Gå til innhold

Nobel - Feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett litt av serien Nobel, men har nå sett hele i riktig rekkefølge.. Det fikk meg til å tenke, hvor opptatt er filmprodusenter av at ting skal virke autentisk? Norge er et lite land, og det er ikke akkurat vanskelig å skaffe informasjon om hvordan enkle ting som feks uniformer ol. skal bæres i militæret. Jeg la feks merke til at alle som har den vinrøde FSK-bereten har feil flash. Det er ikke akkurat vanskelig å finne ut dette, så hvorfor gjør de det feil? De irriterer jo bare ved å utelukke slike enkle triks for å gjøre at det ser mer ekte ut. Og jeg kan ikke akkurat se for meg at Forsvaret skulle nekte de det, da dette er ting som enhver kan finne ut. 

Anonymkode: d1009...c7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett litt av serien Nobel, men har nå sett hele i riktig rekkefølge.. Det fikk meg til å tenke, hvor opptatt er filmprodusenter av at ting skal virke autentisk? Norge er et lite land, og det er ikke akkurat vanskelig å skaffe informasjon om hvordan enkle ting som feks uniformer ol. skal bæres i militæret. Jeg la feks merke til at alle som har den vinrøde FSK-bereten har feil flash. Det er ikke akkurat vanskelig å finne ut dette, så hvorfor gjør de det feil? De irriterer jo bare ved å utelukke slike enkle triks for å gjøre at det ser mer ekte ut. Og jeg kan ikke akkurat se for meg at Forsvaret skulle nekte de det, da dette er ting som enhver kan finne ut. 

Serien ble fulgt av en rekke veteraner, ingen av dem påpekte det du påpeker.

Anonymkode: 3d676...346

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flash? Hva er Flash? Er det popstjernen Flash fra Hotel Cæsar du sikter til?

http://hotelcaesar.wikia.com/wiki/Flash

Anonymkode: 53b16...94a

Det er den runde platen de har bak kongemerket på bereten. Google it.

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Serien ble fulgt av en rekke veteraner, ingen av dem påpekte det du påpeker.

Anonymkode: 3d676...346

Flash er en ganske ny greie, så hvis ikke de fortsatt er operative er det ikke sikkert de hadde full kontroll. 

Skrevet

Hele "Nobel" var jo en helt elendig møkka-tvserie da!

Anonymkode: 51ba4...b72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...