AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #1 Skrevet 3. desember 2017 Det er så ekstremt slitsom å komme inn i tråder der språklige feil blir kommentert og påpekt i 99 % av trådens innlegg. Hva er hensikten med å pirke på folks språk og uten å svare på trådens tema? Anonymkode: 75c07...010 8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #2 Skrevet 3. desember 2017 Rapporter den brukeren nå, Det er å bryte regler, og man kan bli utestengt pga det. Noen lærer aldri.. Anonymkode: 1cd61...b3f 2
stan Skrevet 3. desember 2017 #3 Skrevet 3. desember 2017 Veldig enig. Så lenge skrivefeilene ikke går utover forståelsen er det unødvendig. Man kan heller svare, og bruke korrekt språk. Språkpolitiet er nesten verre enn trollene. 7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #4 Skrevet 3. desember 2017 Å gjøre innleggene leselige i fremtiden. Feil bruk av spørreord, ord uten eller med annen betydning gjør det slitsomt å lese innleggene. Hvis man skriver feil på grunn av latskap går det dessverre også utover dyslektikere. Anonymkode: b2d36...a4f 21
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #5 Skrevet 3. desember 2017 1 minutt siden, stan said: Veldig enig. Så lenge skrivefeilene ikke går utover forståelsen er det unødvendig. Man kan heller svare, og bruke korrekt språk. Språkpolitiet er nesten verre enn trollene. Rapportere de, vet om brukere som har vært utestengt flere ganger pga retting av skrivefeil. Anonymkode: 1cd61...b3f 3
stan Skrevet 3. desember 2017 #6 Skrevet 3. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Rapportere de, vet om brukere som har vært utestengt flere ganger pga retting av skrivefeil. Anonymkode: 1cd61...b3f Joda. Men ofte er det jo AnonymBruker, og jeg gidder som regel ikke å bry meg. Men tråder som kunne blitt interessante, sporer av, og det er jo litt trist. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #7 Skrevet 3. desember 2017 15 minutter siden, stan said: Joda. Men ofte er det jo AnonymBruker, og jeg gidder som regel ikke å bry meg. Men tråder som kunne blitt interessante, sporer av, og det er jo litt trist. Oftest ikke ab. Mod ser hvem er ab. Gjør de det oftte blir de utestengt. Anonymkode: 1cd61...b3f 2
stan Skrevet 3. desember 2017 #8 Skrevet 3. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oftest ikke ab. Mod ser hvem er ab. Gjør de det oftte blir de utestengt. Anonymkode: 1cd61...b3f Javel. Det har jeg ikke tenkt på.
Trude.lutt Skrevet 3. desember 2017 #9 Skrevet 3. desember 2017 "Pass på deg selv og ikke alle andre" dette pleide vi å si når barna var små..... jeg har selv dysleksi. Det hjelper ikke å pirke..... 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #10 Skrevet 3. desember 2017 Jeg kommenterer ikke "vanlige" skrivefeil, f.eks folk som skriver desverre eller venninde, eller feil som åpenbart kommer av rask skriving på tastatur, men jeg kommenterer folk som skriver "hvem sko skal jeg kjøpe" eller putter inn dårlig engelske ord som erstatning for norske. Feil som skriker i øynene. Det handler om å ivareta et godt språk. Spesielt ille er det med innlegg der ts klager over å ikke få jobb eller svar på søknader, og hele innlegget er pepret med skrivefeil. Når skrivefeilene påpekes kommer alltid svaret at jobbsøknader korruekturleses, men slik du skriver på et forum er også et uttrykk for det skriftspråket du har ellers. Anonymkode: 60483...c98 17
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #11 Skrevet 3. desember 2017 Til dere som er glade i å rette andres innlegg SE HER :-) Her kan dere boltre dere Anonymkode: 49f17...334 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #12 Skrevet 3. desember 2017 Men er det så vanskelig å lese over innholdet en eneste gang før innlegget blir lagt ut? Synes det oftest er meget grove skrivefeil eller uleselige tekster språket blir dratt frem. Anonymkode: 078d1...0fe 13
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #13 Skrevet 3. desember 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så ekstremt slitsom å komme inn i tråder der språklige feil blir kommentert og påpekt i 99 % av trådens innlegg. Hva er hensikten med å pirke på folks språk og uten å svare på trådens tema? Anonymkode: 75c07...010 Det er ekstremt slitsomt for oss som elsker språket vårt å lese horrible skrivefeil gang på gang på gang på gang....!!! Kanskje du/dere kan sperre opp øya deres litt, lese grundig en ekstra gang over det dere har skrevet ferdig før PUBLISER-knappen trykkes? Og SLUTT å klag på at du lider av dysleksi, for DET GJØR DU IKKE!!!!!!!!!! Skjønte du norsken min, eller skal jeg late som om jeg nettopp har begynt på barneskolen når sannheten egentlig er at mange av dere som skriver elendig har fullført både høyskole - og universitetsutdanning? Skulle ikke tro det når man leser over teksten deres. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men er det så vanskelig å lese over innholdet en eneste gang før innlegget blir lagt ut? Synes det oftest er meget grove skrivefeil eller uleselige tekster språket blir dratt frem. Anonymkode: 078d1...0fe Ja, ikke sant? Det ville tatt personen et par minutter ekstra å lese det man har skrevet ferdig før man trykker på publiser-knappen. I beste fall ett bittelite minutt, i verste fall et par minutter ekstra. Da ville sikkert flere ha bidratt til å løse problemet du satt og grublet på. Anonymkode: 34abc...647 11
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #14 Skrevet 3. desember 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å gjøre innleggene leselige i fremtiden. Feil bruk av spørreord, ord uten eller med annen betydning gjør det slitsomt å lese innleggene. Hvis man skriver feil på grunn av latskap går det dessverre også utover dyslektikere. Anonymkode: b2d36...a4f Men ett innlegg og forfatteren bak innlegget trenger da vel ikke mer enn en enslig påpekning om at her bruker du et ord annerledes enn det er ment å bruke? Og jeg snakker ikke her om dyslektikere. Dyslektikernes skrivefeil er deres egne, og noe en skjelden ser blir påpekt. De har og ofte mer enn en skrivefeil i samme innlegg. Det er følgelig lett for et trenet øye å se hvem som er dyslektiker, hvem som har valgt et uheldig ord eller hvem som bevisst bruker hvem, hva, hvor og hvilken bevisst feil/sms språk. Enkelte steder ser det ut som om noen sitter med lærerens rødpenn, retter og kommenterer igjen og igjen. Og det er de denne tråden handler om. Om disse opptrer med eget nick eller med ab, det spiller ingen rolle fordi de opptrer med begge typen hatter. TS Anonymkode: 75c07...010 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #15 Skrevet 3. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men ett innlegg og forfatteren bak innlegget trenger da vel ikke mer enn en enslig påpekning om at her bruker du et ord annerledes enn det er ment å bruke? Og jeg snakker ikke her om dyslektikere. Dyslektikernes skrivefeil er deres egne, og noe en skjelden ser blir påpekt. De har og ofte mer enn en skrivefeil i samme innlegg. Det er følgelig lett for et trenet øye å se hvem som er dyslektiker, hvem som har valgt et uheldig ord eller hvem som bevisst bruker hvem, hva, hvor og hvilken bevisst feil/sms språk. Enkelte steder ser det ut som om noen sitter med lærerens rødpenn, retter og kommenterer igjen og igjen. Og det er de denne tråden handler om. Om disse opptrer med eget nick eller med ab, det spiller ingen rolle fordi de opptrer med begge typen hatter. TS Anonymkode: 75c07...010 Jo. Hvis ikke vil det aldri forbedres. Anonymkode: b2d36...a4f 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #16 Skrevet 3. desember 2017 32 minutter siden, stan said: Javel. Det har jeg ikke tenkt på. Ok... Anonymkode: 1cd61...b3f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #17 Skrevet 3. desember 2017 Øynene mine blør når jeg leser sånt som dette: "Hvem sko skal jeg ha til party hos hun?" Det må være slitsomt å være norsklærer. Anonymkode: 25af7...d93 14
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #18 Skrevet 3. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Øynene mine blør når jeg leser sånt som dette: "Hvem sko skal jeg ha til party hos hun?" Det må være slitsomt å være norsklærer. Anonymkode: 25af7...d93 Huff, det høres trasig ut. Kanskje det finnes hjelp for dette? Anonymkode: 49f17...334
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #19 Skrevet 3. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øynene mine blør når jeg leser sånt som dette: "Hvem sko skal jeg ha til party hos hun?" Det må være slitsomt å være norsklærer. Anonymkode: 25af7...d93 Når du får så alvolige, fysiske reaksjoner avnå lese en liten setning så bør du kanskje spare øynene dine får å være på et nettsamfunn sammen med mange andre? Blødende øyne er ikke til å spøke med. Blir en opprørt av noe en leser så er det gjerne og en fordel å gå seg en tur ut å kjøle seg ned eller liste seg ut av trådene igjen uten å legge igjen lærerens rød-penn-påpekning? Anonymkode: 75c07...010 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #20 Skrevet 3. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ekstremt slitsomt for oss som elsker språket vårt å lese horrible skrivefeil gang på gang på gang på gang....!!! Kanskje du/dere kan sperre opp øya deres litt, lese grundig en ekstra gang over det dere har skrevet ferdig før PUBLISER-knappen trykkes? Og SLUTT å klag på at du lider av dysleksi, for DET GJØR DU IKKE!!!!!!!!!! Skjønte du norsken min, eller skal jeg late som om jeg nettopp har begynt på barneskolen når sannheten egentlig er at mange av dere som skriver elendig har fullført både høyskole - og universitetsutdanning? Skulle ikke tro det når man leser over teksten deres. Ja, ikke sant? Det ville tatt personen et par minutter ekstra å lese det man har skrevet ferdig før man trykker på publiser-knappen. I beste fall ett bittelite minutt, i verste fall et par minutter ekstra. Da ville sikkert flere ha bidratt til å løse problemet du satt og grublet på. Anonymkode: 34abc...647 Merkelig at du vet om folk har dysleksi eller ikke.... Anonymkode: 87952...f1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå