Gjest vet ikke Skrevet 30. januar 2005 #1 Skrevet 30. januar 2005 Jeg har tatt masse hormonblodprøver, og de har konkludert med at jeg antakelig har pcos. Skal til gynekolog etter henvisning fra fastlegen. Hva gjør man der? Er det noe jeg bør huske å spørre om?
Gjest Madden Skrevet 30. januar 2005 #2 Skrevet 30. januar 2005 Det spørs "hvorfor" du skal dit! Er dette et ledd i utredning ved barnløshet? Uansett så tar nok gynekologen UL av deg for å se nærmere på eggstokker. Siden hormonprøvende allerede har gitt dem mistanke om PCO så vil vel UL også gi en peikepinn på om det er riktig diagnose. Dersom du ikke er prøver, så vil du mest sannsynlig bli behandlet utfra om du har plagsomme symptomer. Siden jeg ikke vet noe om "hvorfor" du skal dit så blir det vanskelig å råde deg til noe. Da jeg fikk diagnosen fikk jeg beskjed om å ta kontakt igjen når vi skulle prøve å få barn, for da ble det satt igang tiltak for å hjelpe meg med det. (Hormonbehandling) Ellers fikk jeg Diane p-piller som har vist seg å være gunstige for å regulere en uregjerlig syklus. Håper du fikk svar på litt av det du lurer på da! Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 31. januar 2005 #3 Skrevet 31. januar 2005 Nei, vi hadde ikke tenkt til å få barn akkurat nå. Står på henvisningen om at jeg skal dit for utredning med tanke på senere evt graviditet. Kan ikke gå på p-piller pga blodtrykk er høyt.
Gjest gjest1 Skrevet 7. februar 2005 #5 Skrevet 7. februar 2005 Siden du ikke kan gå på p-piller, spør om det er andre alternativ som kan regulere eventuelle symptomer. Be om få timer hos en ernæringsfysiolog som kan fortelle deg hvordan du kan legge om kosten til en PCOS-vennlig kost. Trening og kosthold er det viktigste når det gjelder behandling av ikke-prøvere med PCOS.
Gjest Vet ikke Skrevet 7. februar 2005 #6 Skrevet 7. februar 2005 Be om få timer hos en ernæringsfysiolog som kan fortelle deg hvordan du kan legge om kosten til en PCOS-vennlig kost. Trening og kosthold er det viktigste når det gjelder behandling av ikke-prøvere med PCOS. Men jeg har ikke insulinresistens, for det er alt målt. Også trener jeg 4 ganger i uka. Men jeg er jo litt overvektig, men det er svært vanskelig for meg å gå ned i vekt, og mat uten potet/brød/ris/mais/pasta blir så kjiiipt.... (Spiser igrunnen lite av dette som det er, med unntak av moderat inntak av brød og ris.)
Gjest Anonymous Skrevet 7. februar 2005 #7 Skrevet 7. februar 2005 Hva er det egentlig du lurer på da? Kommet masse bra forslag her jo!!
Gjest Vet ikke Skrevet 8. februar 2005 #8 Skrevet 8. februar 2005 Hva er det egentlig du lurer på da? Kommet masse bra forslag her jo!! Det spurte jeg jo om i første innlegg: Hva gjør man der? Er det noe jeg bør huske å spørre om?
KalloRilla Skrevet 9. februar 2005 #9 Skrevet 9. februar 2005 Jeg var igjennom dette i høst. Her er linken til det jeg skrev om denne prosessen den gangen ]http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...t=99263
Gjest Melk Skrevet 9. februar 2005 #10 Skrevet 9. februar 2005 Dette var nyttig lesning for meg. Skal snart til slik undersøeklse. Hvordan går det med deg nå kallorilla?
KalloRilla Skrevet 9. februar 2005 #11 Skrevet 9. februar 2005 Jeg har det helt fint jeg nå... Merker at jeg må være litt bevist på hva jeg spiser osv, men det er jo medisinen som gjør. Ellers har jeg gått endel ned i vekt. Det er jo positivt for sykdommen, men også for resten av meg som person
Gjest Melk Skrevet 10. februar 2005 #12 Skrevet 10. februar 2005 Jeg har det helt fint jeg nå... Merker at jeg må være litt bevist på hva jeg spiser osv' date= men det er jo medisinen som gjør. Ellers har jeg gått endel ned i vekt. Hva gjør medisinen?
KalloRilla Skrevet 10. februar 2005 #13 Skrevet 10. februar 2005 Jeg er blitt satt på diabetesmedisin pga insulinressistens. Medisinen gjør at jeg har begynt å reagere på endel blaningsmat, sukkerprodukter og krydder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå