Gå til innhold

Syk, sykere, sykest!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynnt å irritere meg over folk på jobben og venner som stadig er syke!! De får alle sykdommer som de hører/leser om og gjør alt myyye verre enn det er.

I tillegg sitter kollegaene (kvinnelige) mine i kantina nesten daglig og overgår hverandre. Hvis en er forkjøla, så har den andre halsbetennelse, den tredje har fått blærekatarr og sånn fortsetter det. Og hvis de ikke er syke (stort sett på fredager) går praten om ANDRE som er syke. Bestemoren som har kreft, kjæresten som har feber osv.

De siste to ukene har jeg spist sammen med gutta.. orker ikke denne klagingen lenger.

Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få dem til å stoppe!

Hva er så forbasket interessant med å snakke om sykdom?

Er det for å få oppmerksomhet eller er de virkelig så sykelige?

Noen råd om hva jeg kan gjøre for å spore av denne greia her?

Skrevet

Ikke gi noen mer vann på mølla enn de fortjener!

Er tilbøyeliig til å enig i du sier, men tror at mye av det kunne vært unngått dersom menn, kvinner og mennesker ( :lol: ) (sjefer, samboere, ektefeller) snakket mer sammen). Lett å bli syk, og gjerne "finne opp", en langvarig sykdom dersom man føler at livet går en i mot! Lettere ha "Slarkete knebøysviktsyndrom m/spredning til øvre leddfeste i venstre lunge" enn å være vanlig sliten! (Mange kvinner har jobbet 15 timer i døgnet i i 15 år når de passerer 30!).

Kanskje livet går litt for fort noen ganger?!? Det finnes jo egentlig ingen gode unnskyldninger fof "bare å hvile seg", man må jo ha en "diagnose"!

Leo

Skrevet

Det er likevel utrolig slitsomt for oss som ikke syter.

Disse "damene" mangler ikke pauser og jobber max 7 timer pr dag. De tar ut alle ferier og har det nok stort sett veldig bra.

Skrevet

Dette har jeg også lagt merke til Lea. Legg også merke til at når du spør noen om hvordan de har det, så svarer de 8 av 10 ganger: "Travelt!"

Jeg tror det er så mye press og stress for tiden at de som ikke takler det helt som de skulle ønske, snakker mer om sykdom og sånt i håp om å bli stilt litt mindre krav til. Hvem vet, egentlig?

Jeg tror at jo mer man snakker om sykdom, stress og travelhet, jo mer av det trekker man inn i livet sitt. Karma, kalles det visst... Jeg prøver bevisst å alltid fokusere på det positive. Og det er kjempelenge siden jeg var stresset, selv da jeg jobbet på matbutikk med mange piss-sure kunder :ler:

Skrevet

... er vel en måte å få oppmerksomhet på... "jeg har det verre enn deg..."

Tror jeg. Det er typisk. Mange ganger er det lettere å fokusere på det negative enn det positive, og kvinner konkurrerer, det er noe alle vet. Kanskje de ikke har så mye annet å snakke om, heller. Men kjipt er det, særlig for de som ikke gidder å være med på pjattet. En uting, rett og slett.

Synes du skal si det til dem, jeg. Eller spørre dem... hvorfor de oppfører seg sånn, det er jo helt bak mål?!

Kid-a

... som alltid oppfører seg pent...

Gjest quatro
Skrevet

Syk....? har jobbet i et yrke som maler. Om sommeren måtte vi være stillasarbeidere og...mye utvendig arbeid. Mye slit....men ingen som klaget på at de var syk!!!!!!!

Nei si til de menneskene at. Dersom de kjenner etter på kroppen har alle mennesker vondt et eller annet sted. Ikke en stor smerte men kansje bare at det klør eller stikker. Menneskets kropp er i arbeid hele døgnet og derfor er det alltid noe som svikter men de er ikke syk for det. :hoho:

Men de som klager er ikke de værste........det er de som er borte fra jobben for de er fulla syk......de er tapere. Klarer ikke å komme seg på jobb etter en tur på byen......nei da må de heller drite i å gå ut. :kul:

Skrevet

Det er vel i grunn enkelt det er det offentlige som drar opp statistikken.Har en kone som er sykepleier med ansvar max 7 timer i døgnet med liten risiko for etterspill ved eventuell tabbe.Hva med en ildsjel som begynner for seg selv har pantsatt gard og grunn tross alle skatter og avgifter tror du vedkomende har tid til og bli syk?Det er ofte dere i offentlig sektor som legger lista her i landet naturligvis,la oss få danske tilstander att en offentlig ansatt ikke har anledning til å bli politiker.

Skrevet

Du har definitivt tatt for mye "Möllers Tran", Knut!

:kul: Leo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...