Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2005 #1 Skrevet 30. januar 2005 Har du et godt tips om noe jeg kan bake på forhånd som jeg kan ta or fryseren og ta med på hytta i helgene? Noe som ikke blir altfor tørt i løpet av en helg.. Helst uten for mye klissete krem ettersom vi har små barn med oss. En av ungene har også litt eggeallergi, så ikke altfor mye egg heller.. Tenkte på krydderkake e.l., men er nokså uerfaren så jeg håper på gode tips!
*SOL* Skrevet 30. januar 2005 #2 Skrevet 30. januar 2005 Honningkake har lang holdbarhet. Om den kan bakes uten egg vet jeg ikke.
Gjest gjesta Skrevet 30. januar 2005 #3 Skrevet 30. januar 2005 Krydderkake/skuffekake smaker kjempegodt og blir bare bedre av å ligge noen dager. Skrik ut hvis du trenger oppskrift.
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2005 #4 Skrevet 30. januar 2005 JAAATAKKK! Jeg trenger oppskrifter!
Gjest gjesta Skrevet 30. januar 2005 #5 Skrevet 30. januar 2005 7,5 dl kefirmelk 7,5 dl sukker 1 egg (men det kan sløyfes, gjør ingenting) 1 ss natron 2 ts nellik 3 ts kanel 1 ts kardemomme 9 dl hvetemel 150 g smeltet margarin Sukker røres ut i kefir, bland i halvpisket egg. Ha i natron og krydder. Sikt i mel og bland godt. Smør tilslutt. Ha i smurt langpanne og stek i ca 40 minutter på 200 grader. Du kan også tilsette rosiner og hakkede mandler hvis du vil.
-Fisken- Skrevet 30. januar 2005 #6 Skrevet 30. januar 2005 7,5 dl kefirmelk 7,5 dl sukker 1 egg (men det kan sløyfes, gjør ingenting) 1 ss natron 2 ts nellik 3 ts kanel 1 ts kardemomme 9 dl hvetemel 150 g smeltet margarin Sukker røres ut i kefir, bland i halvpisket egg. Ha i natron og krydder. Sikt i mel og bland godt. Smør tilslutt. Ha i smurt langpanne og stek i ca 40 minutter på 200 grader. Du kan også tilsette rosiner og hakkede mandler hvis du vil. Denne oppskriften på kulturkake har jeg brukt masse. Har aldri brukt egg i. Du kan også sløyfe krydderet og ha i kakao eller smeltet sjokolade. Kaka har veldig god holdbarhet.
Arkana Skrevet 30. januar 2005 #7 Skrevet 30. januar 2005 Eplemoskake 7,5 dl eplemos 325 g smeltet smør 400 g sukker 5 dl rosiner 3 dl mandler 4 ts bakepulver 900 g hvetemel Bland alle ingrediensene og fyll røren i godt smurt og papirkledt langpanne. Stek kaken ved 170 grader i ca 1,5 timer, til den er fast og gjennomstekt. Avkjøl kaken på rist og del den i passe stykker. Kaken er saftig og holdbar.
Gjest Anonymous Skrevet 31. januar 2005 #8 Skrevet 31. januar 2005 Tusen takk alle sammen! Gleder meg til å prøve disse oppskriftene. Og ideen med å bytte ut krydderet med kakao var jo midt i blinken! Her er det jo noe for enhver smak t.o.m uten egg! Supert! :blomst_opp:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå