Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har vanlige butikker lov til å ha åpent på søndager i desember? 

Anonymkode: e1fad...67b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare slik. Loven sier "Faste utsalgssteder kan holde åpent de tre siste søndagene før julaften mellom klokken 14 og klokken 20" :)

Skrevet

Det burde vært en selvfølge å få ha åpent akkurat når man vil, ikke bare før jul.

Anonymkode: 51218...c29

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde vært en selvfølge å få ha åpent akkurat når man vil, ikke bare før jul.

Anonymkode: 51218...c29

Nei!

Anonymkode: fdcb0...765

• Liker 3
Skrevet

De holder åpent slik at vi skal få kjøpe nok julegaver, men egentlig også for sin egen del så de kan lure oss til å kjøpe mye mer enn vi trenger. Handelsstanden tjener veldig mye på oss i desember. Vi kunne ha betalt halv pris i januar for akkurat de samme gavene. Mennesker er merkelige. 

Anonymkode: 09ac4...120

Gjest AvocadoMelon
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De holder åpent slik at vi skal få kjøpe nok julegaver, men egentlig også for sin egen del så de kan lure oss til å kjøpe mye mer enn vi trenger. Handelsstanden tjener veldig mye på oss i desember. Vi kunne ha betalt halv pris i januar for akkurat de samme gavene. Mennesker er merkelige. 

Anonymkode: 09ac4...120

Det handler vel ikke om å lure, men heller gi kunden muligheten til å handle. Ingen som tvinger noen til å handle julegaver i desember. 

Skrevet
4 timer siden, AvocadoMelon skrev:

Det handler vel ikke om å lure, men heller gi kunden muligheten til å handle. Ingen som tvinger noen til å handle julegaver i desember. 

Vet du da ikke at alle de landene som til vanlig har søndagsåpent er virkelig sleske som lurer kundene? Å ha stengt på søndager er selvsagt det eneste etiske riktige fordi det er det Norge til vanlig gjør. Eller vent... Norge setter da ikke gullstandarden. 

Anonymkode: 766e2...489

• Liker 2
Gjest AvocadoMelon
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du da ikke at alle de landene som til vanlig har søndagsåpent er virkelig sleske som lurer kundene? Å ha stengt på søndager er selvsagt det eneste etiske riktige fordi det er det Norge til vanlig gjør. Eller vent... Norge setter da ikke gullstandarden. 

Anonymkode: 766e2...489

Dette har vel ingen ting med min kommentar og gjøre 

Skrevet
7 timer siden, gobbledigook skrev:

Det er bare slik. Loven sier "Faste utsalgssteder kan holde åpent de tre siste søndagene før julaften mellom klokken 14 og klokken 20" :)

Jeg vet at det er slik, jeg bare lurte på hvilken lov det var som sa det, og det fant jeg ut nå :)

Lov om helligdager og helligdagsfred. 

Anonymkode: e1fad...67b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...