straamann Skrevet 9. desember 2017 Forfatter #41 Skrevet 9. desember 2017 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som ingeniør sitter du vel mye statisk da også? Er vel ikke så lett å få jobb med hull i cv n, selv ikke som ingeniør dessverre. Hør med en karriereveileder/ jobbkonsulent om hva som er realistisk for deg i din situasjon dersom du skal komme deg ut av nav systemet. Anonymkode: b0b58...d42 Hva bygger du det på? I såfall kan man si at det er lettere å få jobb som ingeniør enn innenfor økonomi adm, der det er mye større konkurranse om jobbene i utgangspunktet. Endret 9. desember 2017 av straamann
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #42 Skrevet 9. desember 2017 7 minutter siden, straamann skrev: Hva bygger du det på? I såfall kan man si at det er lettere å få jobb som ingeniør enn innenfor økonomi adm, der det er mye større konkurranse om jobbene i utgangspunktet. Arbeidsgivere foretrekker folk med relevant erfaring, erfaring fra arbeidslivet og unge lovende nyutdannede innen feltet, fremfor de med hull i CVn, ikke relevant erfaring, de som har vært ute av arbeidslivet, med div. plager, eller nyutdannede middelaldrende uten erfaring fra feltet. Anonymkode: b0b58...d42
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. desember 2017 #43 Skrevet 9. desember 2017 I 2014 var det nedgangstider for dem, vet ikke statusen nå, det burde du sjekke.
straamann Skrevet 9. desember 2017 Forfatter #44 Skrevet 9. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsgivere foretrekker folk med relevant erfaring, erfaring fra arbeidslivet og unge lovende nyutdannede innen feltet, fremfor de med hull i CVn, ikke relevant erfaring, de som har vært ute av arbeidslivet, med div. plager, eller nyutdannede middelaldrende uten erfaring fra feltet. Anonymkode: b0b58...d42 Ja, jeg er klar over realitetene i arbeidslivet. Bare så underlig at hver gang jeg trekker frem dette selv, så blir jeg møtt med kommentarer om at jeg er negativt innstilt og ikke ser muligheter. Poenget mitt er jo at det er derfor jeg må se etter de yrkene der det relativt sett er minst konkurranse om jobbene.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #45 Skrevet 9. desember 2017 Akkurat nå, straamann skrev: Ja, jeg er klar over realitetene i arbeidslivet. Bare så underlig at hver gang jeg trekker frem dette selv, så blir jeg møtt med kommentarer om at jeg er negativt innstilt og ikke ser muligheter. Poenget mitt er jo at det er derfor jeg må se etter de yrkene der det relativt sett er minst konkurranse om jobbene. Hvem er du snakker med som sier Det? Anonymkode: b0b58...d42
straamann Skrevet 9. desember 2017 Forfatter #46 Skrevet 9. desember 2017 1 minutt siden, Evilposelos skrev: I 2014 var det nedgangstider for dem, vet ikke statusen nå, det burde du sjekke. Ja det er forksjeller innen ingeniøryrker også. Konjukturer og geografiske forskjeller i etterspørsel. Pliuss at ingen vet hvilke behov det vil være i fremtiden. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #47 Skrevet 9. desember 2017 Absolutt alle jeg kjenner har fått seg jobb, selv om noen gikk et par år uten arbeid etter endt utdanning. Samme med de som gikk et par år uten relevant jobb etter oljekrisa. Arbeidsgivere ser ikke svart / hvit på saken. Anonymkode: ca8c2...2f5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå