AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #1 Skrevet 3. desember 2017 Vil ikke flytte, vil ikke ha studielån, vil ikke leve som ei fattiglus. Har dritdårlig konsentrasjonsevne og elendig selvdisplin, og vet ikke om jeg hadde klart å fullføre. Det er forresten fagskole en og en halv time unna det er snakk om, så det skal jo ikke være noe hokus pokus egentlig, men likevel stresser jeg selv om det er ett og et halvt år til det er aktuelt. Er det noen som har slitt med det samme som meg, som greide å ta seg sammen, eller er det bare å slå fra seg tanken med en gang? Anonymkode: 51b06...8ad
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #2 Skrevet 3. desember 2017 Du må bare bestemme deg for at dette SKAL du klare. 😊 Alt slikt som selvdisiplin og motivasjon sitter i hodet. Anonymkode: ebf60...bfb
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #3 Skrevet 3. desember 2017 Syns du skal hoppe i det, det er jo for din fremtid. Det heter forresten ikke å studere hvis man skal på fagskole, det er kun på høyere utdanning man studerer. Anonymkode: c4318...91a 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #4 Skrevet 3. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Syns du skal hoppe i det, det er jo for din fremtid. Det heter forresten ikke å studere hvis man skal på fagskole, det er kun på høyere utdanning man studerer. Anonymkode: c4318...91a Jo, det ble bestemt i år at det skal kalles høyere utdanning på lik linje med høgskole og universitet. Anonymkode: 51b06...8ad
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #5 Skrevet 3. desember 2017 Ok, så man kan ha høyere utdanning ved å studere 1/2 år? Anonymkode: c4318...91a
Liven_ Skrevet 3. desember 2017 #6 Skrevet 3. desember 2017 Du sier du har angst, konsentrasjonsvansker. Ok, si at du dropper skole. Da er du fortsatt den samme engstelig person, men UTEN utdannelse i tillegg. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #7 Skrevet 3. desember 2017 Hvordan kan noen si nei til studielån? Det er delvis gratis penger, samt svært gode betingelser for det øvrige lånet. Selv en milliardærarving bør ta studielån. Anonymkode: 3400c...40d
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #8 Skrevet 3. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke flytte, vil ikke ha studielån, vil ikke leve som ei fattiglus. Har dritdårlig konsentrasjonsevne og elendig selvdisplin, og vet ikke om jeg hadde klart å fullføre. Det er forresten fagskole en og en halv time unna det er snakk om, så det skal jo ikke være noe hokus pokus egentlig, men likevel stresser jeg selv om det er ett og et halvt år til det er aktuelt. Er det noen som har slitt med det samme som meg, som greide å ta seg sammen, eller er det bare å slå fra seg tanken med en gang? Anonymkode: 51b06...8ad Du kommer til å vokse mye personlig på ett og et halvt år. Det er ikke unormalt å grue seg litt til å flytte og begynne på en ny skole på et nytt sted. Anonymkode: 097af...30f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #9 Skrevet 3. desember 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, så man kan ha høyere utdanning ved å studere 1/2 år? Anonymkode: c4318...91a Fagskole er toårig, med mulighet for et tredjeår for å bli ingeniør. 24 minutter siden, Liven_ skrev: Du sier du har angst, konsentrasjonsvansker. Ok, si at du dropper skole. Da er du fortsatt den samme engstelig person, men UTEN utdannelse i tillegg. Joda, holder på med fagbrevet, og jeg har allerede jobbtilbud fra bedriften etter lærlingtiden, så jeg står ikke på bar bakke akkurat. Likevel vil jeg lenger opp enn som så, og jeg vil jo egentlig gå videre på skole. 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan noen si nei til studielån? Det er delvis gratis penger, samt svært gode betingelser for det øvrige lånet. Selv en milliardærarving bør ta studielån. Anonymkode: 3400c...40d Er det så gunstig da? Synes bare det er ekkelt med mye gjeld, jeg. Anonymkode: 51b06...8ad
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #10 Skrevet 3. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fagskole er toårig, med mulighet for et tredjeår for å bli ingeniør. Joda, holder på med fagbrevet, og jeg har allerede jobbtilbud fra bedriften etter lærlingtiden, så jeg står ikke på bar bakke akkurat. Likevel vil jeg lenger opp enn som så, og jeg vil jo egentlig gå videre på skole. Er det så gunstig da? Synes bare det er ekkelt med mye gjeld, jeg. Anonymkode: 51b06...8ad Det står at man kan ta utdanning på 1/2 år til 2 år. Anonymkode: c4318...91a
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #11 Skrevet 3. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det står at man kan ta utdanning på 1/2 år til 2 år. Anonymkode: c4318...91a Det vet jeg ingenting om, på fagskolen jeg skal studere ved er normalt løp to år, og det er det jeg tar sikte på. Anonymkode: 51b06...8ad
Jabbadabbaduu Skrevet 3. desember 2017 #12 Skrevet 3. desember 2017 Skjønner at du synes det er skummelt, men tror ikke du har noen grunn til å grue deg. Tenk på andre ting i livet du har gjort som du ikke hadde gjort før, som for eksempel å starte som lærling. Du klarer det her også! Studielånet er virkelig mye mindre skummelt enn du tror. Og ellers så er det jo ikke nødvendig å utdanne deg mer hvis du ikke har lyst. Alle behøver jo ikke å ta høyere utdanning, tross alt, det er ingen skam i å la være. Men tenk på om du mener du får en bedre sjanse til å videreutdanne deg enn nå. Hvis du er ung nå, uten barn etc, så er det bare mye lettere enn senere, hvis du får barn, blir mere etablert, skrur opp forbruksvaner etter noen år i jobb etc.
Gjest earlgrey Skrevet 5. desember 2017 #13 Skrevet 5. desember 2017 Vet du HVA du vil studere isåfall? Så lenge det er noe du trives med vil du lettere bli motivert, om ikke nok til å få toppkarakterer så iallefall nok til å komme deg igjennom studiet. Dersom det ikke er noe du interesserer deg for, så MÅ du ikke studere Skjønner at det kan være skummelt å flytte for å studere, det blir jo en helt ny hverdag for deg, men går da som regel bra! I verste fall dropper du ut og flytter hjem
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #14 Skrevet 6. desember 2017 Kjære TS! Jeg har droppet ut 5 ganger og er nå på mitt 6 forsøk på å studere. Hvorfor? Sliter mye med angst, men har tatt meg selv sammen fordi jeg vil ikke la angsten styre livet mitt mer. Velg noe du interesserer deg for, bestem deg for at du skal klare det og hopp ut i det! Anonymkode: 7903d...57f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå