AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #1 Skrevet 2. desember 2017 Sakene er politianmeldt, så det trenger vi ikke å diskutere men kan dere være så snille å gi meg gode grunner for å ikke avsløre dems sanne natur til dems familie&venner. Sitter her nemlig og har klart å spore opp fullt navn på to menn og er full av forakt, har skjermdump bilder av samtalene disse har hatt med min mindreårig datter (man kan ikke se hennes bilde/navn) og vurderer å sende et par av de aller verste på melding til kona til den ene og på firmasiden til den andre fra en anonym fb konto. Ja jeg vet, helt sprøtt at jeg sitter og tenker på dette her ! Kommer nok ikke til å gjøre det men lysten er her, det kjenner jeg på nå. De kommer bare til å fortsette samme adferd med andre unge jenter hvis ikke de blir stoppet. Er vel ikke ærekrenkelse når sannheten kommer fram ? Har gått ifra en sjokk og sorg reaksjon til full raseri nå Snakk meg til fornuft ! Ser ikke klart akkurat nå, er så fly forbannet. Ja min datter har et ansvar for å ha tatt initiativ med å snakke med disse, men de har ikke stoppet henne og har prøvd å avtale sextreff med en mindreårig. Har bestemt meg for å ta kontakt med pro senteret i oslo og be de om å snakke fornuft i skallen hennes. Mobilen og pc har hun ikke fått tilbake, holder på å innstallere parent controll app som hindrer alle uønskede apper og nettsider. Hun skal få det svært vanskelig å kunne søke seg ned samme vei. Huset skal selges, ja jeg river henne opp fra alt og snur verden hennes opp ned. Vi skal nærmere min familie og sunnere miljø. Men akkurat nå, har jeg mest lyst til å ødelegge hele tilværelsen for disse mannfolka også.... Anonymkode: 00325...a1b 7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #2 Skrevet 2. desember 2017 Ville gjort det jeg Anonymkode: 435d1...9b2 23
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #3 Skrevet 2. desember 2017 Nei, du har anmeldt sakene. Du kan ikke ta loven i egne hender. Æreskrenkelse er ikke lenger straffbart - et alternativ nå er bestemmelser om privatlivets fred - men du kan likevel ende opp med å bli erstatningsansvarlig. Anonymkode: a789b...a5d 7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #4 Skrevet 2. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du har anmeldt sakene. Du kan ikke ta loven i egne hender. Æreskrenkelse er ikke lenger straffbart - et alternativ nå er bestemmelser om privatlivets fred - men du kan likevel ende opp med å bli erstatningsansvarlig. Anonymkode: a789b...a5d Martine Halvorsen og Sophie Elise eller hvem det nå var sendte jo trakasserende meldinger de hadde fått fra gutter/menn til familien deres, og de ble hyllet for det. Tviler på det fikk noen straffereaksjoner. Anonymkode: 435d1...9b2 9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #5 Skrevet 2. desember 2017 Send! Hvis det kan hindre disse grisene i å involvere seg med andres døtre som de har gjort med din, og det tror jeg, så send! Det er det mest effektive du kan gjøre. Anonymkode: f2b8c...88d 12
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #6 Skrevet 2. desember 2017 Erstatningspliktig ? Mener du om jeg setter skjermbilder på firma fb siden til hans enkeltmannsforetak at jeg kan bli erstatningspliktig når ingen møter opp til behandling hos han ? Anonymkode: 00325...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #7 Skrevet 2. desember 2017 Hør med noen som kan det juridiske. Kan du ikke stilles ansvarlig på noe vis hadde jeg kjørt på. Jeg ville vist det om mannen min holdt på sånn, far til mine barn! Anonymkode: b1fb3...d93 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #8 Skrevet 2. desember 2017 Hadde ikke nølt. Anonymkode: 1c6ce...9c1 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #9 Skrevet 2. desember 2017 Send til familiene dems. Hadde gjort det samme selv. Her har du bevis. Det er som å tipse kona om at mannen er utro, blir ikke erstatningspliktig selvom det ødelegger ekteskapet dems. Send det til firmaet også. Sånne eklinger fortjener ordentlig straff. Anonymkode: 55d8e...81c 6
Miss moneypenny Skrevet 3. desember 2017 #10 Skrevet 3. desember 2017 Er vel noe med at du ikke har lov til å spre materiale, dvs fullt navn og bilde. En av de i barnas trygghet fikk fengselsstraff for det dessverre. Men et utdrag av samtale hvor navnet hans ikke kommer frem, evt bare fornavn, kan du vel fint sende kona. TROR jeg. Ps skjønner deg godt.
Gjest O.G. Skrevet 3. desember 2017 #11 Skrevet 3. desember 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Sakene er politianmeldt, så det trenger vi ikke å diskutere men kan dere være så snille å gi meg gode grunner for å ikke avsløre dems sanne natur til dems familie&venner. Sitter her nemlig og har klart å spore opp fullt navn på to menn og er full av forakt, har skjermdump bilder av samtalene disse har hatt med min mindreårig datter (man kan ikke se hennes bilde/navn) og vurderer å sende et par av de aller verste på melding til kona til den ene og på firmasiden til den andre fra en anonym fb konto. Ja jeg vet, helt sprøtt at jeg sitter og tenker på dette her ! Kommer nok ikke til å gjøre det men lysten er her, det kjenner jeg på nå. De kommer bare til å fortsette samme adferd med andre unge jenter hvis ikke de blir stoppet. Er vel ikke ærekrenkelse når sannheten kommer fram ? Har gått ifra en sjokk og sorg reaksjon til full raseri nå Snakk meg til fornuft ! Ser ikke klart akkurat nå, er så fly forbannet. Ja min datter har et ansvar for å ha tatt initiativ med å snakke med disse, men de har ikke stoppet henne og har prøvd å avtale sextreff med en mindreårig. Har bestemt meg for å ta kontakt med pro senteret i oslo og be de om å snakke fornuft i skallen hennes. Mobilen og pc har hun ikke fått tilbake, holder på å innstallere parent controll app som hindrer alle uønskede apper og nettsider. Hun skal få det svært vanskelig å kunne søke seg ned samme vei. Huset skal selges, ja jeg river henne opp fra alt og snur verden hennes opp ned. Vi skal nærmere min familie og sunnere miljø. Men akkurat nå, har jeg mest lyst til å ødelegge hele tilværelsen for disse mannfolka også.... Anonymkode: 00325...a1b Skjønner jeg godt at du vil.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #12 Skrevet 3. desember 2017 Dersom du har politianmeldt er det politiet som skal følge opp dette. tenk deg tilfellet at disse mennenes fb-konto er falske (at andre har misbrukt deres navn og laget falsk konto)? Dersom du sender denne info ut i offentlighet er det umulig å rette opp dersom det viser seg å være feil anmeldelse. Hvor gammel er datteren din? Straffer du henne i denne situasjonen ved å rive henne opp fra sin hverdag, rutiner og venner? Er det ikke mennene som evt må stå til ansvar for sine handlinger? Anonymkode: 30ae2...337 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #13 Skrevet 3. desember 2017 Ser ikke problemet. Jeg ville visst det om det var noen i min familie som hadde gjort noe sånt. Hadde satt pris på å få litt tid til å fordøye det selv før det ble offentliggjort da... Anonymkode: baffa...296 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #14 Skrevet 3. desember 2017 Hvis du gjør dette kan du ødelegge straffesaken/bevisinnsamling mot dem som politiet jobber mot. Det er vel viktigere at de får fengsel straff? Og tenk om du har feil personer? Tenk om du ødelegger livet til uskyldige mennesker? Synes du skal overlate dette til politiet. Anonymkode: f6ffd...504 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #15 Skrevet 3. desember 2017 Hvis anmeldelsen blir henlagt, så ville jeg fortalt de til kona. Er greit å få vite sånne ting. Men det jeg tenker mest på, er datteren din, virker som om du vil kontrollere alt, og straffe henne. Prøv heller å komme i dialog med henne, muligens med profesjonell hjelp. Ikke ta noen avgjørelser når du er så sinna, vent litt, og vurderer om huset skal selges, til du får ting litt mer under kontroll. Jeg ville nå egentlig bare ha konsentrert meg om datter, og heller ta det med de mennene senere. Du har jo allerede startet prosessen med å anmelde, så da går det jo sin gang. Anonymkode: 95539...65f 9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #16 Skrevet 3. desember 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Erstatningspliktig ? Mener du om jeg setter skjermbilder på firma fb siden til hans enkeltmannsforetak at jeg kan bli erstatningspliktig når ingen møter opp til behandling hos han ? Anonymkode: 00325...a1b Hva mener du med behandle? Kommer han i kontakt med unge jenter i jobben sin? Anonymkode: 6e5eb...19b
penny_ Skrevet 3. desember 2017 #18 Skrevet 3. desember 2017 Er du 100% sikker på at det er denne mannen som står bak og at ingen andre misbruker navnet hans? 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #19 Skrevet 3. desember 2017 Litt usikker på hvorfor du ønsker å sende til kona? Er ikke hun som har gjort noe galt? Regner med det er for å fortelle henne at hun lever med en drittsekk, men tror kanskje ikke jeg hadde ønsket å få vite det på den måten om det hadde vært meg... Anonymkode: d4a04...0da 1
Luckiness Skrevet 3. desember 2017 #20 Skrevet 3. desember 2017 Du kommer til å ødelegge din datter og deres forhold om du holder på slik som dette. Selvsagt er jeg enig i at du skal politianmelde disse mennene og få din datter til å snakke med profesjonelle om hva som har skjedd og lære henne om nettvett og å ta vare på seg selv. Men å drive på å ha null tillit til henne og flytte midt oppi det hele høres ikke helt greit ut. Jeg forstår du er frustrert. Men du må faktisk tenke på din datter også. Hun er gjerne i en vanskelig periode av livet sitt. Hun vet garantert at det å ha tatt initiativ til disse samtalene på nett ikke er riktig. Hun føler nok stor skam. Likevel er det noe som har gjort at hun har tatt initiativ. Det behøver ikke å egentlig være hennes ønske, men kanskje trenger hun oppmerksomhet? omsorg? og forsøker å oppnå dette på en måte som i dette tilfelle har vært helt feil. Men det ligger nok mye bak en slik situasjon som dette. Jenten kommer ikke akkurat til å være åpen med deg hvis du holder på slik som dette. Det er som om du straffer henne på et vis. Det må være lov å gjøre feil og ha vært uforsiktig. Jeg regner med hun er i ungdomsalderen og da skjer det mye med kroppen og tankene. Men du må heller sørge for at hun får god hjelp til å prate om denne situasjonen som nå har vært og hjelpe henne dersom hun har blitt påvirket negativt av den. Jeg synes heller ikke du skal legge ut bilde av samtalen på firmasiden til han ene og sende til konen til den andre. Det er ikke din jobb å straffe dem som har bidratt til dette. For den del kan en av disse mennenes pc/ipad/mobil være hacket eller lånt av andre og eieren av dette kan være helt uskyldig. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå