Gå til innhold

Noen som jobber innen politiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

For litt over ti år siden var jeg innblandet i en hendelse hjemme hos meg selv, som endte med politiutrykning og diverse, hvor det ble tatt en god del bilder. Jeg lurte på om det finnes et arkiv eller om det er noen mulighet for å få sett på disse bildene nå? Muligheter for å få lest journal fra hendelsen?

Håper på svar.

Anonymkode: 66f62...e63

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

For litt over ti år siden var jeg innblandet i en hendelse hjemme hos meg selv, som endte med politiutrykning og diverse, hvor det ble tatt en god del bilder. Jeg lurte på om det finnes et arkiv eller om det er noen mulighet for å få sett på disse bildene nå? Muligheter for å få lest journal fra hendelsen?

Håper på svar.

Det finner du svar på ved å henvende deg til politiet...

Skrevet
Akkurat nå, Minlillesky skrev:

Det finner du svar på ved å henvende deg til politiet...

Hvis svaret er et enkelt nei sparer jeg politiet for ekstra bry under arbeidstid, da noen andre som faktisk trenger hjelp heller kan få den tiden.. så jeg tenker det er ok at jeg sjekker her først. 

• Liker 2
Skrevet

Du vil kunne ha rett til dokumentinnsyn dersom du var mistenkt/siktet/fornærmet/etterlatt i saken det gjaldt. Du får ikke innsyn i slike bilder kun fordi de ble tatt hjemme hos deg. Men det kan være begrensninger i innsynsretten - f.eks. dersom bildene det gjelder ikke ble brukt som bevis i saken. 

Anonymkode: f1b1c...822

• Liker 1
Skrevet

Ring politiet og spør

Anonymkode: 218de...1da

Skrevet

Hvis du er part i saken, så har du rett til innsyn i alt som omhandler deg og ditt, men ikke innsyn i de deler av saken som ikke dreier seg om deg, hvis det skulle være en sak som handler om flere personer/steder/ting. 

Anonymkode: b3eb2...487

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...