straamann Skrevet 3. desember 2017 Forfatter #21 Del Skrevet 3. desember 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig, men det er jo en fordel å vite hva et yrke i det hele tatt går ut på før man velger å ta en såpass yrkesrettet utdanning... Anonymkode: aad91...abd ja enig. Men hvordan finne ut av hvordan det faktisk er å jobbe med noe, før man har tilegnet seg kompetansen som kreves? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #22 Del Skrevet 4. desember 2017 Jeg er utdannet Ingeniør, og Sivilingeniør. Dvs. jeg tok først Bachelor, så Master. Noen tanker... 1. Matematikken er veldig standard på alle skoler. Du har pensum fra Kalkulus 1 til 3, samt noe Lineær Algebra, og elementær Statistikk og Sannsynlighet. Alle skoler har forskjellige navn og størrelse på kursene sine, men innhold er stort sett det samme. Det kreves vanligvis at du tar et ekstra fag i Matte for å kunne studere Master, dersom du studere Bachelor. I integrert master så tar du denne, og er noe du burde ta for å forstå tema som f.eks Elektromagnetisme, avansert Fysikk, o.l. 2. De flinkeste jeg kjenner hadde faktisk ikke avansert matte på VGS. Dette var studenter som gikk Y-vei eller 3-semester, men som var topp motiverte. Det er helt sikkert en positiv korrelasjon mellom karakterene (i realfag) fra VGS, og hvordan en student gjør det på studiene, men min erfaring er litt annerledes. Motivasjon virker å være en sterkere indikator. 3. Det er klart større arbeidsmengde enn på VGS. Vil si at alle typer Ingeniørutdanning har mye arbeid, så det kreves at du har struktur. 4. Hvor mye arbeid det finnes, kommer helt an på hva du blir. Er du utdannet innen f.eks Petroleum, prosessteknikk, eller liknende, så er det stor sannsynlighet for for at mengden arbeid kommer an på hvordan oljeindustrien er. Andre utdanninger er mer anvendbare. Akkurat nå er det mye arbeid innen bygg, vvs, og det meste som har med bygging. Innen IT er det også meget gode arbeidsmuligheter, eller de litt mer anvendbare utdanningene innen elektro. Jeg ville startet med å skrive ned en liste over ting og områder / teknologier som du synes er interessante. Det er lettere å gjøre det slik. For min del var jeg alltid interessert i å skru opp elektronikk og slikt. Var også interessert i skru på forsterkere, og senere ble jeg interessert i programmering. Først hadde jeg tenkt å velge Elektronikk, men leste at jobbtilbudene ikke var så gode her i Norge. Da sto det mellom Informatikk, Datateknikk, Elektro, eller Automasjon. Informatikk og Datateknikk fant jeg ut ikke hadde like mye hardware - det meste var bare utvikling av programvare. Elkraft hadde på den annen side nærmest null programmering, og mye av arbeid var på litt større skala. Automasjon fant jeg ut hadde en god blanding av begge. Du jobbet med elektriske følere, maskiner, fikk lage modeller, programmerte forskjellige ting. Jeg gikk da for Automasjon. Videre gikk jeg for Teknisk Kybernetikk, som hadde mye av det samme, men på Masternivå. Anonymkode: ca8c2...2f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
straamann Skrevet 4. desember 2017 Forfatter #23 Del Skrevet 4. desember 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er utdannet Ingeniør, og Sivilingeniør. Dvs. jeg tok først Bachelor, så Master. Noen tanker... 1. Matematikken er veldig standard på alle skoler. Du har pensum fra Kalkulus 1 til 3, samt noe Lineær Algebra, og elementær Statistikk og Sannsynlighet. Alle skoler har forskjellige navn og størrelse på kursene sine, men innhold er stort sett det samme. Det kreves vanligvis at du tar et ekstra fag i Matte for å kunne studere Master, dersom du studere Bachelor. I integrert master så tar du denne, og er noe du burde ta for å forstå tema som f.eks Elektromagnetisme, avansert Fysikk, o.l. 2. De flinkeste jeg kjenner hadde faktisk ikke avansert matte på VGS. Dette var studenter som gikk Y-vei eller 3-semester, men som var topp motiverte. Det er helt sikkert en positiv korrelasjon mellom karakterene (i realfag) fra VGS, og hvordan en student gjør det på studiene, men min erfaring er litt annerledes. Motivasjon virker å være en sterkere indikator. 3. Det er klart større arbeidsmengde enn på VGS. Vil si at alle typer Ingeniørutdanning har mye arbeid, så det kreves at du har struktur. 4. Hvor mye arbeid det finnes, kommer helt an på hva du blir. Er du utdannet innen f.eks Petroleum, prosessteknikk, eller liknende, så er det stor sannsynlighet for for at mengden arbeid kommer an på hvordan oljeindustrien er. Andre utdanninger er mer anvendbare. Akkurat nå er det mye arbeid innen bygg, vvs, og det meste som har med bygging. Innen IT er det også meget gode arbeidsmuligheter, eller de litt mer anvendbare utdanningene innen elektro. Jeg ville startet med å skrive ned en liste over ting og områder / teknologier som du synes er interessante. Det er lettere å gjøre det slik. For min del var jeg alltid interessert i å skru opp elektronikk og slikt. Var også interessert i skru på forsterkere, og senere ble jeg interessert i programmering. Først hadde jeg tenkt å velge Elektronikk, men leste at jobbtilbudene ikke var så gode her i Norge. Da sto det mellom Informatikk, Datateknikk, Elektro, eller Automasjon. Informatikk og Datateknikk fant jeg ut ikke hadde like mye hardware - det meste var bare utvikling av programvare. Elkraft hadde på den annen side nærmest null programmering, og mye av arbeid var på litt større skala. Automasjon fant jeg ut hadde en god blanding av begge. Du jobbet med elektriske følere, maskiner, fikk lage modeller, programmerte forskjellige ting. Jeg gikk da for Automasjon. Videre gikk jeg for Teknisk Kybernetikk, som hadde mye av det samme, men på Masternivå. Anonymkode: ca8c2...2f5 Takk for spennende innlegg Hva tenker du om arbeidsmulighetene innen automasjon i dag? Er det et fremtidsrettet yrke? Kan man begynne på denne utdanningen selv om man ikke har bakgrunn i yrkesfag? Har "mastersyken" nådd ingeniørfagene også, dvs om man etterhvert må ta master for å få jobb? Endret 4. desember 2017 av straamann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
straamann Skrevet 7. desember 2017 Forfatter #24 Del Skrevet 7. desember 2017 På 3.12.2017 den 15.18, AnonymBruker skrev: Nå overdriver du grovt, da. Matematikken på ingeniørstudiene blir IKKE vrien før en tar master. At Gud og hvermann tror de kan studere uten å faktisk gjøre annet enn å drikke betyr ikke at studiene er vanskelige. Og Ts sier intet om at en bachelor ikke er nok. Noe det er for de fleste jobber. En ingeniørjobb er kanskje konjekturutsatt. Og den krever endel overtid. Men du havner i et yrke der både du og arbeidsgiver er pinlig klar over at de behøver deg mer enn du behøver dem. Og det er en arbeidstakers drøm. Avspasering til høstjakta? Fri 4 uker i januar for å gå på ski? Fleksitid? Et friår når ungene kommer? En dugendes ingeniør kan unne seg det meste. dog: du ønsker ikke være en dårlig ingeniør. De har tøffe tak. Da er det bedre å bli lærer eller sykepleier eller noe annet som det ikke er vanskelig å være dårlig på og fortsatt ha jobb. Anonymkode: cae3c...503 Er det sant at alle ingeniørjobber krever overtid? Hva menes med at en dårlig ingeniør har tøffe tak? Hva er en dårlig ingeniør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #25 Del Skrevet 8. desember 2017 13 timer siden, straamann skrev: Er det sant at alle ingeniørjobber krever overtid? Hva menes med at en dårlig ingeniør har tøffe tak? Hva er en dårlig ingeniør? En dårlig ingeniør er jo en person med et faglig svakt grunnlag.F eks på grunn av dårlig realfagsgrunnlag.Begynn aldri på ingeniørutdanning om du ikke er stødig i matematikk,fysikk osv.Da får du et helvete. Anonymkode: 58290...1a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #26 Del Skrevet 8. desember 2017 I og med at du er begrenset til skole i Bergen, så kan det være en ide å finne fram en oversikt over hva som er valgene på skolene i Bergen. Deretter stryker du ut alt du vet du ikke vil jobbe meg. F.eks dersom du vet du ikke vil jobbe med barn: stryk ut alle lærer og barnehage, barnevern etc. Du skriver du har fysiske begrensninger, ja da stryker du ut etter det. Så jobber du deg gjennom listen. Se hva du sitter igjen med og søk deretter. Det mye god informasjon på utdanning.no Det er høyskole og nhh i bergen, er det ikke? Kanskje noe mer? Hva noen anser som vanskelig matte, er for andre lett matte. Hva en ingenør gjør, er så utrolig forskjellig utfra hvem som er arbeidsgiver. Jeg jobbet lite overtid, var mer fleksitid jeg benyttet meg av. Jobbet som petroleumsingeniør i privat selskap. Synes det var gørrekjedelig og omskolerte meg etter noen år. Anonymkode: ae6aa...63f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #27 Del Skrevet 8. desember 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: En dårlig ingeniør er jo en person med et faglig svakt grunnlag.F eks på grunn av dårlig realfagsgrunnlag.Begynn aldri på ingeniørutdanning om du ikke er stødig i matematikk,fysikk osv.Da får du et helvete. Anonymkode: 58290...1a6 Du kommer ikke igjennom et ingeniørstudie eller tilsvarende med for dårlig realfagsbakgrunn, så det ville jeg ikke vært bekymret for. Kommer du greit igjennom et ingeniørstudie, så må man nødvendigvis ha behersket realfagene også (hvis ikke kommer man jo ikke gjennom). Anonymkode: 40b86...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #28 Del Skrevet 8. desember 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer ikke igjennom et ingeniørstudie eller tilsvarende med for dårlig realfagsbakgrunn, så det ville jeg ikke vært bekymret for. Kommer du greit igjennom et ingeniørstudie, så må man nødvendigvis ha behersket realfagene også (hvis ikke kommer man jo ikke gjennom). Anonymkode: 40b86...3e2 Det er jo alltid noen som såvidt klarer å holde hodet over vannet.Det er de jeg tenker på. Har tatt en bachelorgrad med mye realfag (ikke ingeniør),Noen av de som klarte å klore seg fast med 2'ere i realfagene og mange av fagene som realfagene bygget videre på,har jeg møtt igjen i arbeidslivet.De fremstår ofte som svært usikre i jobben sin.Nettop fordi de har et så svakt faglig grunnlag. Anonymkode: 58290...1a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #29 Del Skrevet 8. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo alltid noen som såvidt klarer å holde hodet over vannet.Det er de jeg tenker på. Har tatt en bachelorgrad med mye realfag (ikke ingeniør),Noen av de som klarte å klore seg fast med 2'ere i realfagene og mange av fagene som realfagene bygget videre på,har jeg møtt igjen i arbeidslivet.De fremstår ofte som svært usikre i jobben sin.Nettop fordi de har et så svakt faglig grunnlag. Anonymkode: 58290...1a6 Skjønner. Har vel litt forskjellige erfaringer. For de som ikke greide å heve seg fra 2-eren på videregående stod som regel ikke på studiet mitt uansett, hvilket impliserer at de som gjorde det opparbeidet seg en god nok realfaglig bakgrunn under studiet slik at de senere kan gjøre en ok/bra jobb. De som slet aller mest kom seg rett og slett ikke igjennom studiet. Så kommer det etter min erfaring litt også an på hva man jobber med. Skal man jobbe med forskning eller f. eks. matematisk modellering sier det jo seg selv at man sliter hvis man på et eller annet vis skulle ha greid å ikke få en god nok realfaglig bakgrunn gjennom studiene. Men i mitt og tilsvarende yrke er det ikke nødvendigvis noen krise hvis man egentlig ikke er så god på "papirmatematikk", for man regner svært sjelden selv uansett. Man klarer seg faktisk bra i arbeidslivet i mitt/tilsvarende yrke så lenge du vet hva resultatene skal brukes til og litt om hvordan de skal tolkes. Men man trenger på ingen måte å være noen ekspert på utregninger og modellering innen høyere matematikk. Anonymkode: 40b86...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #30 Del Skrevet 8. desember 2017 Jeg er ikke ingeniør selv, men var sammen med en i mange år og kjenner to arkitekter. Hva med byggingeniør? Det kan brukes til mye, og du kan f eks lære deg teknisk tegning (ser du har kunstnerbakgrunn). I tillegg jobber man ofte sammen med arkitekter så får en liten del av den biten og. En jeg kjenner begynte som saksbehandler i kommunen innen vei og vedlikehold (litt usikker på hva etaten heter). Men fikk inntrykk av at det innen bygg er mange jobber og det er mye forskjellig man kan jobbe med. Kan nevne at min farfar var meget kunstnerisk av seg, han var siv.ing. innen bygg. Hadde gode jobber hele livet. Anonymkode: 3b04c...a36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
straamann Skrevet 8. desember 2017 Forfatter #31 Del Skrevet 8. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: En dårlig ingeniør er jo en person med et faglig svakt grunnlag.F eks på grunn av dårlig realfagsgrunnlag.Begynn aldri på ingeniørutdanning om du ikke er stødig i matematikk,fysikk osv.Da får du et helvete. Anonymkode: 58290...1a6 Hva vil det si å være stødig i matte og fysikk? Jeg har generell studiekompetanse fra 10 år siden, hadde 5 i matte og naturfag. Leser meg opp på R1 og R2 nå, og skal begynne på fysikken snart. Er jeg for sent ute da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2017 #32 Del Skrevet 8. desember 2017 Du bør velge et yrke som du har interesse for og som du vet at du vil trives med. Anonymkode: 012aa...644 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
straamann Skrevet 8. desember 2017 Forfatter #33 Del Skrevet 8. desember 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør velge et yrke som du har interesse for og som du vet at du vil trives med. Anonymkode: 012aa...644 Ikke enig. Jeg valgte et studie tidligere som jeg interesserte meg for og var god i. Når jeg begynte i arbeid, viste det seg at det ikke var det samme å være lidenskapelig interessert i faget på fritiden som å jobbe med det. To helt ulike verdener. Det er vanskelig å vite hva man vil trives med. Det avhenger av mange faktorer. Men jeg er ganske sikker på hva jeg IKKE vil trives med. Jeg synes ingeniørfag kan være aktuelt for meg. Og ja, jeg er interessert i mye, Realfag også, man jeg har ikke jobbet med det utover vanlig skolegang - fordi jeg hittil har prioritert andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #34 Del Skrevet 9. desember 2017 10 timer siden, straamann skrev: Ikke enig. Jeg valgte et studie tidligere som jeg interesserte meg for og var god i. Når jeg begynte i arbeid, viste det seg at det ikke var det samme å være lidenskapelig interessert i faget på fritiden som å jobbe med det. To helt ulike verdener. Det er vanskelig å vite hva man vil trives med. Det avhenger av mange faktorer. Men jeg er ganske sikker på hva jeg IKKE vil trives med. Jeg synes ingeniørfag kan være aktuelt for meg. Og ja, jeg er interessert i mye, Realfag også, man jeg har ikke jobbet med det utover vanlig skolegang - fordi jeg hittil har prioritert andre ting. Hva het du ferdigheter innen? Du bør jo velge noe du er litt god på slik at du også får jobb og kan beholde denne. Ofte er det lettere med noe innen yrkesfag. Virker ikke som du har en klar retning for hva du vil kan og er god på. Anonymkode: b0b58...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ove Skrevet 9. desember 2017 #35 Del Skrevet 9. desember 2017 På 3.12.2017 den 10.06, straamann skrev: Jeg tenker at ingeniør virker som et fornuftig utdanningsvalg, men jeg har null peiling på hva en ingeniør faktisk gjør. Og jeg har i utgangspunktet ikke interesse for verken IT, elektronikk og jeg er ikke handyman i det hele tatt. Derfor spør jeg om innspill. Hvilken type ingeniørfag bør jeg velge? Jeg mener det er feil å bare tenke på hva som er økonomisk fornuftig. Du skal jobbe i ca 40 år! Hvis ikke du liker jobben så betyr kanskje det at du bare lever for ferier of gleder deg til å bli pensjonist 😁. Mange av de jeg studerte med har gått lei og byttet yrke... Det er ihvertfall dyrt! Nye år på skole uten lønn... Begynne på nytt i forhold til ansiennitet etc... Hvis du skal ha noe som er trygt så må du finne noe i det offentlige, lærer eller sykepleier feks. I det private må du regne med å miste jobben noen ganger i løpet av karrieren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #36 Del Skrevet 9. desember 2017 Jeg synes faktisk det var lettere å lære Matematikk på ingeniørstudiene, enn da jeg gikk på VGS. Foreleseren var bedre, og alle fagene hadde litt realfag til seg, slik at du konstant jobbet med det. Hadde en kompis som prøvde å ta opp VGS Matte TRE år på rad, men feilet. Når han endelig klarte det, så fikk han vel en 2 eller 3. Han kom seg fint gjennom realfagene på Ingeniørutdanningen, og hadde gode nok karakterer til å begynne på Mastergraden / Siv. Ing. Ingenting er skrevet i stein :-) Anonymkode: ca8c2...2f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
straamann Skrevet 9. desember 2017 Forfatter #37 Del Skrevet 9. desember 2017 40 minutter siden, Ove skrev: Jeg mener det er feil å bare tenke på hva som er økonomisk fornuftig. Du skal jobbe i ca 40 år! Hvis ikke du liker jobben så betyr kanskje det at du bare lever for ferier of gleder deg til å bli pensjonist 😁. Mange av de jeg studerte med har gått lei og byttet yrke... Det er ihvertfall dyrt! Nye år på skole uten lønn... Begynne på nytt i forhold til ansiennitet etc... Hvis du skal ha noe som er trygt så må du finne noe i det offentlige, lærer eller sykepleier feks. I det private må du regne med å miste jobben noen ganger i løpet av karrieren. Hadde jeg fortsatt som det jeg er utdannet til, hadde det vært både økonomisk fornuftig og riktig i forhold til mine interesser og evner. Likevel trivdes jeg ikke i jobben. I tillegg kan jeg ikke fortsette pga en skade. Jeg må ha en jobb som ikke er fysisk krevende. Sykepleier er iallefall helt utelukket, og lærer har jeg prøvd meg som. Jeg jobber best alene eller i mindre grupper, å stå foran elever hele dagen passer ikke for meg. Jeg hadde iallefall ikke holdt ut i 40 år med det, selv om jeg faglig sett er interessert i pedagogikk og ymse skolefag. For tiden går jeg på minstesats AAP. Det er ikke noe luksusliv. Jeg har ingen ferier og ingen sosialt liv. Jeg trenger noe å jobbe med, noe å gå til hver dag som jeg kan mestre. Og som gir en ok inntekt, ikke superlønn. Verken mer eller mindre. De fleste jobber er mer eller mindre kjedelige eller rutinepregede. Jeg frykter ikke trygghet. Det er det jeg søker, men innenfor de begrensninger jeg må forholde meg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #38 Del Skrevet 9. desember 2017 13 minutter siden, straamann skrev: Hadde jeg fortsatt som det jeg er utdannet til, hadde det vært både økonomisk fornuftig og riktig i forhold til mine interesser og evner. Likevel trivdes jeg ikke i jobben. I tillegg kan jeg ikke fortsette pga en skade. Jeg må ha en jobb som ikke er fysisk krevende. Sykepleier er iallefall helt utelukket, og lærer har jeg prøvd meg som. Jeg jobber best alene eller i mindre grupper, å stå foran elever hele dagen passer ikke for meg. Jeg hadde iallefall ikke holdt ut i 40 år med det, selv om jeg faglig sett er interessert i pedagogikk og ymse skolefag. For tiden går jeg på minstesats AAP. Det er ikke noe luksusliv. Jeg har ingen ferier og ingen sosialt liv. Jeg trenger noe å jobbe med, noe å gå til hver dag som jeg kan mestre. Og som gir en ok inntekt, ikke superlønn. Verken mer eller mindre. De fleste jobber er mer eller mindre kjedelige eller rutinepregede. Jeg frykter ikke trygghet. Det er det jeg søker, men innenfor de begrensninger jeg må forholde meg til. Butikkjobb? Der det ikke er mye løfting /mye fysisk? Må man gjøre det så vanskelig. Anonymkode: b0b58...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
straamann Skrevet 9. desember 2017 Forfatter #39 Del Skrevet 9. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Butikkjobb? Der det ikke er mye løfting /mye fysisk? Må man gjøre det så vanskelig. Anonymkode: b0b58...d42 Hadde 50% stilling i butikk før jeg ble skadet. Jo, butikkjobb er til dels fysisk. Mye gåing og ståing på gulv, løfte kasser. Sitte statisk i kasse osv. Det er jo ekstrem konkurranse om butikkjobber i disse dager. 200 + søkerer til en deltidsstilling i kassa på Kiwi. Alle jobber som ikke krever utdannelse blir det færre og færre av. Det siste året har alle butikkene i mitt nærområde fått installert selvbetjening. Det kommer til å øke på. Å satse på en karriere i butikk er ikke noe sikkert kort for fremtiden. Det samme gjelder lager/sjåfør etc. Derfor tenker jeg f.eks ingeniør. Da har man en spesialitet som er ettertraktet. Og forøvrig - jeg er mer interessert i realfag enn i kassearbeid på dagligvarehandelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2017 #40 Del Skrevet 9. desember 2017 2 minutter siden, straamann skrev: Hadde 50% stilling i butikk før jeg ble skadet. Jo, butikkjobb er til dels fysisk. Mye gåing og ståing på gulv, løfte kasser. Sitte statisk i kasse osv. Det er jo ekstrem konkurranse om butikkjobber i disse dager. 200 + søkerer til en deltidsstilling i kassa på Kiwi. Alle jobber som ikke krever utdannelse blir det færre og færre av. Det siste året har alle butikkene i mitt nærområde fått installert selvbetjening. Det kommer til å øke på. Å satse på en karriere i butikk er ikke noe sikkert kort for fremtiden. Det samme gjelder lager/sjåfør etc. Derfor tenker jeg f.eks ingeniør. Da har man en spesialitet som er ettertraktet. Og forøvrig - jeg er mer interessert i realfag enn i kassearbeid på dagligvarehandelen. Som ingeniør sitter du vel mye statisk da også? Er vel ikke så lett å få jobb med hull i cv n, selv ikke som ingeniør dessverre. Hør med en karriereveileder/ jobbkonsulent om hva som er realistisk for deg i din situasjon dersom du skal komme deg ut av nav systemet. Anonymkode: b0b58...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå