Meadow Skrevet 2. desember 2017 #1 Skrevet 2. desember 2017 Vi feirer hos familie, med små barn. De har sinnsykt mye gaver under treet, og det tar timesvis å åpne alt. Derfor tar ikke vi med våre gaver i år, altså gaver vi har fått av folk som ikke er tilstede på julaften. Synes det er unødvendig å ta de med frem og tilbake også. Fikk derimot inntrykk av at vertskapet synes det er litt rart?! Hva gjør dere? 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #2 Skrevet 2. desember 2017 Tar de ikke med, er jo uinteressant å åpne gaver fra mennesker ingen andre kjenner. Anonymkode: 2e258...a1e 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #3 Skrevet 2. desember 2017 Jeg er vandt med at vi "sparte" noen gaver til romjulen, hvis det var mistanke om store mengder pakker hos dem vi skulle til. Så jeg vil ikke si det er rart. Anonymkode: 574a8...43b 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #4 Skrevet 2. desember 2017 Jeg har alltid tatt med. Synes det er koseligst. Anonymkode: 897a2...ac2 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #5 Skrevet 2. desember 2017 Hos oss blir alltid alle gaver med. Anonymkode: ff6e9...45e 3
cleangal Skrevet 2. desember 2017 #6 Skrevet 2. desember 2017 I min familie tar vi alle gavene med, i mannens familie er det kun gaver fra de vi feirer med som blir åpnet der. Resten åpnes når vi kommer hjem. Jeg foretrekker mannens måte å gjøre det på. 1
Arkana Skrevet 2. desember 2017 #7 Skrevet 2. desember 2017 Nå har ikke vi feiret jul hos andre siden før vi fikk barn og da var vi bare to så da tok vi med alt av julegaver. Nå når vi er fem i familien ser jeg for meg at om vi reiste med fly ville nok noe bli valgt bort mens med bil hadde vi tatt med alt. Selv om man også får gaver fra folk familien man feirer med ikke kjenner så gjør jo de det samme slik at det jevner seg ut.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #8 Skrevet 2. desember 2017 Tar med alt Anonymkode: 1bbdb...397
Hjarte Skrevet 2. desember 2017 #9 Skrevet 2. desember 2017 Her blir alt tatt med, men om vi skulle tatt fly er jeg litt usikker på om vi hadde gjort det.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #11 Skrevet 3. desember 2017 11 timer siden, Meadow skrev: Vi feirer hos familie, med små barn. De har sinnsykt mye gaver under treet, og det tar timesvis å åpne alt. Derfor tar ikke vi med våre gaver i år, altså gaver vi har fått av folk som ikke er tilstede på julaften. Synes det er unødvendig å ta de med frem og tilbake også. Fikk derimot inntrykk av at vertskapet synes det er litt rart?! Hva gjør dere? De gavene du vil holde unna, holder du hjemme og holder "hemmelig" for dem du besøker. Så enkelt er det. Anonymkode: 60c03...592
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #12 Skrevet 3. desember 2017 Kommer an på hvor vi skal skal vi til svigers en 5-minutters spasertur unna så tar vi med alt. Skal vi til mine foreldre (med fly) sender vi de letteste pakkene med posten. De store, tunge pakkene blir igjen hjemme. Anonymkode: 067ee...e91
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #13 Skrevet 3. desember 2017 Vi tar med alt, men vi sitter ikke venter på at hver enkel pakker opp,det blir delt ut slik at det er flee av oss som pakker opp likt. Anonymkode: b50bc...f91
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #14 Skrevet 3. desember 2017 Vi tar ikke med alt. Familien til mannen min er helt enorme på gaver. Vi er 30 år nå, og har ikke barn. Likevel får vi gaver fra alle (!) onklene og tantene hans og attpåtil fra flere. - Og denne familien gir alt for dyre gaver (etter min mening). Det ene er at det hadde tatt alt for lang tid med den gavemengden i tillegg til tantebarna mine sin presangbonanza. Vi åpner gaver som er fra den siden av familien vi feirer med, og tar med et par til. Gavene fra svigerforeldrene mine, svoger og besteforeldrene til mannen min (Når vi feirer hos min familie i). Dette er fordi jeg har en singel storesøster. Hun tar med alle gavene sine. Hvis ikke hadde hun bare fått et par gaver totalt, og jeg tror det kan være litt sårt. Hun har noen nære venner og kollegaer, så det betyr mye for henne å gi og få gaver av dem. Da stiller vi litt på lik linje som henne: Gaver fra de som er der + 2-3 gaver til, og det kan virke som om det er alle gavene vi også får det året. Det er ikke sikkert hun bryr seg veldig mye, men jeg liker ikke tanken på at vi sitter der med haugevis med kjøkkenartikler, puter, turklær, mat +++ fra familie og slekt, når hun ikke har så mange i sin nære krets. Dessuten: Jeg ønsker meg en julaften med mer tid til samtaler rundt bordet, god mat, lek og kos enn timevis med gaveåpning. Jeg er så lei av hele gaveopplegget! Anonymkode: a0cbf...1e6 3
Gjest Sisti Skrevet 3. desember 2017 #15 Skrevet 3. desember 2017 Tar ikke med store pakker, av plasshensyn i bilen. Skulle vi tatt fly hadde vi tatt med enda færre gaver. I år har vi ikke fått så store pakker, så tar med nesten alt tror jeg, vi blir bare fire voksne og en ettåring på julaften. Syns ikke det er rart å ta med alt, heller ikke rart å ikke ta med alt. Hver enkelt får vurdere hva som er praktisk.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #16 Skrevet 3. desember 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar de ikke med, er jo uinteressant å åpne gaver fra mennesker ingen andre kjenner. Anonymkode: 2e258...a1e Samme her. Anonymkode: 311ed...037
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #17 Skrevet 3. desember 2017 Tar med alt selvsagt Anonymkode: 85eae...462
filifjonka Skrevet 3. desember 2017 #18 Skrevet 3. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tar med alt selvsagt Anonymkode: 85eae...462 Hvorfor er det selvsagt? Først dra uåpnede gaver med seg for så å dra åpnede med seg hjem. Så skal andre sitte og se på at du pakker opp ørten venninnegaver, det er rett og slett misbruk av andres tid. 1
RødeDrage Skrevet 3. desember 2017 #19 Skrevet 3. desember 2017 Vi er en liten familie som pleier å feire sammen, så vi tar med alt. (Hender jeg åpne venninne-gaver sammen med venninner da, særlig i senere år). Men vi hadde en jul med alle søskenbarn og deres barn (vi var 14 totalt, hvorav 5 var barn) og det ble MYE pakker det året, tok fort ett par timer.. Vi ble enige om å holde det til pakker til/fra de som var der om vi skulle feire sammen alle sammen igjen
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #20 Skrevet 4. desember 2017 Samboers famili gir alltid mye til oss, min familie består kun av pappa og kun en gave derfra. Så når vi feirer med samboers familie ligger gaven fra pappa under treet hos de. Når vi derimot feirer med pappa så tar vi ikke med de 10 gavene derfra til pappa. For med pappa er ofte en stefamilie med barn, mine søskenbarn med barn etc. Anonymkode: d2311...6bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå