Gå til innhold

Har du noen gang glemt at du skulle på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor glemte du det? Og hva sa sjefen din? 

Anonymkode: af8cc...524

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun glemt det en gang, og siden jeg til vanlig er svært punktlig var sjefen min nesten overbevist om at det hadde skjedd noe da han ringte :fnise: Så det gikk helt greit, ble litt mobbet for det i ettertid, men det får jeg tåle:P Var ikke en jobb der det var krise om noen ringte inn syk en dag uansett. Jeg jobber nå i helse så der blir det litt andre konsekvenser om jeg skulle glemme en vakt, men ikke gjort det så langt. Men enkelthendelser som dette har ikke noe å si om det er det du bekymrer deg for TS:) Er det noe som skjer ofte derimot bør man kanskje gjøre vane av å sjekke før man legger seg.

Anonymkode: 143c1...b60

Skrevet

Ja. Jobber innen helse og det gikk helt fint. Glemte nok vakten min fordi det skjedde så mye ellers i livet og jeg var helt utkjørt

Skrevet

Jeg har glemt det to ganger faktisk. 

Første gang var på sommeren for noen år siden. Jeg satt og koste meg med et glass vin og hunden på terrassen da sjefen min ringte. 

Sjefen "Hei, hva gjør du på?" 

Meg: "Jeg sitter og koser med hunden og drikker vin"

Sjefen "Du vet du skulle vært på jobb sant?" 

Jeg dro faktisk da jeg bare hadde drukket et halvt glass vin, og hun sa jeg kunne komme. 

Forrige gang var for noen uker siden. Skulle jobbe for en annen så jeg begynte tidligere enn min opprinnelige vakt den dagen. Heldigvis sendte sjefen meg en melding kvelden før og sa jeg kunne komme to timer tidligere hvis jeg ville og gå tilsvarende tidligere. Jeg bare "Hæ, ,jeg har da ikke byttet noe vakt. Det husker jeg ingenting om. Oi, jo vent litt det har jeg jo..."

Men den dagen hadde begge de andre som også skulle jobbe glemt at de skulle på jobb den dagen. Han ene ble ringt av sjefen etter at han skulle vært på jobb. Hun andre ringte heldigvis sjefen før vakten hennes startet for å spørre om hun ville være med på håndballkamp. 

Sjefen bare "Ja, det vil jeg jo, men du skal jo på jobb." 

Kollega: "Ja, men da kommer jeg på jobb da."

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobbet skift ordninger så glemte tidspunkt en gang. Var en begravelse på onsdagen som jeg skulle delta på så uka gikk i surr. Når torsdagen kom, var jeg sikker på at det var onsdag og at jeg skulle begynne kl 15. Skrudde av alarm og sov lenge. Når jeg våkna så innså jeg at det var torsdag og morgenskiftet mitt begynte for 4 timer siden 😂

Anonymkode: 6a460...4e1

Skrevet

Ja en gang. Fikk helt greitt, ingen kjeft. Derimot glemte sjefen mere enn en gang å gi beskjed om når jeg var satt opp til å skulle jobbe....det gikk ikke upåaktet hen.

Skrevet

Ja, det var en helg som lå i et månedsskifte og så at jeg skulle jobbe lørdag 1. Eller noe sånt. Tenkte da i mitt hode at jeg bare skulle jobbe lørdag siden fredagen ikke sto på den vaktlisten (jobbet ofte fredag-lørdag men kunne være satt opp ekstra kun en lørdag om det var forventet mye gjester) så jeg kom nå på jobb på lørdag jeg. Etter jobb mens vi tar en øl så ser jeg plutselig vaktliste for forrige måned og bare "eh.. skulle jeg vært her i går?" Sjefen bare "ja, det skulle du!" :fnise: de hadde ikke giddet å si fra til meg en gang, så hvem vet. Kanskje jeg har glemt det flere ganger uten å merke det i ettertid :P

Har også komt på jobb på feil dag. Skulle åpne butikken jeg jobbet i (jobbet alene) og der traff jeg sjefen i døren som lurte på hva jeg gjorde der :ler: dro hjem igjen og stilte neste dag, traff sjefen i døren igjen... Dro hjem IGJEN og stilte på jobb dagen etter der igjen - da skulle jeg endelig faktisk jobbe. 

Anonymkode: 34492...2f0

• Liker 2
Skrevet

Nei, men jeg har dukket opp på jobb en dag jeg ikke skulle jobbe. Sjekket vaktlisten med en gang jeg hadde låst meg inn og så at jeg ikke skulle jobbe likevel. Var førstemann på jobb så pilte ut før noen så meg :fnise: 

Anonymkode: 46ae0...f3b

Skrevet

Det var en dag jeg ikke trodde jeg skulle på jobb. Jeg hadde bestilt tur utenlands og noen prøvde å ringe, men jeg fikk ikke tatt den. Da jeg ringte tilbake ble det litt "ups" på meg. Da jeg kom tilbake fra ferien så sa jeg til sjefen at jeg visste ikke at jeg var satt opp (deltid i butikk), hun sa da at det var bra at butikken skulle legge ned (for det skulle den) for da må jeg likevel slutte! Ikke så bra reaksjon med andre ord...

Trodde jeg generelt gjorde en god jobb og hun sa at hun kunne være referanse, men så gav hun negativ referanse for en jobb senere jeg søkte på! Skal aldri bruke henne mer...Jeg fikk dog den nye jobben etter å ha forklart den dårlige referansen..

Anonymkode: dd6ae...b0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...