Gå til innhold

Er bomull bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg ser på noen topper/gensere fra et klesmerke, og det jeg vil kjøpe koster 1300 kr og er 100 % bomull... Det er den nyydeligste toppen jeg noensinne har prøvd på....

Men lurer på kvaliteten, om bomull er bra? Er 1300 mye for en topp (en del detaljer på den da) som er 100 % bomull? Hvilke stoffer bør jeg se etter og hvilke bør jeg styre unna? Hørt at man ikke bør ha akryl og polyester....

Anonymkode: 91dfa...551

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er ikke bomull bra - det blir jo plukket av slaver i Amerika, og det kan vi da ikke være med på å støtte opp om lenger!

Anonymkode: 071ce...aa3

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er ikke bomull bra - det blir jo plukket av slaver i Amerika, og det kan vi da ikke være med på å støtte opp om lenger!

Jeg mener kvaliteten, om det holder i mange år ved fint bruk...

Men det er selvfølgelig ikke bra om det stemmer det som du sier, men kan da ikke tro at dette gjelder alle?

Skrevet

Bilde av den?

Anonymkode: 12e90...30e

Skrevet

Bomull er bra. Veldig behagelig mot huden, og puster 

• Liker 2
Skrevet

Naturmaterialer er langt bedre enn syntetiske materialer når det kommer til klær. Men jeg synes prisen for en topp er en smule drøy.  Etterlyser også bilde. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bilde av den?

Anonymkode: 12e90...30e

Anonymkode: 887d3...3bf

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener kvaliteten, om det holder i mange år ved fint bruk...

Men det er selvfølgelig ikke bra om det stemmer det som du sier, men kan da ikke tro at dette gjelder alle?

Den vil bli slapp, og vil ikke holde formen slik klær av polyester gjør. 

Anonymkode: 5e480...093

• Liker 1
Gjest Solsmil
Skrevet

Naturmaterialer er bedre enn syntetiske, og bomull kan absolutt være et godt materiale - men det finnes ulike kvaliteter på bomull også, avhengig av flere faktorer. I et miljøperspektiv er bomull derimot svært skadelig - med mindre det er økologisk bomull - da det brukes store mengder giftige sprøytemidler  som direkte påvirker både de som jobber med det, men også de som bor i nærheten, da det ofte kan havne i drikkevannet på grunn av dårlig eller ingen rensing. Dette kan føre til (og fører ofte til ) dødelige sykdommer. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har Amerika slaver i 2017?   Virkelig?

Skrevet
På 2.12.2017 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Slaveriet i Amerika ble avskaffet for godt over 100 år siden

Anonymkode: 81ac4...472

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...