AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #1 Del Skrevet 2. desember 2017 Hei Jente på snart 20 år her, student. Vet ikke helt hva jeg vil oppnå med dette, men jeg føler meg ensom. Har absolutt ingen venner å snakke med. Jeg har følt meg mye ensom gjennom livet, har hatt noen få venner tidligere, men nå har jeg ingen (de vennene jeg hadde tidligere har jeg mistet kontakten med, siden jeg flyttet langt bort for å studere). Så jeg ender opp med å sitte alene hver eneste dag. Når jeg ser andre som går sammen på butikken f.eks. så stikker det i meg, fordi jeg vet at jeg ikke har noen å være sammen med. Hvis f.eks. familien min spør meg om hvordan det går med meg, om jeg har noen venner jeg kan være med, så bruker jeg å lyve og si at jeg har det. Men det har jeg jo ikke. Jeg er ganske vant til å være alene, siden jeg har følt meg mye ensom hele livet. Men jeg liker det ikke, og av og til gjør det vondt. Synes det er litt flaut å skrive dette. Jeg tror ikke at det er noen ting galt med meg, og jeg er ikke så fæl at jeg skremmer bort folk heller, helt normalt utseende har jeg også. Og jeg vet at folk sier at for å få venner så må man ta kontakt med folk. Men hva om man er usikker på seg selv og redd for å bli avvist? Jeg tør rett og slett ikke å ta kontakt med noen, og fordi jeg ikke har noen venner og alle rundt meg ser ut til å ha det, så går det ut over selvtilliten min. Anonymkode: 4d156...04f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #2 Del Skrevet 2. desember 2017 Så trist at du har det sånn. Hvor studerer du? :-) Du er nok ikke den eneste som har det på den måten. Anonymkode: cbc99...165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #3 Del Skrevet 2. desember 2017 Veldig leit å lese, og jeg kjenner meg bare så sykt igjen i det du skriver. Har det veldig på samme måte, og har heller ingen jeg kan være med, har mistet de jeg en gang hadde. Dette er bare så sårt, helt forferdelig følelse egentlig. Kjenner meg også veldig igjen i det å være redd for å bli avvist.. Ville bare legge igjen et svar og si at du ikke er alene <3 Ikke at det hjelper noe særlig, men uansett. Håper det ordner seg for deg! Anonymkode: 598ba...1a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #4 Del Skrevet 2. desember 2017 Finnes det noen studentorganisasjon eller lignende som du kan melde deg inn i der du studerer? Eller kanskje du kan finne en litt sosial jobb som du kan ha ved siden av studiene? Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig å bare ta kontakt med ukjente, men det kan kanskje bli lettere om du liksom "må", slik som i ett av eksemplene over. Har du gått på dette studiet lenge? Skal dere gjennom noen form for gruppearbeid, eller kommer du i andre situasjoner der det blir naturlig å snakke med dine medstudenter? Anonymkode: c106f...14b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymkatt123 Skrevet 2. desember 2017 #5 Del Skrevet 2. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så trist at du har det sånn. Hvor studerer du? :-) Du er nok ikke den eneste som har det på den måten. Anonymkode: cbc99...165 Vet ikke helt om jeg er så komfortabel med å oppgi hvor jeg studerer hehe.. Men ikke på en av de største universitetene i landet. Er vel rundt 4000 studenter på skolen jeg går på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymkatt123 Skrevet 2. desember 2017 #6 Del Skrevet 2. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Finnes det noen studentorganisasjon eller lignende som du kan melde deg inn i der du studerer? Eller kanskje du kan finne en litt sosial jobb som du kan ha ved siden av studiene? Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig å bare ta kontakt med ukjente, men det kan kanskje bli lettere om du liksom "må", slik som i ett av eksemplene over. Har du gått på dette studiet lenge? Skal dere gjennom noen form for gruppearbeid, eller kommer du i andre situasjoner der det blir naturlig å snakke med dine medstudenter? Anonymkode: c106f...14b Vi har jo sånne små grupper i klassen, der vi kan jobbe med gruppeoppgaver. Men mange av de i den gruppen er voksne mennesker, og de andre føler jeg ikke at jeg får så god kontakt med. Kan selvfølgelig prate med de om hverdagslige ting, men der stopper det. Det finnes noen studentorganisasjoner her ja, men har ikke prøvd å sette meg så mye inn i hvilke organisasjoner som er her. Må vel se litt på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #7 Del Skrevet 2. desember 2017 7 minutter siden, anonymkatt123 skrev: Vet ikke helt om jeg er så komfortabel med å oppgi hvor jeg studerer hehe.. Men ikke på en av de største universitetene i landet. Er vel rundt 4000 studenter på skolen jeg går på Det forstår jeg. Er selv student i Tromsø, men antar det ikke er her siden dette universitetet har flere studenter. Tenkte jeg kunne invitere deg med ut på en gåtur hvis du ville det. :-) Det er bare å smelte inn i studentmiljøet så godt du kan. Jeg var ikke en del av fadderuka, så falt litt ut der, men har vært på og foreslått aktiviteter. Vi er nå fire jenter i klassen som drar samme på trening, for eksempel. :-) Anonymkode: cbc99...165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #8 Del Skrevet 2. desember 2017 Jeg vet godt hvordan du har det, er eldre enn deg og har det slik fortsatt. Jeg tror det er viktig å være bevisst på at det etter all sansynlighet handler mer om dårlig selvfølelse enn at det er noe galt med deg. Du har litt dårlig erfaring med venner høres det ut til, og det har du med deg når du møter nye mennesker og gjør deg tilbakeholden kanskje? Jeg synes det er mer merkbart å mangle venner når man studerer enn når man jobber, for du er litt avhengig av å ha noen rundt deg og spørre om ting og samarbeide med. Kan godt hende noen i gruppa vil synes det er hyggelig å være sammen med deg på fritida selv om du er yngre. Jeg studerer og er noen år eldre enn deg, men ville ikke sett på det med alder som noe problem, så lenge man trives sammen. Håper du kan greie å snu tankene på at du ikke kan være noe for andre, jeg er sikker på at du kan være en veldig god venn, og at noen blir veldig glad hvis du tar initiativ til å treffes utenom skolen. Anonymkode: ec1a0...a66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jølle Skrevet 2. desember 2017 #9 Del Skrevet 2. desember 2017 Trist at du føler deg ensom,har du vurdert å skaffe deg en hund? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #10 Del Skrevet 2. desember 2017 Trist og høre. Jeg vet ikke om jeg har noen gode råd angående dette temaet, Men jeg vil anbefale deg i å være så sosial som mulig gå plasser hvor du møter jevnaldrende og være ute i blant folk mest mulig. Anonymkode: 5dc9c...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #11 Del Skrevet 2. desember 2017 6 minutter siden, Jølle skrev: Trist at du føler deg ensom,har du vurdert å skaffe deg en hund? Ja, skulle gjerne hatt en hund, er så glad i hunder. Men kan ikke ha det rett og slett fordi det ikke er tillatt her jeg bor, i tillegg er jeg student og kommer til å flytte mye på meg Anonymkode: 4d156...04f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jølle Skrevet 2. desember 2017 #12 Del Skrevet 2. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, skulle gjerne hatt en hund, er så glad i hunder. Men kan ikke ha det rett og slett fordi det ikke er tillatt her jeg bor, i tillegg er jeg student og kommer til å flytte mye på meg Anonymkode: 4d156...04f Hunder er helt fantastiske når du føler deg ensom eller lei deg,synd du ikke kunne ha hund der du bor,tror det har hjulpet på betraktelig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Biloppretter Skrevet 2. desember 2017 #13 Del Skrevet 2. desember 2017 1 minutt siden, Jølle skrev: Hunder er helt fantastiske når du føler deg ensom eller lei deg,synd du ikke kunne ha hund der du bor,tror det har hjulpet på betraktelig Hunder er fantastiske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #14 Del Skrevet 2. desember 2017 Jeg hadde samme problem da jeg var på din alder og student. Kom ikke inn i studiemiljøet og var for sjenert. Jeg ble med i et par studentforeninger og ble kjent med mange folk. Så fikk bygget opp ett nettverk utenfor universitetet. Anonymkode: 8ec87...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 2. desember 2017 #15 Del Skrevet 2. desember 2017 Hva liker du å gjøre på fritiden da? Oftes enklere å stifte bekjentskaper der en deler felles interesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #16 Del Skrevet 2. desember 2017 14 minutter siden, GoldenLioness skrev: Hva liker du å gjøre på fritiden da? Oftes enklere å stifte bekjentskaper der en deler felles interesse Ble medlem på treningssenter i høst, og det er noe jeg trives veldig med Anonymkode: 4d156...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #17 Del Skrevet 2. desember 2017 Er i samme båt som deg føler jeg, er student i Harstad og har ingen venner bare medstudenter som jeg snakker med på universitetet. Kjenner at på fritiden hadde det vært godt å hatt en venn eller venner å snakke med/finne på ting sammen med. Så du er ikke alene Anonymkode: e0afa...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 2. desember 2017 #18 Del Skrevet 2. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble medlem på treningssenter i høst, og det er noe jeg trives veldig med Anonymkode: 4d156...04f Så bra Du ser sikkert flere som trener alene. Kanskje du kan spørre om en har lyst å være treningspartner? Mange som synes det er kjekt med en person de kan avtale å trene med for motivasjon. Ofte lettere å presse seg til å bli bedre og sterkere også Hva annet liker du? Dansekurs? Matkurs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #19 Del Skrevet 2. desember 2017 2 minutter siden, GoldenLioness skrev: Så bra Du ser sikkert flere som trener alene. Kanskje du kan spørre om en har lyst å være treningspartner? Mange som synes det er kjekt med en person de kan avtale å trene med for motivasjon. Ofte lettere å presse seg til å bli bedre og sterkere også Hva annet liker du? Dansekurs? Matkurs? Er så skummelt å bare ta kontakt med folk, da føler jeg meg bare som en idiot Kanskje jeg kan begynne å smile litt til folk. Det er i hvertfall en start. Vet ikke helt hva annet jeg liker å gjøre... Anonymkode: 4d156...04f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 2. desember 2017 #20 Del Skrevet 2. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er så skummelt å bare ta kontakt med folk, da føler jeg meg bare som en idiot Kanskje jeg kan begynne å smile litt til folk. Det er i hvertfall en start. Vet ikke helt hva annet jeg liker å gjøre... Anonymkode: 4d156...04f Et smil kommer en langt med Begynn i det små. Si hei til noen du kjenner igjen på treningssenteret. Du vil ikke tro hvor mange bekjentskap som begynner med et smil og et enkelt hei Jeg gjør det ofte. Smiler og sier hei, selv til folk jeg ikke kjenner. En et morsomt sosialt eksperiment. Ditt smil og hei kan faktisk snu på en dårlig dag til en person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå