Gå til innhold

Kvinne med asperger, ligner deres hjerne mer på en manns?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 26 med as. Og dette er noe jeg har begynt å lure på, er det en del av det å ha as når man er kvinne å ha en hjerne som ligner en manns?

- jeg har alltid kommunisert lettere med gutter/menn enn sndre kvinner. 

- Jeg synes mange kvinner har for lett for å lage drama. Det er egentlig nok å lese her inne, og det er bekreftet. Kvinner analyserer så til de grader hva en mann mener når han ikke svarer med en gang, sender korte svar, gir et kompliment eller må avlyse en avtale.

- Kvinner er i snitt falskere enn menn. Både utseendemessig og personligheten. Men nå finnes det jo også menn som forandrer seg ettersom hvem de er sammen med da. Men jeg har bare erfart at veldig mange jenter har vært en totalt annen person sammen med meg alene enn når det vr andre som var med. Baksnakking og.

- Jeg er ikke så glad i romantikk. Jeg tenker kanskje litt romantisk når det kommer til kjærlighet selv. Men jeg synes kvinner har litt for lett for å ta den "så søtt:ninuskapus:""så romantisk av ham". Eller bare sette pris på noen roser. 

Jeg føler på så mange måter at jeg tenker som en mann :/ jeg synes de har en humor som er lettere å forstå. Kvinner blir mye fortere fornærnet på en måte. 

Jeg har ofte større forståelse for mannen i forholdet når dama er sur. 

noen som vet noe om dette?:)

Anonymkode: 8e94d...afc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg glemte å legge til at jeg hater å sminke meg. Jeg kan bruke mascara og solpudder. Men øyenskygge klarer jeg ikke å få til fint. Jeg lurer også på om det ikke er veldig frustrerende å være mann. En pen kvinne kan bli totalt forandret når hun tar av seg sminken..

Jeg liker ikke å kle meg for kvinnelig/sexy og alt det der. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde en lignende tråd for noen år siden. Virker som det er både og. Enkelte kvinner med aspergers er som deg og meg, men at det ikke er slik at alle er det. 

Anonymkode: d2628...7d5

Skrevet

90% av ditt innlegg er å tråkke på dine medkvinner... Vil ikke si at det er en mannehjerne.

Anonymkode: 51aaa...5f5

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har også mer såkalt mannehjerne.

Anonymkode: 8bf41...42d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

90% av ditt innlegg er å tråkke på dine medkvinner... Vil ikke si at det er en mannehjerne.

At det er vanlig å tråkke på kvinner handler nok mer om hvordan kvinner er enn hva slags kjønn hjernen har.

Anonymkode: 16ae0...229

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater ikke andre kvinner. Finnes masse balanserte kvinner som ikke lager drama og. 

Men der ser du.. Å gi uttrykk for noe man selv føler som i dette tilfellet handler om at jeg føler meg litt annerledes er visst å tråkke på andre kvinner. 

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det er vanlig å tråkke på kvinner handler nok mer om hvordan kvinner er enn hva slags kjønn hjernen har.

Anonymkode: 16ae0...229

Kvinner pleier ikke å tråkke på andre kvinner nei. Noen gjør det. Noen menn gjør det. Det har ikke noe med kjønn, men personlighet.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater ikke andre kvinner. Finnes masse balanserte kvinner som ikke lager drama og. 

Men der ser du.. Å gi uttrykk for noe man selv føler som i dette tilfellet handler om at jeg føler meg litt annerledes er visst å tråkke på andre kvinner. 

Jeg foreslår at du leser ditt eget innlegg på nytt. Jeg får på følelsen av at du ikke er helt dramafri selv.

Skrevet

Jeg har ikke dette, men jeg også trodde jeg likte menn bedre enn kvinner, fordi det var lettere å snakke med dem. Men etter at jeg fant de to verste dramamennene i verden og skjønte at resten bare holdt igjen fordi de hadde lyst til å pule, trivdes jeg bedre med kvinner.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en kvinne som mistenker at jeg har as. Jeg er ganske lik deg og jobber i tillegg i et mannsdominert yrke. Har lest at kvinner med as ofte bryr seg mindre om utseende, klær osv enn nevrotypiske kvinner, men vet ikke om det stemmer.

Anonymkode: 80734...d2a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...