Gå til innhold

Får ikke dratt på utveksling pga karakterer fra vgs....(går høyere utdanning)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal i februar søke utveksling, mitt karaktersnitt foreløpig er B, gjenstår å se hva den blir etter årets eksamener. 

Jeg har en ganske så sterk tro på at jeg vil få muligheten til å kunne dra på utveksling, alle mine eksamener hittil har gått kjempe bra og jeg føler meg enormt trygg på de. 

Nå derimot fant jeg nettopp ut av et av kriteriene for å kunne dra på utveksling er at du må ha 4 i engelsk fra vgs, noe jeg da selvfølgelig ikke har. Jeg har en 3, og blir nå litt lei meg for at muligheten til å kunne dra på utveksling ikke lenger er der.

Jeg har sendt mail til skolen for å se om det fins noen andre muligheter, men ble litt lei meg nå, kjenner jeg. Skulle gjerne ha dratt på utveksling, er en opplevelse i livet. 

Går på BI, hvis det skulle være an interesse for noen av dere

Anonymkode: 046ca...6f9

Skrevet

Mulig du vil få lov til å komme deg unna dette ved å ta en engelsktest (TOEFL), men de testene er ikke så alt for lette dessverre. 

Anonymkode: 86eed...58d

• Liker 4
Skrevet

Har du mulighet til å ta opp engelsken fra videregående da? 

Anonymkode: 92e0a...39c

Skrevet

Ta opp engelsken. Verre er det ikke.

Men du, hvis du fikk 3 på videregående kan det tenkes at utveksling faktisk blir for tøft for deg.

Anonymkode: eefcb...000

• Liker 9
Skrevet

Det er en mulighet, men jeg vet ikke om jeg orker det for å være helt ærlig. Jeg så litt på det her om dagen og det er mye tyngre enn det høres ut som. Du må lære deg engelsk pensumet, gi både en skriftlig og muntlig eksamen også får du en samlet karakter etterpå. Koster i tillegg 2000 kroner, siden jeg har tidligere tatt opp dette faget uten noe hell. 

TOEFL test, vet jeg faktisk ikke hva er...Hva går det ut på og hvor tar man det?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta opp engelsken. Verre er det ikke.

Men du, hvis du fikk 3 på videregående kan det tenkes at utveksling faktisk blir for tøft for deg.

Jeg hadde 2 i matte også fra vgs, men nå har jeg A i matematikk for siviløkonomer på BI. Jeg har i tillegg til det fått en B i bus.com på BI (Et engelsk fag vi har her på skolen) 

Så tror ikke karakterene fra vgs skal ha å si så mye om fremtidsmuligheten mine, foruten at dette er et krav når du skal søke utveksling :)

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en mulighet, men jeg vet ikke om jeg orker det for å være helt ærlig. Jeg så litt på det her om dagen og det er mye tyngre enn det høres ut som. Du må lære deg engelsk pensumet, gi både en skriftlig og muntlig eksamen også får du en samlet karakter etterpå. Koster i tillegg 2000 kroner, siden jeg har tidligere tatt opp dette faget uten noe hell. 

TOEFL test, vet jeg faktisk ikke hva er...Hva går det ut på og hvor tar man det?

Hvordan skal du klare deg som utvekslingsstudent hvis du ikke kan engelsk? Antar at du vil til et engelskspråklig land. 

Anonymkode: 55aba...95e

• Liker 15
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal du klare deg som utvekslingsstudent hvis du ikke kan engelsk? Antar at du vil til et engelskspråklig land. 

Så du mener at man ikke man engelsk siden man har 3 i faget? Greit nok, men da kan jo nesten ingen nordmenn engelsk da. 

Måten du uttaler deg på er jo akkurat som at noen skulle si til meg; Men hvordan vil du klare deg på BI, når du kun fikk 2 i matte? Klarer meg faktisk utmerket bra:-) 

Jeg er en heltidsstudent med ganske tøffe fag, jeg har ikke mulighet til å lære meg mer pensum enn det jeg allerede har nå. Og, vil også understreke at engelsken min har forbedret seg betakelig fra VGs tiden. Det er bare det at på kortet så fikk jeg en 3. 

Men hvis VGs karakterer skal ha så stor betydning for deg, så er jo flere av foreleserne og økonomene rundt omkring i verden, veldig dumme i dine øyne.

• Liker 8
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde 2 i matte også fra vgs, men nå har jeg A i matematikk for siviløkonomer på BI. Jeg har i tillegg til det fått en B i bus.com på BI (Et engelsk fag vi har her på skolen) 

Så tror ikke karakterene fra vgs skal ha å si så mye om fremtidsmuligheten mine, foruten at dette er et krav når du skal søke utveksling :)

Hvis TS skal på utveksling og synes pensumet i engelsk på videregående høres for tøft ut tror jeg nok dessverre ikke at viljen til å gjøre en innsats er til stede slik den var hos deg:

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en mulighet, men jeg vet ikke om jeg orker det for å være helt ærlig. Jeg så litt på det her om dagen og det er mye tyngre enn det høres ut som.

• Liker 7
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er lov å google når man ikke vet noe.

• Liker 17
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å google når man ikke vet noe.

Svært så nedlatende du skulle være mot ts da... Det å ha 3 i engelsk fra videregående betyr da vitterlig ikke at man ikke kan engelsk. Jeg fikk noen 3'ere og 4 på videregående. Jeg tok bachelor og master i utlandet og fikk bare B på masteren.

Selv trengte jeg ikke å ta TOEFL, men sjekk litt opp i det ts :)

Anonymkode: b4013...31c

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis TS skal på utveksling og synes pensumet i engelsk på videregående høres for tøft ut tror jeg nok dessverre ikke at viljen til å gjøre en innsats er til stede slik den var hos deg:

Gå å studer, så skal du se hvor mye tid du har til å ta opp fag ved siden av, det er de færreste som orker og klarer. Et hvert fag krever masse innsats og arbeid, og det å lære seg en pensum i tillegg til det å være en heltidsstudent med 5 eksamener hvert semester og en deltidsjobb er ikke bare bare. Det er lett gjort å sitte på nett, bak en anonymbruker å kalle andre for dumme, late og si at de ikke kan få til det eller det. I stedet for å oppmuntre folk. 

Jeg tror jeg skal slutte å dele mine tanker og spørre om råd her inne på kvinneguiden, begynner å merke at mange uføretrygde ikke liker det, spesielt når de ser at andre i motsetning til dem selv, faktisk ønsker å gjøre noe ut av seg og bygge en karriere. Vedder på at du poppet en flaske champagne, i det du leste jeg hadde 3 i karakter fra vgs og at jeg kanskje ikke kunne dra på utveksling. Det er det som er problemet til dere mennesker her inne, ikke alle men de fleste, at dere velger heller å være ekle, frekke og si at det og det er umulig for folk enn å komme med noe positivt.

• Liker 2
Skrevet

Du kan fortsatt dra på utveksling, så lenge du har C i et engelsk fag på BI, og det har jo du i bus.com :-) 

Og, når det gjelder dette med TOEFL, så er den faktisk ikke så vanskelig. Hvis du klarer en B på bus.com klarer du faen meg TOEFL, men tror ikke de fleste her vet hva bus.com er, så ikke rart de tror du ikke klarer engelsk, når dem selv aldri har studert og ikke vet at engelsk på høyere utdanning har et helt annet nivå en B for banana. 

Jeg selv var kjempe dårlig på vgs, studerte jus på Treider og det ble en advokat ut av meg, gikk ut med B i snitt og tro meg, flere som er interesserte i meg på bakgrunn av det enn vgs karakterene. Ingen arbeidsgiver ser på vgs karakterer. Og, de aller fleste er veldig late på vgs, men som er utmerket flinke på høyere utdanning og seinere i livet. 

Også, er det bare å gi faen i sånne idioter som er nedlatende frekke. Dette er dessverre de menneskene som faller ut av mengden og blir navere, tar seg en heltidsjobb på kvinneguiden uten å få betalt, hvor de er ekle og negative mot andre. La dem være, de finner en glede i det. Du har en utdanning, vil få en jobb og kan også dra på utveksling. Din fremtid er lysere enn deres. 

Anonymkode: d01d9...b13

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Gå å studer, så skal du se hvor mye tid du har til å ta opp fag ved siden av, det er de færreste som orker og klarer.

Vet du hva, engelsk på videregående nivå er veldig enkelt. Jeg tror de færreste ville hatt problemer med å ta denne eksamenen i tillegg til å studere. Da må man ha lærevansker.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva, engelsk på videregående nivå er veldig enkelt. Jeg tror de færreste ville hatt problemer med å ta denne eksamenen i tillegg til å studere. Da må man ha lærevansker.

Det kommer ann på hva man faktisk studerer og hvordan man er som person. Det er ikke alle som klarer for mye på en gang og det må være greit! Skam deg 

Anonymkode: e2945...ef7

• Liker 4
Annonse
Skrevet

Fint, men dessverre så er det ikke et problem for meg lenger, da jeg nettopp fant ut at jeg faktisk kan dra på utveksling så lenge jeg har en C i et engelsk fag på BI.

Jeg har dessverre ikke lærevansker heller, men du må gjerne si og tro hva du vil, hvis det hjelper til å selvtilliten av en eller annen merkelig grunn, selv om det ikke forandrer realiteten da :) 

Da sier jeg takk for meg her, og kos dere videre med hva enn mer dere har å si :-)

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå å studer, så skal du se hvor mye tid du har til å ta opp fag ved siden av, det er de færreste som orker og klarer. Et hvert fag krever masse innsats og arbeid, og det å lære seg en pensum i tillegg til det å være en heltidsstudent med 5 eksamener hvert semester og en deltidsjobb er ikke bare bare. Det er lett gjort å sitte på nett, bak en anonymbruker å kalle andre for dumme, late og si at de ikke kan få til det eller det. I stedet for å oppmuntre folk. 

Jeg tror jeg skal slutte å dele mine tanker og spørre om råd her inne på kvinneguiden, begynner å merke at mange uføretrygde ikke liker det, spesielt når de ser at andre i motsetning til dem selv, faktisk ønsker å gjøre noe ut av seg og bygge en karriere. Vedder på at du poppet en flaske champagne, i det du leste jeg hadde 3 i karakter fra vgs og at jeg kanskje ikke kunne dra på utveksling. Det er det som er problemet til dere mennesker her inne, ikke alle men de fleste, at dere velger heller å være ekle, frekke og si at det og det er umulig for folk enn å komme med noe positivt.

Du hadde min fulle sympati mot denne brukeren frem til dette. Utrolig unødvendig.. 

Og du; de aller fleste uføre ønsker nok å kunne delta i samfunnet på lik linje som deg. Snakk om å tråkke på en allerede,svak gruppe! 

Anonymkode: f7475...afb

• Liker 13
Skrevet

Du hadde min fulle sympati mot denne brukeren frem til dette. Utrolig unødvendig.. 

Og du; de aller fleste uføre ønsker nok å kunne delta i samfunnet på lik linje som deg. Snakk om å tråkke på en allerede,svak gruppe! 

Mange av de som mener at de er uføretrygde er dessverre ikke så svake som man skal ha det til, det er snakk om latskap. Tro meg, kjenner til FLERE, som liksom er uføre, men som fint kunne ha tjent sine egne penger og stått på sine to egne bein.

Syns ikke jeg trenger å være hyggelig mot en gruppe i samfunnet, som mer eller mindre lyver seg til andres inntekt, når de selv kan gå ut å jobbe. Det er er realiteten, og den er kjip. 

Men ellers takk for din midlertidige sympati

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan fortsatt dra på utveksling, så lenge du har C i et engelsk fag på BI, og det har jo du i bus.com :-) 

Og, når det gjelder dette med TOEFL, så er den faktisk ikke så vanskelig. Hvis du klarer en B på bus.com klarer du faen meg TOEFL, men tror ikke de fleste her vet hva bus.com er, så ikke rart de tror du ikke klarer engelsk, når dem selv aldri har studert og ikke vet at engelsk på høyere utdanning har et helt annet nivå en B for banana. 

Jeg selv var kjempe dårlig på vgs, studerte jus på Treider og det ble en advokat ut av meg, gikk ut med B i snitt og tro meg, flere som er interesserte i meg på bakgrunn av det enn vgs karakterene. Ingen arbeidsgiver ser på vgs karakterer. Og, de aller fleste er veldig late på vgs, men som er utmerket flinke på høyere utdanning og seinere i livet. 

Også, er det bare å gi faen i sånne idioter som er nedlatende frekke. Dette er dessverre de menneskene som faller ut av mengden og blir navere, tar seg en heltidsjobb på kvinneguiden uten å få betalt, hvor de er ekle og negative mot andre. La dem være, de finner en glede i det. Du har en utdanning, vil få en jobb og kan også dra på utveksling. Din fremtid er lysere enn deres. 

Anonymkode: d01d9...b13

Hvorfor rakke ned på de uføre?

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg!

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange av de som mener at de er uføretrygde er dessverre ikke så svake som man skal ha det til, det er snakk om latskap. Tro meg, kjenner til FLERE, som liksom er uføre, men som fint kunne ha tjent sine egne penger og stått på sine to egne bein.

Syns ikke jeg trenger å være hyggelig mot en gruppe i samfunnet, som mer eller mindre lyver seg til andres inntekt, når de selv kan gå ut å jobbe. Det er er realiteten, og den er kjip. 

Men ellers takk for din midlertidige sympati

Jeg er den som hjalp deg og svarte at jeg fikk B på masteren. Jeg ble alvorlig syk og står nå utenfor arbeidslivet og er ufør. Vet du, hold deg unna kvinneguiden du så slipper vi kanskje uførehat fra deg i fremtiden... Kanskje en dag er det din tur å bli syk og ufør, så i stedet for å konsentrere deg om å komme deg på utveksling synes jeg at du bør konsentrere deg om å få mer empati og bli mer medmenneskelig...

Anonymkode: b4013...31c

• Liker 13
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, karakteren i engelsk har jo i grunn ganske lite med språkferdigheter å gjøre, iallefall på den skolen jeg gikk. Jeg fikk 2 i engelsk, da jeg ga fullstendig faen i engelsk historie og litteratur. Både snakker og skriver engelsk flytende.

Anonymkode: fb7dd...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...