Gå til innhold

Hva står på menylista julaften. ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

PÅ menylisten hos oss står fåreribbe, Svineribbe, pølser, rabbestappe ,og surkål.   Dessert :   Riskrem med mandel, og gjerne jordbærsaus.  Kaffi og kaker:  Senere på kvelden kaffi og kaker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pinnekjøtt, julepølse, poteter, kålrabistappe. Dessert: Dronning Maud (og da er det vel ikke så mye tvil om hvor jeg er fra...).

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, cleangal skrev:

Pinnekjøtt, julepølse, poteter, kålrabistappe. Dessert: Dronning Maud (og da er det vel ikke så mye tvil om hvor jeg er fra...).

Hei fellow haugesunder! Vi skal ha akkurat det samme, minus julepølsa :-)

Anonymkode: 12849...58d

• Liker 1
Skrevet

Pinnekjøtt og soyaribbe med kålrabistappe og stekt rosenkål. Riskrem med skogsbærsaus til dessert. Kaffe, kaker og konfekt. 

Skrevet

Kyllingsalat mens de andre spiser pinnekjøtt

Anonymkode: a6d8b...618

Skrevet

Team pinnekjøtt! 

Skrevet

I år drar vi "hjem" og da er det skotske tradisjoner som teller. For vår del er det Highland Beef, Kalkun med tilbehør, Black Isle Lam eller lignende som da blir middagen.. Gjerne med Yorkshire Pudding, gravy, roast osv *vann i munnen* - jeg gleder meg! Og så blir det selvsagt både black pudding, rice pudding, haggis og andre tradisjonsretter innimellom :ninuskapus: hjem til jul er alltid fantastisk!  

• Liker 3
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
12 minutter siden, cleangal skrev:

Tradisjonell norsk julemeny.   Kanskje fra et fylke som begynner med forbokstaven M......

Skrevet

Pinnekjøtt <3 

Skrevet

Røykt pinnekjøtt, kålrabistappe, poteter. Multekrem til dessert. 

Anonymkode: 3f59c...24c

Skrevet

Vet ikke, er bedt bort, men de pleier å ha ribbe med alt tilbehør. Håper at det blir ribbe.

Skrevet

Vegisterkaker, brun saus, surkål,  rødkål, erterstuing, poteter, bønnemos, bakt rosenkål, kokt gulrot, tyttebær, sennep, sylteagurk, lefse og meierismør, også karamellpudding til dessert. Og brun julebrus å drikke, selvfølgelig. 

Anonymkode: 27bbe...ef1

• Liker 3
Skrevet

Urøkt pinnekjøtt, medisterpølse, waldorfsalat, kålrabistappe, hjemmelaget riskrem.

Skrevet

Her blir det pinnekjøtt med tilbehør og så har vi bestilt skalldyrkasse fordi vi allerede eeeer så lei julemat 🙄 Sånn er det å jobbe i serveringsbransjen

Skrevet

Ribbe, medisterkaker, pølse, surkål, grønnsaker, poteter, brun saus og tyttebærsyltetøy.

Riskrem med jordbærsaus til dessert :hjerte:

Skrevet

Vi skal hjem til mamma og stefar i julen, og da vet jeg det blir ribbe med tilbehør og pinnekjøtt med tilbehør, og vanligvis riskrem til dessert. Nam nam. Kunne egentlig bare spist potet og gulrot med mammas hjemmelagde brune saus. Den er himmelsk. 

Skrevet

Ribbe med alt som hører til, juleøl og dram. Pluss en haug med spliffer.

Anonymkode: 759cc...4e9

Skrevet

Pinnekjøtt med vossakorv, poteter og kålrabistappe. Dessert: Multekrem 

Etter jeg flyttet hjemmefra for mange år siden, bestemte jeg meg for å droppe én av tradisjonene hjemmefra. Nemlig å servere den herlige multekremen rett etter man har forspist seg på pinnekjøttet. 

Så hjemme hos oss tar vi en laaaang pause før multekremen serveres. Og litt sterk kaffe og konjakk derpå. 

Anonymkode: 21c25...26a

Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Pnnekjøtt og Riskrem synes å gå igjenn her.   Sålangt ingen som spiser Lutafisk 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...