Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har noen her vært på safari i Tanzania og kan fortelle litt om hvor dere var og pris og sånn? :) Jeg er i Tanga på utveksling i 3 måneder fra januar og må da selvsagt ta en tur på safari. Lurte litt på Serengeti, men det blir litt reisevei. Kom gjerne med både positive og negative tilbakemeldinger! Takk på forhånd <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,
Jeg har vært på safari i Tanzania flere ganger. Første gangen var jeg i Tarangire, Lake Manyara og Ngorongoro, det var en veldig bra tur. Så alle de fem store på den turen. Siste gang var i sommer, da var jeg bare i Tarangire. Det var også flott, mye elefanter, sebra og gnu, og vi så også gepard på den turen.

Arusha er "safarihovedstaden" og mitt tips er å bestille en safari med et firma derfra. Buss fra Tanga er greit, fine veier og mange sisalplantasjer å se på, men det tar jo hele dagen.

Hvis du er på utveksling har du kanskje resident-status? Det er store forskjeller på inngangspengene i nasjonalparkene, utlendinger betaler mange ganger mer enn de som har status som resident eller citizen. Som et eksempel er inngangspengene for en utlending til Ngorongoro 300 dollar per dag.

Lykke til i Tanga, jeg har vært der en natt, neste gang reiser jeg forbi.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...