Gå til innhold

kattefriesoner?!

Gjest Catwoman

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman

dere som har katt... har dere steder hvor det er katte-forbud, eller lar dere katten gå akkurat der den vil?

Her får pusen gå hvor hun vil, untatt i sengen (etter mannens ønske, for jeg syns bare det er kos å ha henne i sengen om natten) og i klasskapet på soverommet. Orker ikke at alle klærne mine er fulle av hår når jeg skal bruke de. Selv om hun smetter inn der så fort hun får muligheten. Benker og bord syns hun selv er helt greit, og gidder ikke bry seg med at hun egentlig ikke får lov. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kattefri sone i sofaen, bortsett fra der hvor pus har teppet sitt, men pus driter sidelengs i det. Så nei, pus er egentlig overalt. :ler:

Dvs, kjøkkenbenken er kattefri, men det gidder hun ikke være heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onyx, i.i.

eh...har kattefrie soner, men tror nok de er helt opp til katten. Katten min setter aldri sine fire ben på spisebordet eller kjøkkenbenken. Sjelden i sofaen og på salongbordet. Til gjengjeld har han egen hylle i klesskapet med en dunpute trukket i en gammel lammeullsgenser som seng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onyx, i.i.

eh...har kattefrie soner, men tror nok de er helt opp til katten. Katten min setter aldri sine fire ben på spisebordet eller kjøkkenbenken. Sjelden i sofaen og på salongbordet. Til gjengjeld har han egen hylle i klesskapet med en dunpute trukket i en gammel lammeullsgenser som seng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen kattefri sone her i gården :)

(det har en sammenheng med store hunder som gjerne jager puser. Da er det trygt i høyden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Spisebordet og kjøkkenbenken er kattefrie, men foreløpig prøver han seg vel på bordet noen ganger om dagen. Kjøkkenbenken kommer han ikke opp på ennå. Ingen krise så lenge han er ormefri innekatt, men vi prøver absolutt å håndheve forbudet. ellers oppholder han seg mye alene på kjøkkenet av praktiske årsaker, regner med det blir annerledes når han blir utepus ...

Synes generelt det er ekkelt med katt i maten. senga er greit, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har ingen kattefrie soner. Hun får gå akkurat hvor hun vil. Hun ligger gjerne i sengen og i klesskapet (hår på klærne får man raskt bort, eller vi legger et lite teppe over). Hun kan godt spankulere over spisebordet (men det er kattefri sone mens vi spiser) og klatre på kontorstolene for å ligge på rygglenet. Hun får gjøre akkurat som hun vil og slik liker vi det. Det kunne ikke falle meg inn å nekte henne adgang til enkelte rom, senga e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dårlig med kattefrie soner her også, men så skal det sies at vi også har innekatt. Eneste "forbudte" sted er 14åringens rom alene pga mange ledninger og små fristende duppeditter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss finnes ingen kattefrie soner..har prøvd, men det er jo pus som er sjefen, så da synes han vel at han kan være akkurat der han vil :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er soverommet vårt kattefri sone, ønsker ikke å sove i kattehår.Spisebordet og kjøkkenbenken er også kattefri sone. Sofaen prøver vi å få en kattefri sone,men er ikke alltid like lett. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

alle bord det spises ved og kjøkkenbenk er ikke lov. Det fungerer bra (men hva som skjer når vi er borte, det er en annen sak....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjøkkenbenk, spisebord og salongbord er kattefrie soner her i huset, fordi jeg ikke vil ha kattehår m.m. der vi har mat. Det går heldigvis uten problemer.

Katten har selv funnet ut at badet ikke er noe sted for en katt, jeg tror hun er noe traumatisert etter tvangsbading... Nå løper hun ved synet av vaskebaljen! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenbenk, spisebord og salongbord er kattefrie soner her i huset, fordi jeg ikke vil ha kattehår m.m. der vi har mat. Det går heldigvis uten problemer.

Katten har selv funnet ut at badet ikke er noe sted for en katt, jeg tror hun er noe traumatisert etter tvangsbading... Nå løper hun ved synet av vaskebaljen! :hoho:

Det var jeg som skrev dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøkkenbenker og bord var kattefrie da jeg hadde katt.

Dvs. så lenge vi var hjemme.... Når han var hjemme alene eller om natten lagde han helt tydelig egne regler :-) Men jeg kan klarte aldri å ta han på forbudt område, kun observere i ettertid at en katt hadde vært der.... lille smartingen... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får ikke være på kjøkkenbordet og kjøkkenbenken. Det har han skjønt, men nå synes han det er rasende festlig å løpe over kjøkkenbordet i full fart når han er superleken og vil ha oppmerksomhet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...