Humor Skrevet 3. desember 2017 #1 Skrevet 3. desember 2017 Min nærmeste leder er for å si det mildt et skikkelig B-menneske. Vi jobber i fleksible stillinger med fleksibel arbeidstid. Vi har allikevel kjernetid mellom 09-15. Lederen min har kanskje i den perioden vi har jobbet sammen (6 mnd) innfunnet seg på jobb før kl 09.00 rundt 5 ganger. Stort sett kommer han mellom halv ti og ti. Han drar ikke senere enn 16-16.30 fra jobb og er ikke pålogget på kveldstid. Ofte spør folk etter han og jeg kan ikke svare på hvor han er eller når han kommer. Han sier aldri i fra om han tar hjemmekontor eller kommer inn på jobb. Ofte ble han bare hjemme uten å si i fra. Det er helt tydelig at han ikke jobber den tiden han minimum får betalt for som leder. Alt en leder sier og gjør legges merke til og som medarbeider synes jeg det er utrolig demotiverende at sjefen forventer enormt fra oss og vi jobber fra tidlig til sent og legger hvertfall ned 50 arbeidstimer i uken. I tillegg til dette kommer han alltid for sent til møter med meg. Tre dager på rad denne uken presterte han dette. Jeg prøver å si noe om det, men jeg vil også være forsiktig fordi jeg er rasende inne i meg når dette skjer og vil ikke si noe jeg angrer på i ettertid. Han har tydeligvis null respekt for min tid. Grunnen til at han stort sett er forsinket er at han ikke har innfunnet seg på jobb ennå når møtene er (kl 10.00). Hvordan skal jeg gå frem med dette? Jeg synes det er helt uakseptabelt og vil si i fra, men jeg bør også være veldig forsiktig.
agnesbjercke Skrevet 4. desember 2017 #2 Skrevet 4. desember 2017 gå til den personen over han igjen med det.. dette er ikke greit. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #3 Skrevet 4. desember 2017 Er du sikker på at du vet hele historien? Vet du at han ikke har en avtale med firmaet om at det er greit om han kommer litt senere enn kjernetiden? Det er ikke unormalt at enkelte har fått lov av overordnede å ha litt slingringsmonn i disse tidene. Vet du med sikkerhet at han jobber mindre enn han skal? Vet du at han ikke har litt reduserte tider, at han ikke jobber i "skippertak" en helg eller så i måneden, eller på andre måter jobber inn denne tiden han ikke er der? Når det gjelder å komme for seint til møter, om det bare er det at han ikke når møter som begynner kl 9, så kan du selv ordne det ved å si at du ikke vil ha møter med ham kl 9 for han kommer så ofte for seint. Avslå møteinnkallelser og begrunn det med stadig forseintkomming om han spør hvorfor, eller bruk funksjonen for å foreslå endring av møtetid. Anonymkode: 21077...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #4 Skrevet 4. desember 2017 Vurder å gå til personen over hvis dette er et problem. Men før du gjør dette, er det svært viktig å forsikre seg om at den det gjelder ikke gjør arbeidsoppgaver som ikke er veldig synlige. Mange ledere og andre nøkkelpersoner jobber mye på kveld og helg med oppgaver som ikke nødvendigvis er synlig for andre. En beskyldning om at andre ikke gjør jobben sin er en relativt alvorlig beskyldning, og man bør være sikker på at man har alle sakens fakta for hånden før man går til det skrittet, særlig når det gjelder egen leder. Hvis ikke kan det slå fort tilbake på deg selv. Anonymkode: c418a...38b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå