Gå til innhold

Spise biffstrimler som er utgått på dato?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en pakke med biffstrimler i kjøleskapet som gikk ut 20/11. Nå vet jeg at man kan spise biff som er utgått på dato, men er det noen forskjell på biffstrimler? Eller går det fint å spise det så lenge det ikke lukter surt?

Anonymkode: c2ba4...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det lukter bra og du steker det godt (ikke noe medium stekt) så hadde jeg spist det :P 

Anonymkode: 72d2d...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som evt er kokk her som vet? :P

Er ikke ute etter å vite hvem som ville spist det og ikke, men om man faktisk KAN spise den. De sier jo blant annet at biff er bedre jo lengre den ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LUKT på den, det sier alt om biff. Har spist 3 uker gammal biff jeg, men den lukta helt greit.

Anonymkode: 6e59d...1c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som evt er kokk her som vet? :P

Er ikke ute etter å vite hvem som ville spist det og ikke, men om man faktisk KAN spise den. De sier jo blant annet at biff er bedre jo lengre den ligger.

Om du kan spise den kan ikke en gang en kokk svare deg på. Du må bruke luktsesansen. 

Anonymkode: 72d2d...184

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så da kan man spise den om den lukter greit? Selv om den er strimlet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sannsynligvis ikke spist det når det er gått såpass langt over dato. 3-4-5 dager kunne jeg vurdert å lukte osv, og da er jeg heller ikke en som bruker å kaste mat bare pga. datomerkingen. Men er jo bare å lukte og vurdere. Den eneste som kan vurdere det er deg.

Anonymkode: c2665...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder ekte kokker som jobber profesjonelt så ville de nok ha kastet den pga. matsikkerhet, selv om den hadde vært spiselig. Det er jo strengere krav med mat man selger ut til gjester.

Anonymkode: c2665...79c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint, men lukt på den. La den ligge åpen en liten stund før du sjekker :) 

Anonymkode: 620ab...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update: den luktet helt vanlig og smakte veldig godt. På pakken står det jo «best før» og ikke «siste forbruksdag». Jeg vil uansett tro den smakte like godt nå som best før-datoen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biffstrimler er lettere bedervelige fordi de er delt opp og har større flater eksponert.  Lukt på det, det lukter av kjøttet når det ikke er brukende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...