Gjest Fortvilet Jente Skrevet 30. januar 2005 #1 Skrevet 30. januar 2005 Hei, Jeg er ei jente på 25 år, som skal begynne med dette merket, i og med at jeg har hørt at den har færrest bivirkninger. Så kommer problemet: Jeg skal gifte meg om en måned, og vil nødig legge på meg. Skrekkscenarioet er å ese ut i brudekjolen :-( Jeg som har trent regelmessig i 1,5 år, bare for å se fin ut i kjolen..Så dette er viktig for meg. Er det noen her som kan fortelle om sine gode/dårlige erfaringer med dette merket? Eventuelt om andre merker dere mener er sikrere. Hvilke andre bivirkninger kan Yasmin ha forresten? Noen som vil opplyse meg?? Takk på forhånd:)
Gjest 1111 Skrevet 30. januar 2005 #2 Skrevet 30. januar 2005 Jeg la på meg endel når jeg begynte på Yasmin, men det er såklart inviduelt..
liv Skrevet 30. januar 2005 #3 Skrevet 30. januar 2005 jeg la ikke på meg med yasmin.. Men alt er individuelt..
Gjest Gjesta Skrevet 30. januar 2005 #4 Skrevet 30. januar 2005 Jeg la heller ikke på meg.. men jeg vil bare legge til at jeg ikke legger fort på meg heller.
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2005 #5 Skrevet 30. januar 2005 Jeg la ikke på meg av Yasmin, men jeg utviklet et helvetes humør på grunn av denne pillen (kanskje de alle virker slik?) Jeg var ikke til å kjenne igjen de to årene jeg brukte dette merket/pillen. Humøret var vel omtrent psykotisk! Stakkars eks'en....det er en grunn til at det ble slutt: mitt humør! Som igjen skyldes p-pillen! Skal aldri ta hormoner mer. :-x
Gjest Hun som startet trådet. Skrevet 30. januar 2005 #6 Skrevet 30. januar 2005 Så mange oppmuntrende svar :o Ok, hva med P-plaster? Det inneholder jo halvparten så mange hormoner? Hvor settes dette? Og er det like sikkert mot uønsket svangerskap?
Gjest the imp Skrevet 30. januar 2005 #7 Skrevet 30. januar 2005 Jeg gikk faktisk ned av Yasmin. Jeg gikk opp ca 5 kg da jeg begynnte på p-piller, merket var vel trinordiol eller noe sånt. Men ca halvparten av dem gikk jeg ned igjen da jeg begynnte på Yasmin.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 30. januar 2005 #8 Skrevet 30. januar 2005 La ikke på meg av Yasmin, men jeg fikk høyt blodtrykk.
KalloRilla Skrevet 31. januar 2005 #9 Skrevet 31. januar 2005 Jeg hadde stabil vekt på det merket, men fikk etter ca 1/2 år uregelmessige sykluser og sluttet på dem.
~sikka~ Skrevet 31. januar 2005 #10 Skrevet 31. januar 2005 Så mange oppmuntrende svar :o Ok, hva med P-plaster? Det inneholder jo halvparten så mange hormoner? Hvor settes dette? Og er det like sikkert mot uønsket svangerskap? Jeg la ikke på meg av Yasmin - men fikk sykt mye kviser, og hadde et humør som en berg og dalbane. P-plaster aner jeg ikke. Men p-ringen er ganske grei synes jeg. Den hadde mindre bivirkninger enn p-piller, eneste jeg merket med ringen var nedsatt sexlyst, men det hadde jeg med pillene også så...
Lisemor Skrevet 31. januar 2005 #11 Skrevet 31. januar 2005 Jeg gikk ned, men fikk masse kviser på bena.
Gjest Anonymous Skrevet 31. januar 2005 #12 Skrevet 31. januar 2005 Jeg la ikke på meg noen ting. Brukte dette merket lenge og var nokså fornøyd, bortsett fra ømme bryster og litt dårlig humør (og litt dårlig sexlyst forresten) Kanskje ikke helt fornøyd likevel :o Men lurer litt på hvorfor du skal begynne på ny prevansjon nå rett før bryllupet, kan du ikke vente til etterpå...ettersom du har forberedt dette så lenge med trening og diverse..? Det fins jo kondomer...selv om det kanskje ikke er så romantisk slipper du kvisete bryllupsbilder... Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 31. januar 2005 #13 Skrevet 31. januar 2005 Jeg trodde Yasmin var kjent for at flere gikk ned på den enn opp, og at noen får den for å avhjelpe kviseproblemer bl.a.? Jeg bruker Yasmin og jeg syns jeg har fått mindre uren hud, og jeg har gått ned, men det er mest fordi jeg har begynt å trene mer tror jeg. Ellers har jeg ikke merket noen bivirkninger og er kjempefornøyd med Yasmin
Gjest gjest 0 Skrevet 31. januar 2005 #14 Skrevet 31. januar 2005 Jeg gikk ned 2 kilo da jeg begynte på Yasmin. Da jeg gikk på trionetta la jeg på meg 10 kg. :o Når det gjelder humør har det blitt superbra! Jeg måtte slutte på trionetta pga vanvittige humøssvingninger, men med Yasmin er jeg alltid blid, og jeg klarer ikke være langsint lenger. (Det var jeg alltid før) Alt er individuelt, men flere av mine venninner har hat de samme opplevelsene med disse to typene som jeg har hatt, men jeg ser jo her at det er forskjellig... Pam
Salt Skrevet 31. januar 2005 #15 Skrevet 31. januar 2005 Jeg er kjempefornøyd med dette merket, og har ikke merket en eneste bivirkning. Men- som flere nevner her, dette er jo individuelt.
lene24 Skrevet 31. januar 2005 #16 Skrevet 31. januar 2005 La ikke på meg av yasmin... og plasteret inneholder like mye hormoner som pillene, sies det..
Saeria Skrevet 31. januar 2005 #17 Skrevet 31. januar 2005 Jeg la heller ikke på meg av Yasmin, men jeg fikk stooore humørsvingninger. Kunne gråte og gråte og gråte i timesvis uten at jeg visste hvorfor. Går på plasteret i dag, og det funker fint for meg, men som andre sier....det er individuelt.
Gjest Sukkerert Skrevet 31. januar 2005 #18 Skrevet 31. januar 2005 Jeg fikk melk i puppene ab Yasmin
Gjest KATTAstrofe Skrevet 31. januar 2005 #19 Skrevet 31. januar 2005 Yasmin er på lista over legemidler som er under spesiell overvåkning. Har vært en del blodpropptilfeller med denne pillen.
Gjest Xavia Skrevet 31. januar 2005 #20 Skrevet 31. januar 2005 Jeg la på meg endel når jeg begynte på Yasmin' date=' men det er såklart inviduelt..[/quote'] Ja, for jeg la ikke på meg et gram. Vel...kanskje noe ekstra på puppe fronten, men det var alt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå