Gå til innhold

Hvordan vaske i riktig rekkefølge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Et litt rart spørsmål her. Har akkurat flyttet for meg selv, og lurer på hvilke rekkefølge dere vasker i? Jeg har stue og soverom i et. Når jeg tar av sengetøyet før støvsuging og vask, så blir det rene sengetøyet støvete når jeg er ferdig og vaske, og om jeg venter til etterpå, støver jeg ned igjen rommet ved å ta av laken og sengetøy i et nyvasket rom. Også er det alle de hyllene som skal vaskes for støv. Hvor skal jeg begynne uten å støve ned rommet igjen?! Haha! Hjelp! 

Anonymkode: ca161...d08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vask fra øverst til nederst,men bytt om sengetøy, håndklær, duker tilslutt 😊 

Tips fra tidligere stuepike og renholder.

Anonymkode: b548d...877

• Liker 3
Skrevet

Som stuepike er jeg vant med å ta av sengetøyet, vaske rommet, og så legge på nytt sengetøy. Det støver littegrann fra det nye sengetøyet, men ikke noe voldsomt. Hjemme bytter jeg sengetøyet, legger på et sengeteppe, og så vasker hele huset.

Anonymkode: f0256...6ae

Skrevet

Rydder og tar av sengetøy, tørker støv, støvsuger/vasker, nytt sengetøy på.

Skjønner ikke at dette er noe å tenke på egentlig.

Anonymkode: 83aa1...122

Skrevet

Takk for svar :) Jeg tenker nå på det likevel jeg 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar av sengetøyet først, fordi jeg støvsuger sengen (madrassen) også. 

Skrevet

Jeg skifter på sengen og rydder først. Vanligvis tørker jeg bare støv på nattbord og karmer og støvsuger på soverommet, så det kommer ikke støv i sengen av det. Tørker så støv av alle flater, støvsuger og vasker bad. Vasker gulv og skrubber dusj ca. en gang i mnd eller ved behov og grundigere vask av andre flater osv også ved behov.

Anonymkode: b0bff...fda

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Et litt rart spørsmål her. Har akkurat flyttet for meg selv, og lurer på hvilke rekkefølge dere vasker i? Jeg har stue og soverom i et. Når jeg tar av sengetøyet før støvsuging og vask, så blir det rene sengetøyet støvete når jeg er ferdig og vaske, og om jeg venter til etterpå, støver jeg ned igjen rommet ved å ta av laken og sengetøy i et nyvasket rom. Også er det alle de hyllene som skal vaskes for støv. Hvor skal jeg begynne uten å støve ned rommet igjen?! Haha! Hjelp! 

Hvor støvete har du det i sengen din da? Støvsug soverommet ta av sengetøyet og støvsug madrassene og resten av rommet en gang til da. 

Du vasker rent til skittent. Altså alltid de reneste stedene først og så det skitne/med mest bakterier til slutt. Soverom, stue/kjøkken - kjøkken/stue, entre og bytter vann før du går løs på badet. 

Anonymkode: 6b9f5...b5f

Skrevet

Ta av sengetøyet først, vask fra øverst til nederst. Støvsug madrassen. Legg på sengetøy, og støvsug gulvet. 

Anonymkode: 9994f...6de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...