AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #1 Skrevet 4. desember 2017 I romjulen i år har vi ikke barn hjemme og begge har fri. Fikk ikke datoer bekreftet før nylig, så ingenting er planlagt eller bestilt. Hva gjør man i romjulen når det blir så mange dager fri? Ingen av oss orker tanken på å labbe hjemme i seks dager mellom jul og nyttår uten noe å gjøre men jeg innser vi er sent ute med tanke på å bestille noe. Vi har heller ikke mye familie i nærheten, og vennene våre er stort sett fortsatt i skolealderfasen med sine barn og har den hjemme. Hva gjør dere i romjulen for å fylle tiden? Anonymkode: c0f1b...44f
Djungelvrål Skrevet 4. desember 2017 #2 Skrevet 4. desember 2017 Jeg hadde murt meg inne i joggebuksa og spist og sett serier...men det kan bli litt lenge ja... søk på billige turer på ryanair eller wizzair, og prøv å ta to-tre netter i utlandet. Misunner folk som kan ta fri i romjula, det kan aldri jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #3 Skrevet 4. desember 2017 1 minutt siden, Peonjenta skrev: Jeg hadde murt meg inne i joggebuksa og spist og sett serier...men det kan bli litt lenge ja... søk på billige turer på ryanair eller wizzair, og prøv å ta to-tre netter i utlandet. Misunner folk som kan ta fri i romjula, det kan aldri jeg. I år er julaften på søndag, så innen 1. juledag er vi mer enn forsynte med både mat og tv-titting Jeg leser mye bøker og kunne sikkert slått i hjel mer tid alene, men mannen klarer ikke sitte stille en helg engang uten å måtte gjøre noe. en hel uke blir derfor litt voldsomt. Vi googlet hytter eller utenlandsturer, men i og med at det er ikke en full uke blir det ganske dyrt per døgn siden vi ikke bor i nærheten av de større flyplassene - vi må ha ekstra flytur eller overnatting, og da er det plutselig ikke så billig lenger. Anonymkode: c0f1b...44f
Djungelvrål Skrevet 4. desember 2017 #4 Skrevet 4. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I år er julaften på søndag, så innen 1. juledag er vi mer enn forsynte med både mat og tv-titting Jeg leser mye bøker og kunne sikkert slått i hjel mer tid alene, men mannen klarer ikke sitte stille en helg engang uten å måtte gjøre noe. en hel uke blir derfor litt voldsomt. Vi googlet hytter eller utenlandsturer, men i og med at det er ikke en full uke blir det ganske dyrt per døgn siden vi ikke bor i nærheten av de større flyplassene - vi må ha ekstra flytur eller overnatting, og da er det plutselig ikke så billig lenger. Anonymkode: c0f1b...44f Bor dere i nærheten av svenskegrensa så kunne dere kombinert harrytur med et par netter i f.eks Gøteborg?
Antoinette Skrevet 4. desember 2017 #5 Skrevet 4. desember 2017 (endret) Vi går lange skiturer i romjulen, også koser vi oss inne under pledd etterpå med godsaker og god samvittighet. Mem vi bor slik til at vi kan spenne på oss skiene utenfor døra. Å dra på utenlandsferie blir mer stress enn kos. Endret 4. desember 2017 av Antoinette
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #6 Skrevet 4. desember 2017 Vi reiser til Kapp Verde 26.desember. Bare mannen min og jeg. Bråbestemte oss nå i helgen, bestilte og betalte. Case closed! 😄 Anonymkode: 37d28...86d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #7 Skrevet 4. desember 2017 Hva med en tur på kino, teater, utstilling eller lignende? Dagstur til en skibakke eller skiløyper? Hotellopphold ikke så langt hjemmefra? En liten tur på hurtigruten om det er noe ledig? Danskebåten? Kielferja? Anonymkode: cc1a2...c61 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #8 Skrevet 4. desember 2017 Vi lager gode middager (kalkun, svinesteik, osv), går masse tur, trener, ser filmer, spiller playstation, osv. Anonymkode: cb018...fb9 1
Gjest Ørnefaren Skrevet 4. desember 2017 #9 Skrevet 4. desember 2017 Hva med noen dag på fjellhotell? Nordefjell f.eks..
Antoinette Skrevet 4. desember 2017 #10 Skrevet 4. desember 2017 7 minutter siden, Ørnefaren skrev: Hva med noen dag på fjellhotell? Nordefjell f.eks.. Det heter høyfjellshotell. 2
Gjest Ørnefaren Skrevet 4. desember 2017 #11 Skrevet 4. desember 2017 6 minutter siden, Antoinette skrev: Det heter høyfjellshotell. Tusen takk for at du opplyste meg om det. Det viste jeg ikke 😀
Krokanis Skrevet 4. desember 2017 #12 Skrevet 4. desember 2017 Jeg hadde dratt på hytta. Eller prøvd å lage hyttekos hjemme, med lange frokoster, skitur, fyr i peisen og en god bok på sofaen før en god middag med litt vin til. Men skjønner hvis mannen din er for rastløs til det
Arkana Skrevet 4. desember 2017 #13 Skrevet 4. desember 2017 Jeg skjønner ikke problemstillingen. Vi synes det er fantastisk med flere dager i strekk hvor vi knapt går ut (er det snø tar vi gjerne noen aketurer med barna da) og bare koser oss inne med julefilmer, spill og god mat. Jeg har aldri forstått enkeltes behov for å alltid måtte gjøre så mye og ikke bare kunne slappe av og nyte livet. 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #14 Skrevet 4. desember 2017 Hva hadde dere gjort annerledes dersom dere reiste en plass? Anonymkode: 13d52...f7e
Gjest Citronella Skrevet 4. desember 2017 #15 Skrevet 4. desember 2017 Hva med telttur til et område med snø? Ski, bål, ro og fred. Finn gjerne et sted hvor dere også kan isfiske så får dere deilig mat også.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #16 Skrevet 4. desember 2017 3 timer siden, Arkana skrev: Jeg skjønner ikke problemstillingen. Vi synes det er fantastisk med flere dager i strekk hvor vi knapt går ut (er det snø tar vi gjerne noen aketurer med barna da) og bare koser oss inne med julefilmer, spill og god mat. Jeg har aldri forstått enkeltes behov for å alltid måtte gjøre så mye og ikke bare kunne slappe av og nyte livet. Men du også "gjør jo noe" - du synes at julefilmer og spill er moro. Så da gjør du (fornuftig nok) det. Dersom en som ts ikke synes filmer og spill er spesielt artig så må en jo gjøre noe annet. Det sier seg selv. En velger seg ikke fjellferie om en hater fjell, og en velger seg ikke filmjul om en blir lei 22 min ut i første film. Å dra et sted er en aktivitet. Å spille spill er en aktivitet. Forstår ikke måten du tenker på her, altså. Anonymkode: 9919f...eaf 1
Måbarefåsiat... Skrevet 4. desember 2017 #17 Skrevet 4. desember 2017 Førstedagen gjør vi ingenting ute av huset. Vi se filmer og leser bøker og spiser julegodter. Andredagen er vi på familiebesøk. Resten av romjulen koser vi oss og tar en tur i skogen med litt bål og pølsegrilling. Håper det blir skiføre. Nyttårshelgen reiser vi bort til gode venner.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #18 Skrevet 4. desember 2017 Hva med å reise for å besøke familie, eller invitere noen til dere? Eller er det kanskje for langt for bare et par dager? Gå skiturer om dere er i et område med snø, eller ta en tur og gå på skøyter. Fra tredje juledag er jo alt åpent, så da går det an å gå i byen, gå på kino, teater etc. Det er i grunn bare fantasien som setter grenser for hva man kan finne på, verden stopper jo ikke opp selv om det er jul. Anonymkode: 05bf0...adc
Påkrevd Skrevet 4. desember 2017 #19 Skrevet 4. desember 2017 Planlegge innkjøp på forhånd og lage masse fantastisk mat som man ikke har tid til i hverdagen. Ski/gåturer avhengig av snøforhold. Har man noe man skal ha gjort hjemme er det en glimrende anledning til litt oppussing, så får man et avbrekk fra alt som er julete også. 1
Illuminatum Skrevet 4. desember 2017 #20 Skrevet 4. desember 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: I romjulen i år har vi ikke barn hjemme og begge har fri. Fikk ikke datoer bekreftet før nylig, så ingenting er planlagt eller bestilt. Hva gjør man i romjulen når det blir så mange dager fri? Ingen av oss orker tanken på å labbe hjemme i seks dager mellom jul og nyttår uten noe å gjøre men jeg innser vi er sent ute med tanke på å bestille noe. Vi har heller ikke mye familie i nærheten, og vennene våre er stort sett fortsatt i skolealderfasen med sine barn og har den hjemme. Hva gjør dere i romjulen for å fylle tiden? Anonymkode: c0f1b...44f Da hadde det blitt fjellet og skikjøring. Gleder meg litt til at ungene blir store og fruen og jeg kan ta en uke i Hemsedal på ski igjen og bare stå på ski og kose oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå