AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #1 Skrevet 3. desember 2017 Jeg er på vei ned i vekt, og ønsker å begynne med styrketrening. Er dette programmet ok for det målet jeg har? http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Anonymkode: 7deaa...925
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #2 Skrevet 3. desember 2017 Det er sikkert greit nok, men for min del høres det ut som litt vel mange fancy øvelser som du heller kan gjøre enklere varianter av Anonymkode: 3b2fb...6cf 1
penny_ Skrevet 4. desember 2017 #3 Skrevet 4. desember 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er sikkert greit nok, men for min del høres det ut som litt vel mange fancy øvelser som du heller kan gjøre enklere varianter av Anonymkode: 3b2fb...6cf Det er jo nettopp det dette ikke er. 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #4 Skrevet 5. desember 2017 På 04.12.2017 den 8.18, penny_ skrev: Det er jo nettopp det dette ikke er. Tenker du at det er et program som er OK for en som er helt fersk blant styrkeapparatene og vektene? Jeg ønsker at det skal være overkommelig, og at jeg kan trene styrke uten å risikere skader i noen stor grad. Anonymkode: 7deaa...925
drue Skrevet 5. desember 2017 #5 Skrevet 5. desember 2017 On 12/3/2017 at 5:13 PM, AnonymBruker said: Det er sikkert greit nok, men for min del høres det ut som litt vel mange fancy øvelser som du heller kan gjøre enklere varianter av Anonymkode: 3b2fb...6cf Nei, det er ikke "litt vel mange fancy øvelser". TS, jeg brukte dette programmet da jeg først begynte med styrketrening. Det er en helt super innføring i både trening og kosthold, og vil være effektivt om du følger det som står der. Se nøye på videoene, gjerne ha dem tilgjengelig på trening hvis du blir usikker. Alle øvelser vil føles litt rare og klønete til å begynne med hvis man aldri har gjort det før, men det går seg til. Gi det en sjans! Styrketrening er utrolig gøy, det er så sykt motiverende å bli sterkere og se at kroppen endrer seg. Jeg har beveget meg over på andre øvelser, men har brukt det programmet du linker til her som oppslagsverk lenge.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2017 #6 Skrevet 5. desember 2017 Jeg synes det er litt for mye apparater og "tøys". Jeg ville heller gått for stronglifts eller starting strength, som fokuserer på baseløftene med frivekter, framfor apparater og curler og arnoldpresser og dill. Anonymkode: 03be5...16b
drue Skrevet 5. desember 2017 #7 Skrevet 5. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg synes det er litt for mye apparater og "tøys". Jeg ville heller gått for stronglifts eller starting strength, som fokuserer på baseløftene med frivekter, framfor apparater og curler og arnoldpresser og dill. Anonymkode: 03be5...16b Og til baseøvelsene kommer man etter hvert. Har man ALDRI trent styrke før, så hadde ikke jeg begynt med knebøy og markløft som er teknisk krevende øvelser. Det er ikke noe i veien å begynne med de hvis man har kyndig hjelp, men ikke alle har penger til å punge ut til en trener. Da er det greit å begynne med øvelsene man finner i denne guiden. Det er en innføring til styrketrening, og da er det greit å holde det enkelt hvis man skal lære på egenhånd. Og de eneste apparatene er vel nedtrekk, sittende roing og benpress. Ingen av disse øvelsene er noen dårlige øvelser. Hadde skjønt kritikken din om det var hip abduction-apparat lagt inn i programmet. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå