MorTil2 Skrevet 2. desember 2017 #1 Skrevet 2. desember 2017 For ca 4 dager siden kom det plutselig en veldig vond lukt fra avløpet i vasken på badet. Jeg prøvde først med klor og varmt vann, men i dag skrudde jeg av hele rørsystemet inntil veggen, rengjorde grundig og satt på plass igjen. Men lukten er der fortsatt. Tror kanskje naboene under meg er bortreist. Kan det hende at det kommer vond lukt fra rørene til leiligheten under ?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #2 Skrevet 2. desember 2017 Vannlåsen skal vel hindre lukt i å komme fra avløpssystemet? Du kjenner helt sikkert at det kommer fra vasken? Vi hadde samme problem på kjøkkenet. Det viste seg at lukta kom fra røret i overløpet (er det det det heter? Der vannet kan gå gjennom hvis vasken er tett). Har du renset ut der? Anonymkode: 4c9c8...4ad 1
MorTil2 Skrevet 2. desember 2017 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2017 Jeg er helt sikker på at det kommer fra vasken og avløpet. Har luktet rund , og det er det eneste stedet det lukter. Koblet av helt fra under vasken og til der røret går inn i veggen. Det var en del gørr der, så tenkte at det var grunnen. Men som sagt, lukten er der fortsatt. Det eneste jeg ikke har gjort, er å ta et skrujern og skru opp den "risten" som er i selve vasken. Har aldri gjort det før, og er usikker på hvordan jeg gjør det. Det kan jo hende at det sitter noe illeluktende i røret inni veggen, men da trenger jeg rørlegger.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #4 Skrevet 3. desember 2017 Det kommer vond lukt fra rør som ikke brukes så mye, hvis naboene er bortreist så kanskje det kommer fra dem? Anonymkode: 743da...f14
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #5 Skrevet 3. desember 2017 11 timer siden, MorTil2 skrev: For ca 4 dager siden kom det plutselig en veldig vond lukt fra avløpet i vasken på badet. Jeg prøvde først med klor og varmt vann, men i dag skrudde jeg av hele rørsystemet inntil veggen, rengjorde grundig og satt på plass igjen. Men lukten er der fortsatt. Tror kanskje naboene under meg er bortreist. Kan det hende at det kommer vond lukt fra rørene til leiligheten under ? Er du sikker på at naboene er bortreist og at der ikke er dyr eller mennesker som ligger døde der nede? Lukt fra naboens rørsystem skal mye til at du får opp til deg. Kontakt vaktmester eller styreleder. Prøv og å snuse i etasjen til naboen. Ellers kan det være overløpsventilen som lukter. Ett av to mulige muligheter. Anonymkode: 14440...2b8
MorTil2 Skrevet 3. desember 2017 Forfatter #6 Skrevet 3. desember 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at naboene er bortreist og at der ikke er dyr eller mennesker som ligger døde der nede? Lukt fra naboens rørsystem skal mye til at du får opp til deg. Kontakt vaktmester eller styreleder. Prøv og å snuse i etasjen til naboen. Ellers kan det være overløpsventilen som lukter. Ett av to mulige muligheter. Anonymkode: 14440...2b8 Nei, døde er de helt sikkert ikke. Med den mengden barn og barnebarn som tråkker inn og ut der når de er hjemme, så ville det blitt oppdaget ganske raskt heldigvis Så enten er det det at de ikke er der, eller så kanskje jeg må skru av den metall "silen" som er i vasken ? Har gjort det en gang før, i en annen vask, for mange år siden, og mener at det var ganske plundrete å få den på plass igjen. Utover det har jeg som sagt tatt fra hverandre alle rørene under vasken, og renset de godt. Prøvd med både klor og edikk/bakepulver og deretter varmt vann. Hvordan renser jeg overløpsventilen (tror det er det lille hullet i vasken) ?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #7 Skrevet 3. desember 2017 Da får du prøve det jeg gjør når vasken/vannlåsen er full av tannpasta og gørr. Tømmer rikelig med Sun oppvaskemaskinpulver nedi, og heller varmt vann fra vannkokeren over i en eller to runder. Men vent rimelig lenge før du skrur på kaldt vann i krana eller sprekker porselensvasken av temperaturforskjellene, pluss av middelet har godt av å virke før du spyler elendigheten ut. Anonymkode: 14440...2b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå