AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #1 Skrevet 3. desember 2017 I morgen skulle jeg egentlig ha første dag på jobb etter 9 måneders mammaperm. Samboer skulle være hjemme med minien, først 4 uker ferie nå i desember, og så begynner pappapermen hans i januar. Det ble imidlertid en strek i regningen i går da han kom hjem fra siste dag på jobb med en bandasjert hånd. Han hadde vært utsatt for en arbeidsulykke hvor han fikk hånda i klem, og ble sendt på legevakta og måtte sy. Der fikk han streng beskjed om å ikke bruke hånda på en stund. Det passer ganske dårlig å være hjemme alene med en baby med bare en fungerende hånd, så hva kan vi gjøre? Kan jeg benytte meg av syk barnepasser paragrafen så fort etter min permisjon? Burde vi gå til fastlegen hans og få en sykemelding til han som dokumentasjon på at jeg må være hjemme? Syk barnepasser er 10 dager i året. Gjelder det bare arbeidsdager (jeg jobber mandag -fredag), sånn at jeg evt kan være hjemme to uker til hvis det trengs? Noen som vet eller har erfaring med dette? Anonymkode: 83991...014
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå