne ha taklet det annerledes,men det burde dere har gjort og.

Anonymkode: f3cec...4e9

• Liker 2
Skrevet

Vi har ikke mast. Vi spurte og fikk ikke ett svar så det var kun en påminnelse. Vi gjør det vi kan for å hjelpe hver gang det er selskap, har absolutt ingen tanker om å komme lett til noe. Uansett så er poenget hvordan man svarer. Å si at vi kan drite i det kontra beklager. For meg betyr det ikke noe om vi feiret alene, jeg sliter i store selskap men for min mann er dette vondt.

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det var et frekt svar fra søster. Hun kunne jo ha svart dessverre har vi ikke plass. Eller foreslått en julelunsj første juledag. Men ærlig talt 3 ekstra personer er vel ikke så mye styr?  Jeg har selv hatt middagsselskap med ubudne gjester og plassmangel og det ordner seg alltid. 

• Liker 11
Skrevet

Merkelig svar fra familien til mannen din, de visste jo at dere ønsket å feire sammen med de i år. Det kan jo være at de faktisk er litt snurt fordi dere ikke har feiret jul med dem tidligere og prioritert din familie alltid? Uavhengig av dette: å feire jul bare to eller tre personer kan bli en rolig og avslappende opplevelse, foreslår at dere går for å legge ballen død mht hans familie og å feire der, og gleder dere heller over å feire jul hjemme i fred og ro. 

Vi har feiret jul både uten barn og med kun et av våre barn, og det har vært like fint som å feire med hele banden. 

Anonymkode: 97609...f58

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, Duff skrev:

Så min mann sier "Jeg håper dere har plass til oss" hvorpå søsteren svarer "Det kan dere bare drite i". 

Og hva sa han da? 

• Liker 1
Skrevet

Dette må dere si ifra om. Det er ikke greit at noen svarer sånn. Ei venninne av meg oppførte seg merkelig for en stund tilbake. Begynte å bli veldig negativ når vi møttes, og hadde ganske mange frekke svar. Jeg skjønte ikke hva som var greia. Vi hadde alltid en god tone, og det var som hun skifter personlighet. En stund etterpå kom svarer. Hun hadde hatt det fælt i ekteskapet, masse krangling, nesten ikke sove, og det gikk mot skilsmisse. Ikke det at oppførselen hennes var unnskyldt, men da fikk man en forklaring. Var lettere å forstå hvorfor hun var sånn. Og jeg sluttet å tenke det var noe galt med meg.

Dette må dere finne ut hvorfor hun er sånn. Kan hende hun sliter med noe, men det skal uansett ikke gå utover dere.  

Anonymkode: 3bfb7...1a4

• Liker 6
Skrevet

Kommunikasjon? Spør henne selv da hva hun mente med det?

''Hvorfor sa du det på den måten? Det var sårende, føler vi har et greit forhold, men tydelighvis har vi ikke det. Hvis vi noen gang har gjort noe som dere er sure for, så må vi snakke om det.''

• Liker 9
Skrevet

Kanskje hun bare tulla? 

• Liker 1
Skrevet

Føler noe informasjon mangler her altså..

Anonymkode: 6a20f...938

• Liker 10
Skrevet

Sånn svarer man da bare ikke. Uansett.

• Liker 3
Skrevet

Er dere barnefri eller er dere det ikke? Først skriver du at dere er barnefri i julen, men så avslutter du innlegget med å si at det blir deg, din mann og din datter. Så da er dere ikke barnefri, da? 

Og har dere bare invitert dere selv? Det synes jeg ærlig talt er ganske frekt? Spesielt om du har med deg datteren din. Jeg ville ikke likt om min bror inviterte seg og sin familie til meg, sånn helt uten videre. 

Anonymkode: 79982...062

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet

Er det sånn at dere er blitt bedt flere ganger før og har takket nei ? I og med at du fortalte ifjor at dere hadde barnefri dette året og at det da ville passe ? Fem år uten å feire jul med dem er jo noen år ? 

Jeg skjønte heller ikke helt det med at dere måtte kjøpe flere julegaver,for kjøper en ikke det til hverandre om en er sammen eller ikke ? 

Det virker som om de er såret eller fornærmet fordi dere ikke har feiret jul med dem før. Men syns jo det var et veldig stygt svar dere fikk da! 

Skrevet

Jeg synes nå mannen din var frekk og jeg da. "Håper dere har plass til oss" er ikke et ydmykt spørsmål. Hvorfor ikke spørre rett ut? "Vi har så lyst til å feire med dere i år, er det plass til oss?"

Anonymkode: ce5d7...31f

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, Duff skrev:

Det er 5 jula sammen, vi er gift og mine barn er hos sin far annetvert år. I fjor så jeg ifra at vi neste år var barnefri i jula og derfor ønsket å feire med min nye manns familie. Det har vi aldri gjort og vi synes det hadde vert hyggelig å være med den blå mtp at svigermor begynner å bli gammel. 

I novemer spurte vi hva planen var for jula og fikk beskjed om å spørre Nina. Vi spurte Nina og hun visste ikke om det ble plass men hun skulle tenke på det. Senere får vi høre at Nina ikke skal ha julefesten allikevel, det skal være hos min manns søster (som han spurte først). Vi har ikke fått noe svar og det haster litt mtp at vi må handle langt flere gaver om vi skal feire med hans familie. Så min mann sier "Jeg håper dere har plass til oss" hvorpå søsteren svarer "Det kan dere bare drite i". 

Snakk om å bli skuffa. Det blir meg, mannen min og min datter alene. Helt ok Det, vi skal klare å feire jul vi 3 men det svaret om at vi kunne drite i det....det tok luften ut av oss.

Må dere handle flere gaver, om dere skal feire med hans familie?

Anonymkode: ad8a3...014

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må dere handle flere gaver, om dere skal feire med hans familie?

Anonymkode: ad8a3...014

Det synes jeg også var veldig merkelig. Jeg kjøper da gaver til søskenene mine og deres barn helt uavhengig av om vi feirer i lag eller ikke. 

Anonymkode: 79982...062

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...