Gå til innhold

Pynting av juletre  

131 stemmer

1. 1. Når pynter du juletreet?

• I periode 1 - 15 november
      1
    • I peroden 16 - 30 november
      2
    • 1 søndag i advent
      2
    • I perioden 1 - 7 desember
      10
    • I perioden 8 - 14 desember
      8
    • I perioden 15 - 20 desember
      21
    • 21 desember
      4
    • 22 desember
      8
    • Lille julaften
      72
    • Julaften
      3

Anbefalte innlegg

Er vokst opp med at treet pyntes lille julaften, men siden jeg føler meg ferdig med julen kort tid etter nyttår så pynter jeg det tidligere selv. Har ikke hatt noen fast dag, men ca. den 20. 

Anonymkode: 2bdf9...752

• Liker 1

Fortsetter under...

Har fått pyntet litt i huset på søndag, selv om det kanskje er litt tidlig. Men fikk så lyst :) Tror vi har bestemt oss for ekte juletre i år. Litt spent på hvordan det går med kattunge i hus og juletre! 😳 Han er en skikkelig nysgjerrigper. Hehe.

Juletre pyntes kanskje 21 des. 🎄

Endret av Jolen77

Vi pynter juletreet lille julaften og så tas det ned kvelden før første arbeidsdag/skoledag etter nyttår. For oss er det helt utenkelig å ha juletre eller julepynt oppe til langt ut i januar, da er hverdagen i gang og alt av julestemning helt borte så det blir bare merkelig.

Lille Julaften. 

Er dette jeg er vokst opp med, og syns det er koselig å pynte treet da. Nå er endelig ungene så store at det er stas å være oppe litt lengre og være med å pynte treet, så det er veldig kos. 

Anonymkode: 3d5bf...6c9

Ingen problem å pynte kunstige juletrær tidlig, men upraktisk om det er ekte... Da blir det ikke mye igjen av treet til juleaften. Vi har kunstig tre av allergihensyn pluss vi ikke vil dra med oss masse kryp inn i stua... Vi reiset dessuten vekk juleaften og vil ha jul lengst mulig før det. Derfor pynter vi treet tidlig.

Anonymkode: 9f416...d61

Som voksen har jeg tradisjon med at barna og jeg pynter treet lille julaften. I min barndom pyntet vi treet først julaften formiddag. Det var nok fordi foreldrene mine byttet på hvem av dem som var på jobb julaften formiddag (kontorjobb, så de var ferdig Kl 12).Da var det greit for den forelderen som var hjemme å ha noe å sysselsette oss ungene med. Nå som de er pensjonister pynter foreldrene mine treet 22. el 23.12.

• Liker 1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...