Gå til innhold

Forelsket i legen, sende melding på Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

TS, bare gjør det! Få det ut av hodet en gang for alle. Han er sikkert vant til at pasienter kan opptre på den måten, og hvis ikke så blir han ihvertfall en erfaring rikere. Han for ta det som en prøve i etikk for leger. 

Anonymkode: a01b2...888

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI!

Anonymkode: b78f9...050

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hahha ja. Det er hele tiden "nei! Jeg ville ikke gjort det""herregud, man pørver seg da ikke på ..... sin". Med mindre det er snakk om slektninger da :P da kunne jeg vært enig. 

Så lenge han ikke er gift og hele den pakka så ser jeg ingen grunn til å la vær bare fordi vedkommende er legen din. 

Ser jo det samme skjer om en vil prøve seg på sjefen og :P 

Anonymkode: 08f0c...c1d

Legen har ikke lov til å innlede forhold med pasient eller tidligere pasient, da kan han risikere jobben og legelisensen og aldri kunne jobbe som lege igjen. Er ikke det god nok grunn? Hvis man bryr seg om andre i det hele tatt så vil man ikke sette de i en posisjon hvor de kan miste jobben.

Anonymkode: 12d83...551

• Liker 4
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen har ikke lov til å innlede forhold med pasient eller tidligere pasient, da kan han risikere jobben og legelisensen og aldri kunne jobbe som lege igjen. Er ikke det god nok grunn? Hvis man bryr seg om andre i det hele tatt så vil man ikke sette de i en posisjon hvor de kan miste jobben.

Anonymkode: 12d83...551

Tviler på at en lege på legevakt mister lisensen for å innlede et forhold til en pasient han har møtt to ganger, for et år siden. SÅ firkantet er ikke reglene.

Anonymkode: f5189...292

• Liker 1
Skrevet

Dere alle sammen svarer ganske uprofesjonelt 

Helebransjen er vant til slike situasjoner. Hvis ts tar dette opp med han så kan det hende hun får et profesjonelt svar..

I noen tilfeller kan det være bra for pasienten å være betatt eller forelsket, det kan nemlig hende at pasienten lærer seg hva de egentlig søker etter i en partner (omsorg +++). Forelskelsen kan ikke leves ut men den kan gjøre deg til noe bedre og være en positiv erfaring som gir positiv tankegang videre.

Plutselig har ts funnet seg en omsorgsfull mann med gode verdier og holdninger

Anonymkode: 0e51a...3f1

Skrevet

Ps. Hvis noen skal fortelle at de er forelsket i legen/psykolog anbefaler jeg deg å fortelle det over en legetime/psykologtime

Anonymkode: 0e51a...3f1

Skrevet
På 4.12.2017 den 2.30, AnonymBruker skrev:

Hvordan er du sikker på det? Kom han bort og sa hei? Hvordan kan du være sikker på at det var deg han snudde seg etter når det var på avstand? Og hvis du har rett, hvordan kan du vite at han kjente deg igjen? Det kan være en million andre grunner til at han så i din retning, men du velger å tro at han så på deg og kjente deg igjen. Samme med de legetimene du hadde, du traff han vel bare et par ganger til og med. Du kan umulig vite at han oppfører seg annerledes mot andre pasienter enn han gjorde mot deg, og du velger å tolke oppførselen hans utifra ditt personlige ståsted. Det er det veldig naturlig å gjøre, men det fører også til at vi kan mistolke grovt. 

Men du har jo ingenting å tape her! Siden du bare traff han på legevakten et par ganger og det er nesten et år siden så tviler jeg på at lisensen hans står i fare om dere skulle begynne å date. Gjør deg selv en tjeneste og send den meldingen, få en avklaring.

Anonymkode: f5189...292

Han sa ikke hei nei det var jo et stykke avstand så var en rar greie egentlig. Men er helt sikker på at han snudde seg etter meg ja. Og han oppfører seg garantert ikke slik mot alle, vi hadde en blikkontakt som var helt vill. Jeg opplever jo ikke dette med alle så hvorfor skulle det være innbilning at det kan skje en gang? Sist gang jeg hadde en slik blikkontakt med noen var det en gammel gris av en kjørelærer som både holdt blikket lenge og blunket til meg et par ganger. Han var singel og garantert hypp på noe, spurte etter mine sosiale medier osv. Men denne gangen følte jeg noe tilbake og legen er litt sjenert og ikke så frempå som kjørelæreren. Så her ligger alt hos meg dessverre. 

Anonymkode: 6c517...771

Skrevet
På 3.12.2017 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Ironisk? Greia er at jeg følte noe sterkt i samtalen og ikke minst blikkontakten mellom oss. Han var også litt klønete og garantert annerledes enn hvordan han er med andre pasienter. Jeg får generelt en del oppmerksomhet fra menn men jeg føler ikke noe tilbake for de fleste. Så det er ikke umulig at han kan ha følt noe mer enn kun at jeg var nok en pasient.

jeg tror de fleste får endel menn etter seg og ikke føler så mye tilbake. Er bare de få man vil ha som man ikke får. Men jeg synes du kan prøve å snakke med han, eller så kommer du til å angre, bedre å få et nei.

Anonymkode: f8d49...7d8

Skrevet
På 3.12.2017 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Ironisk? Greia er at jeg følte noe sterkt i samtalen og ikke minst blikkontakten mellom oss. Han var også litt klønete og garantert annerledes enn hvordan han er med andre pasienter. Jeg får generelt en del oppmerksomhet fra menn men jeg føler ikke noe tilbake for de fleste. Så det er ikke umulig at han kan ha følt noe mer enn kun at jeg var nok en pasient.

Hvordan vet du han er annerledes enn med andre pasienter da? Har du vært med på konsultasjonene deres? 

La det fare- IKKE DRIT DEG UT!

Stress å måtte bytte fastlege etter en sånn fadese....

Anonymkode: 70a4c...aa6

• Liker 1
Skrevet
På 3.12.2017 den 23.11, AnonymBruker skrev:

Hvordan legger mye i ting? Jeg er sikker på at han kjente meg igjen fra avstand 

Man er da ikke forelsket i alle man kjenner igjen ? :klo:

Anonymkode: 6c2c8...f21

• Liker 3
Skrevet

Hvis du er så besatt som du gir inntrykk av på kg, så stirret du sikkert så intenst at blikket ditt sved i nakken hans. De fleste snur seg da.

Anonymkode: d05cf...b09

• Liker 2
Skrevet
På 4. desember 2017 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bestilt legetime også hadde jeg sagt ril han at jeg ikke kunne bestille flere legetimer av han fordi jeg var betatt av han.

Anonymkode: 4c2ad...9fa

Så du skal altaå oppta en hel legetime på fjas?? Er andre som trenger den timen..

Anonymkode: 41997...6cb

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg tror de fleste får endel menn etter seg og ikke føler så mye tilbake. Er bare de få man vil ha som man ikke får. Men jeg synes du kan prøve å snakke med han, eller så kommer du til å angre, bedre å få et nei.

Anonymkode: f8d49...7d8

Men gjennom Facebook? 

Skrevet

Det er en veldig dårlig ide. På tide å komme seg videre i livet. 

Anonymkode: f1120...3b4

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han sa ikke hei nei det var jo et stykke avstand så var en rar greie egentlig. Men er helt sikker på at han snudde seg etter meg ja. Og han oppfører seg garantert ikke slik mot alle, vi hadde en blikkontakt som var helt vill. Jeg opplever jo ikke dette med alle så hvorfor skulle det være innbilning at det kan skje en gang? Sist gang jeg hadde en slik blikkontakt med noen var det en gammel gris av en kjørelærer som både holdt blikket lenge og blunket til meg et par ganger. Han var singel og garantert hypp på noe, spurte etter mine sosiale medier osv. Men denne gangen følte jeg noe tilbake og legen er litt sjenert og ikke så frempå som kjørelæreren. Så her ligger alt hos meg dessverre. 

Men send en melding da. 

Gjør det! 

Anonymkode: 29799...bf9

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men send en melding da. 

Gjør det! 

Synes du det høres ut som at jeg har sjans?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei dessverre. Det toget er nok gått. 

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, absolutt. Men du må slutte å sitte på gjerdet og ta action. Send en melding. Han mister IKKE jobben over å motta en melding fra deg, og da vet du at du har gjort ditt for å ta initiativ. 

Ellers vil du alltid lure på hva som skjedde dersom du gjorde det. 

Så gjør det! 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei dessverre. Det toget er nok gått. 

Hva mener du med at toget er gått? Hadde sjansen vært der tidligere?

Skrevet

Vet du hva, slik var jeg en god stund ( noenlunne det samme ) og til slutt så sendte jeg han erotiske meldinger, og i dag .. har vi et eventyr, man skal aldri si aldri.

Go for IT:alice:

Anonymkode: ba2f3...f7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...