Gå til innhold

Yasmin-P-piller.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg fikk melk i puppene ab Yasmin

:o

Jeg slutta på Yasmin, for jeg fikk pigmentforandringer i huden.

Det ble heldigvis oppdaget FORT, og ingen skade skjedd.

*Fju*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det hadde vært så viktig for meg som det du beskriver hadde jeg ventet til etter bryllupet med å bytte merke (eller skal du starte på pillen for første gang?)

Noen går opp, noen går ned.. Mange får store humørsvingninger, kviser etc... så det er ikke bare vekten som kan forandre seg....

Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med yasmin.La ikke på meg, ble bra i huden,å jeg hadde store hudproblemer.

Men...jeg ble gravid :-)

Har du prøvd nuvea ringen?Jeg byttet til den (turte liksom ikke mer med yasmin) Åhar vært veldig fornøyd med den. Synes jeg er mer stabil i humøret med den å.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg la på meg mye da jeg brukte Yasmin, men vektforandringen skjedde ikke over natten. Jeg tviler på at du vil rase opp i vekt på noen uker. Da jeg giftet meg, fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta av eller legge på meg minst 5 kilo før det ville synes på kjolen. Hvis du er aktiv og spiser normalt, har du ingenting å bekymre deg for.

Forøvrig fikk jeg kraftige humørsvingninger umiddelbart etter at jeg begynte på Yasmin......For ikke å snakke om kraftige blødninger. Jeg sluttet etter 3 mnd. :veldigsur:

Gjest Seleena
Skrevet

Eg er veldig fornøyd med dette merket. Kva med å vente med p-pilla til etter bryllaupet??

Skrevet

Jeg la ikke på meg av Yasmin.

Humøret merker jeg heller ingen stor forandring på. Yasmin er faktisk det eneste p-pillemerket jeg ikke har blitt depressiv, sur og grinete av.

Sexlysten derimot, er nok noe nedsatt..

Skrevet

Kan vel og nevne at menstruasjonen min har vært litt frem og tilbake med Yasmin. Får den til fast tid, men noen ganger blør jeg massse, andre ganger blør jeg nesten ingenting. ( sorry detaljene)

Vet ikke om dette er normalt når man går på pillene jeg, men det har uansett vært litt irriterende.

Skrevet

Jeg har gått på yasmin lenge... har funka helt fint for meg!!

Gikk en periode på microgynon, men den ble jeg utrolig kvalm av! Merket ingen ting da jeg begynnte på yasmin (det var den første pilla jeg begynte på)

Skrevet

Du legger ikke på deg av Yasmin, men jeg ble ganske så aggresiv av det...he he. Var klar til å fly i halsen på hvem som helst. Jeg tror dette med p-piller er veldig individuelt. Noen har ingen bi virkninger andre har mange. Men jeg forstod det slik at du ikke ønsket åå legge på deg, og det skal du visstnok ikke gjøre av Yasmin da....

Gjest Fortvilet jente
Skrevet

Hei igjen,

Nå har jeg vært hos legen og fått yasmin p-piller på resept. Hadde valget mellom loette og Yasmin. Men valgte Yasmin, fordi har flest veninner som er fornøyd med dette merket.

Ja, jeg skal bruke P-piller for aller første gang. Det er derfor jeg har vært fortvilt. Både jeg og min forlovede er i etableringsfasen, og ønsker ikke barn enda. Min mann skal flytte til Oslo senere. Så med bryllupsreise blir det en måned å regne som vi vil ha sammen, før jeg kommer tilbake:)

Jeg får krysse fingrene for at jeg ikke legger på meg av å bruke Yasmin pillene i 3-4 uker. Tenkte jeg skulle begynne med dem 2 uker før bryllupet. Kanskje slipper jeg symptomene.... Who knows... :tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet

La ikke på meg av Yasmin ... eneste "bivirkningen" jeg fikk var større bryster :roll:

Skrevet

Trodde det var hormonene i p-pillene som gjør at vekten kan skifte.. Mye pga søtsug osv.. Tror også det har noe å si at hormontirførlselen er jevn(som i Yasmin og Diane) og ikke varierer som i f.eks. Trinordiol.

Men jeg trodde Yasmin var populær fordi noen opplever å gå ned i vekt med den...? Vet ærlig talt ikke..

• 5 måneder senere...
Gjest seroxata
Skrevet

jeg drar opp igjen denne tråden jeg!

Jeg har nemlig noen flere spørsmål..

Jeg har brukt trionetta i flere år nå, og fikk større pupper, og la på meg endel av de..(men kan jo selvfølgelig ha noe med at jeg var i utviklingsfasen og da, hehe)

Nå har jeg gått uten prevansjon i ca et år, men ettersom jeg er i fast forhold igjen, og ikke vil bli gravid, så tenkte jeg å prøve meg på yasmin en periopde.

Fikk resept av legen min for noen måneder siden, men turte ikke prøve, for jeg er LIVREDD for å få enda større pupper(er en D nå) og så er jeg redd etter å jha lest om blodpropp, vektøkning og humørforandringer...

Er det stor mulighet for å legge på seg, spesielt i puppene, når man har gått på piller før?? Og vil vekta raaase opp i løpet av et par måneder?

Jeg skal begynne på treningssenter nå i slutten av juli, så kombinert med trening burde det vel gå bra?

Jeg bare spør og graver, for jeg er så utrolig skeptisk:D

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet (endret)

La ikke på meg av Yasmin, men fikk større bryster ja.

Hvorfor ikke prøve minipiller om du er skeptisk til vektøkning, blodpropp osv? Har ikke hørt om noen som har gått opp i vekt av dem.

Endret av Ms Chanandler Bong
Skrevet
Yasmin er på lista over legemidler som er under spesiell overvåkning. Har vært en del blodpropptilfeller med denne pillen.

Ja, det kan jeg jo legge til, at jeg fikk blodpropp av de............

Skrevet

Jeg har brukt yasmin og var egentlig veldig fornøyd med de. Hadde ingen bivirkninger, og fikk ikke større pupper.

Nå prøver jeg Diane fordi jeg har fått så mye kviser. Imellom her gikk jeg på plaster. Det var utrolig digg å bare bytte en gang i uken og slippe å spise en tablett hver eneste bidige dag..

Gjest Guest
Skrevet

Da min kvinnelige gyneokolog sterkt anbefalte Yasmin p-pille ble jeg glad, for jeg var godt voksen og hadde aldri forsøkt p-piller/hormoner før, "den har nesten ingen merkbare bivirkninger", sa hun.

Jeg ble utrolig skuffet! Yasmin førte til humørsvingninger som ikke liknet grisen. I over 2 år "terroriserte" jeg min tidligere samboer, og da jeg sluttet med pillen var jeg tilbake til "normalen" igjen.

Jeg følte meg skuffet, for Yasmin / p-pillen ødela svørt mye av par-forholdet. :grine:

Gjest seroxata
Skrevet

minipiller er ikke løsningen for meg, for jeg har problemer nok med å huske å ta p-pillene daglig:( Isj, blir jo redd for å prøve piller...

vil ha spiral, men legen fraråder meg det, siden jeg ikke har født.. jeg aner ikke helt hva jeg skal tørre å teste ut nåå

Gjest Guest
Skrevet

Samme problemet her:

tåler ikke hormoner (dvs. alt av p-plaster og piller: humøret endrer seg totalt!), spiral er utelukket pga. jeg har ikke barn ennå, og menn ønsker helst ikke å bruke kondom..

Pessar er ikke mye kult: må jo pese med å få det inn før sex..det kan ta sin tid.

Hva gjør man da, liksom.

Håper det vil finnes hormon-prevensjon for menn på det norske markedet snart!!

Så kan menn ta en pille hver dag og kanskje forstå litt mer av hvordan det er. For gøy er det ikke.

Skrevet

Jeg har brukt Yasmin. Humøret mitt ble som en berg-og dalbane for å si det mildt!!

Jeg fikk helt sinnsyke raserianfall av ingenting, tok til tårene for et godt ord, hylte, skreik og det som verre er. Det var som om en fremmed tok plass i kroppen min.

Vektøkning hadde jeg ikke.

I januar i år sluttet jeg med pillene og humøret mitt er helt stabilt nå.

Har ikke hatt noen raserianfall eller gråtetokter siden :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...