AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #1 Skrevet 3. desember 2017 Jeg var nylig sammen med mitt tantebarn hjemme hos min bror. Vi skulle spise og barnet ble bedt pent om å gå å vaske hender. Da ble barnet sint og sa at det er ikke noe på hendene og at de var rene. Men hun hadde klappet dyrene sine, nøset og vært ute og lekt. Da sier jeg at bakterier er usynlige og at de ikke syntes på hendene. Barnet klikket og ble så sint at det rev ned til la seg på gulvet og skrek. Er dette naturlig oppførsel? Foreldre er ikke sammen og det er mor som har hovedomsorgen. Barnet har også andre utfordringer som snakking forståelse av ting og kan ennå ikke skive navnet sitt. Noen ganger svarer det ikke når det for eks ser på TV. Slik har det vært helt siden barnet var helt liten. Barnet er også veldig urolig. Jeg som tante/onkel blir jo bekymret og håper dette bare er en fase. Jeg vil jo ikke blande meg for mye da det ikke er mitt barn og ikke har ansvaret sånn sett. Men vil jo selvsagt gjøre alt for å hjelpe. Beklager rotete innlegg. Er bare så frustrert!!! 😭😰 Anonymkode: 98a3c...adf
Måbarefåsiat... Skrevet 3. desember 2017 #2 Skrevet 3. desember 2017 En åtteåring som ikke kan snakke eller forstår hva som blir sagt, har utfordringer. Det tyder oppførselen på også, frustrasjon fordi hun ikke greier normal kommunikasjon. En åtteåring går på skolen, jeg regner med de er med og tar tak der.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #3 Skrevet 3. desember 2017 Nei, det er ikke normal oppførsel. 8åringer kan definitivt få anfall - men ikke på besøk hos noen kun fordi de skal vaske hender. Det er også bekymringsverdig at barnet ikke kan skrive navnet sitt. Jeg går utfra barnet er til utredning/har blitt utredet, og det virker litt rart at ikke mor har opplyst dere noe om dette. Kombinasjonen av språkvansker og atferd er som regel et tegn på noe, så jeg skjønner dere reagerer. Jeg ville spurt mor om dette, jeg går utfra skolen har ønsket henvisninger om ikke mor selv har ønsket det. Det er greit å vite om ting når man skal ha besøk av barn som har ekstra utfordringer. Anonymkode: de42b...d97
Gjest GoldenLioness Skrevet 3. desember 2017 #4 Skrevet 3. desember 2017 Håper ungen følges opp av ppt? Man skal kunne skrive navnet sitt når en starter på barneskolen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå