Kristin S Skrevet 30. januar 2005 #1 Skrevet 30. januar 2005 Skal dere ha salmer i kirken? Så alle er med å synger? Noen som har forslag til andre sanger å bruke enn de trøttsomme salmene? Hadde vært morro å ha noen med litt fart i i stedet. Noe litt uvanlig!
Catzy Skrevet 30. januar 2005 #2 Skrevet 30. januar 2005 En salme med litt fart i er Pater Dass sin "Gud er Gud". (?) Liker den litt. Den har noen fantastiske rim. Finnes det en norsk versjon av "All things bright and beautifull". For meg er det en klassisk engelsk salme, og melodien er fin. Jeg tror jeg skal følge med på denne tråden. Sambo hadde ikke satt sine ben i en kirke siden han gikk ut av skolen, da jeg dro ham med på påskegudstjeneste i kirken vi skal gifte oss i. Syntes vi fikk sjekke den ut. Det betyr i hvertfall at han er diskvalifisert til å si noe om salmer. Jeg som er vokst opp med bestefar i kirkekor og en lærer av det gamle slaget (salmer hver morgen), er litt bedre skikket. Men det hadde vært bra å finne noe som ikke var altfor langdrygt heller. Catzy
Kristin S Skrevet 30. januar 2005 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2005 Så lenge det er vårt bryllup så synes jeg vi kan gjøre det på den måten vi selv ønsker. Har vanlige salmer langt opp i halsen. Oppvokst i et kristent hjem, så det har blitt noen timer på kirkebenken. Men må man ha kristene sanger? Hmm..Kanskje litt rart å ikke ha det også..I og med at vi tross alt er i en kirke. Men jeg skal finne de sangene du skrev og høre på de. Håper de er fine! Takk for tips!
Catzy Skrevet 30. januar 2005 #4 Skrevet 30. januar 2005 Husk at i en kirke, så må du følge organistens spilleregler. Mulig vedkommende ikke vil tillate sanger som dere vil ha. Kirken er det eneste stedet dere ikke har vetorett. Sånn før du springer ut og skaffer noter til "Sympathy for the Devil". Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå