AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #1 Skrevet 3. desember 2017 Pappa kjøpte en god del kunstverk for mange år siden, og nå er mange av hans malerier verdt mange hundre tusen. Da han kjøpte de betalte han ca 20-60 tusen for hvert stykke, og noen av de har gått opp fra 60 tusen til ca 200 tusen. Hvorfor vil man egentlig ikke selge det da det er verdt så mye? Noen her som er interessert i kunst som kan forklare litt? Man kan jo bli "rik" av å selge kunst som har gått så mye opp i verdi! Anonymkode: 7eec6...57f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #2 Skrevet 3. desember 2017 Hvorfor sier han at han ikke vil selge? Om han liker kunstverkene så er det vel opp til han Anonymkode: b5609...da0 1
herremann Skrevet 3. desember 2017 #3 Skrevet 3. desember 2017 verdien vil jo bare fortsette å øke. hvorfor selge? 8
Hanne67 Skrevet 3. desember 2017 #4 Skrevet 3. desember 2017 Jeg har ikke noe greie på kunst, men om han ikke trenger pengene, så trenger han jo ikke å selge. De kan bli enda mer verdt med tiden, så da er det jo dumt å selge nå. Dessuten liker han sikkert kunsten og synes det er fint å ha de. 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #5 Skrevet 3. desember 2017 Noen samler fordi de setter pris på å nyte bildene hver dag. Det betyr mer enn kroner og øre. Pappa må få ha sin hobby i fred. Anonymkode: 96ed4...c88 10
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #6 Skrevet 3. desember 2017 Er vel bedre at han beholder det, sånn at du arver det og kan selge det selv. Da er du sikret at han ikke bruker opp arven din, den henger jo bare der på veggen venter på deg. Anonymkode: dd8b2...239 2
Amantheia Skrevet 3. desember 2017 #7 Skrevet 3. desember 2017 Er ikkje alle som berre tenkjer på pengene, heller. Det kan jo hende han kjøpte kunsten fordi han likar å sjå på den...? 4
Frøkensina Skrevet 3. desember 2017 #8 Skrevet 3. desember 2017 Han kan vel være glad i de som verk uavhengig av markedsverdien? Tross alt er det vanligere å kjøpe kunst fordi man liker den enn å spekulere i verdi. Mye mulig at han vil gi kunsten videre i arv etter seg til sine barn, eller tenker på at det kan bli en fin samling å donere til et museum. Eventuelt kanskje han venter på at verkene går enda mer opp før han vil selge. 1
Minlillesky Skrevet 3. desember 2017 #9 Skrevet 3. desember 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel bedre at han beholder det, sånn at du arver det og kan selge det selv. Da er du sikret at han ikke bruker opp arven din, den henger jo bare der på veggen venter på deg. Anonymkode: dd8b2...239 Man har ikke rett/krav på arv. Hva han ønsker å gjøre med kunsten er opp til han. Han liker vel kunsten han har kjøpt da, og ønsker ikke selge. Nyter bildene
Minlillesky Skrevet 3. desember 2017 #10 Skrevet 3. desember 2017 Spør han så får du et sikkert svar...
Gjest Bossa Nova Skrevet 3. desember 2017 #11 Skrevet 3. desember 2017 Ja, han kan være en kunstelsker. Men: Vet du noe om kunstnerne bak verkene han eier? Er det samtidskunstnere? Det høres fælt ut, men når de dør stiger verdien en god del.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #12 Skrevet 3. desember 2017 Hvorfor i huleste skal han selge ? Anonymkode: 52113...476
Sirah Skrevet 3. desember 2017 #13 Skrevet 3. desember 2017 Hvorfor i alle dager skal han selge? La han få ha kunsten sin i fred. 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #14 Skrevet 3. desember 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pappa kjøpte en god del kunstverk for mange år siden, og nå er mange av hans malerier verdt mange hundre tusen. Da han kjøpte de betalte han ca 20-60 tusen for hvert stykke, og noen av de har gått opp fra 60 tusen til ca 200 tusen. Hvorfor vil man egentlig ikke selge det da det er verdt så mye? Noen her som er interessert i kunst som kan forklare litt? Man kan jo bli "rik" av å selge kunst som har gått så mye opp i verdi! Anonymkode: 7eec6...57f Hva sier han når du spør ham om han ikke skal selge? Hvorfor mener du han skal/må/bør selge? Han har vel kjøpt bildene fordi han likte dem. Det er grovt sett 2 typer mennesker som kjøper kunst: Det er kunstinvestorer som ofte kjøper nye kunstnere med spekulasjon om at kunstnerne vil bli anerkjente og verkene få høy verdi. Og det er folk som kjøper kunst fordi de lker det de kjøper. Anonymkode: 31c6e...d6d 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #15 Skrevet 3. desember 2017 32 minutter siden, Minlillesky said: Man har ikke rett/krav på arv. Når personen først er død finnes det noe som heter pliktdelsarv. http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/796/819/820 Anonymkode: f2624...f7a
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #16 Skrevet 3. desember 2017 Jeg har et bilde på veggen av en norsk maler som nå er død. Det er verdt mye og blir stadig verdt mer. Men jeg liker det i stua, synes det er vakkert og det er motiver fra hjemfylket mitt. Jeg har også må get førsteutgaver av kjente bøker som er verdt jeg og kan jo bare kjøpe dem på ebok og selge. Sølvtøy også. Nille og Ikea har jo bestikk. Og kaffiserviset etter mormor kan jeg selge, Ikea har jo kaffekopper også. Og den gamle rosemalte kisten kan jeg selge. Bedre plass i en Billy bokhylle. Masse penger på konto. Hvorfor giftering i gull? Kan kjøpe 9 karat gull hvertfall, nye billigere, trenger ikke drive å eie ekte ting. Hvorfor vil du at han skal selge..? Låner han penger av deg til å leve av, så forstår jeg deg. Anonymkode: 43af4...abd 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #17 Skrevet 3. desember 2017 TS den grådig. Anonymkode: 7a26c...384 1
Gjest Allis Skrevet 3. desember 2017 #18 Skrevet 3. desember 2017 Han vil ikke selge fordi han kjøpte dette utfra at han liker å omgi seg med kunst - og disse verkene betyr noe for ham. Hadde jeg arvet denne kunsten skulle det vært rimelig langt borte fra min smak for at jeg selv valgte å selge - jeg vil heller ha kunst på veggene enn penger til «ingenting». Hadde jeg derimot ikke hatt råd til fotballtreningene til ungen min så hadde jeg jo åpenbart solgt om det var et marked for disse verkene. Så er det jo også sånn at markedsverdi er ikke det samme som at det blir solgt - eller solgt til den prisen.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #19 Skrevet 3. desember 2017 Som de fleste andre her sier; hvorfor selge? Faren din liker kunsten sin og vil beholde den! Han har ikke kjøpt dette for å selge det! Se på det som en investering som kan komme godt med hvis dere skulle komme i en økonomisk krise en gang i framtiden. En sikkerhet! Vær glad og stolt over faren din som ikke selger verdien for å bruke pengene på noe som gjerne er ufornuftig. Alt handler ikke om penger. Se og lær av ham! Anonymkode: 46379...4cb
Gjest GoldenLioness Skrevet 4. desember 2017 #20 Skrevet 4. desember 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Pappa kjøpte en god del kunstverk for mange år siden, og nå er mange av hans malerier verdt mange hundre tusen. Da han kjøpte de betalte han ca 20-60 tusen for hvert stykke, og noen av de har gått opp fra 60 tusen til ca 200 tusen. Hvorfor vil man egentlig ikke selge det da det er verdt så mye? Noen her som er interessert i kunst som kan forklare litt? Man kan jo bli "rik" av å selge kunst som har gått så mye opp i verdi! Anonymkode: 7eec6...57f Fordi man kjøper kunst fordi man elsker kunst, ikke pga pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå