AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #1 Skrevet 2. desember 2017 Hei. Etter 2 år med prøving selv får vi nå hjelp av St.Olavs Hospital. Vi er begge 29 år så vi har greit med tid heldigvis. Mannen har litt dårlige svømmere, så ICSI blir løsningen. Vi har akkurat hatt vårt første forsøk. Jeg har gått på kort regime med Bemfola 300 og Menopur 75, i tillegg til Orgalutran. Fikk bare frem 4 eggposer og 2 egg ut. Ingen egg ble befrukret så forsøket ble avbrutt. Det var nedtur. Fikk ikke så mye info med legen, de hadde ingen forklaring på hvorfor. Både eggene og sædcellene så fine ut. Nytt forsøk igjen nå i midten av desember. Noen som har erfaring og vet hvorfor ingen egg lot seg befrukte? Man begynner jo å lure veldig. Og hvorfor fikk jeg ikke flere egg? Leser at folk gjerne får 8-10 egg. Jeg vet at kvalitet er viktigere enn kvantitet, men 2 egg ut er jo ikke mye. Jeg vet at prøverør ofte krever mer enn 1 forsøk og er innstilt på det, men jeg hadde håpt at jeg i alle fall skulle ha egg å sette inn. Anonymkode: 5cc44...4b9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #2 Skrevet 2. desember 2017 Litt tilleggsinformasjon: Jeg har BMI på 32, men det skal vel ikke ha noe å si for selve befruktningen som skjer utenfor kroppen? Anonymkode: 5cc44...4b9
Tillia Skrevet 3. desember 2017 #3 Skrevet 3. desember 2017 Det kan nok være tilfeldig at du kun fikk ut 2 egg, så med mindre legen har sett noe som kan forklare d, ville jeg bare satset på at det går bedre neste gang. Mtp din bmi; bmi har absolutt betydning for kvinners hormonbalanse. Hormonbalanse er alfa omega og pilaren i hva som bestemmer vår fruktbarhet og altså også f.eks hvor mange egg som lages. Så selv om du nå går gjennom assistert befruktning så betyr det ikke at alle andre sekundære faktorer blir betydningsløse. Jeg hørte et program på NRK ekko for et års tid siden om et par som virkelig hadde slitt lenge. Da de kom til en ivf-klinikk i Danmark som i tillegg til medisinsk behandling oppfordret til endring av kosthold-, så satt spiren. Jeg tror de kuttet ut melk, karbo og sukker. Det var noe med at miljøet i livmoren ble negativt påvirket.
VirreVapp Skrevet 3. desember 2017 #4 Skrevet 3. desember 2017 Mitt første forsøk ble avbrutt av samme grunn. Jeg hadde ikke respondert godt nok på den medisinen jeg fikk da(menopur). 0 egg ut. Neste forsøk med bemfola resulterte i 13 egg og 7 befruktet (mener jeg å huske) Langt regime begge gangene. Har det vært snakk om det i stedet?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #5 Skrevet 3. desember 2017 45 minutter siden, VirreVapp skrev: Mitt første forsøk ble avbrutt av samme grunn. Jeg hadde ikke respondert godt nok på den medisinen jeg fikk da(menopur). 0 egg ut. Neste forsøk med bemfola resulterte i 13 egg og 7 befruktet (mener jeg å huske) Langt regime begge gangene. Har det vært snakk om det i stedet? Åj, det var stor forskjell på 1.og 2.forsøk hos deg. Det gir håp Vi skal ha kort regime igjen, men med litt høyere dose menopur. Legen sier at medisinen ikke kan påvirke hvor mange eggposer jeg får, det har kroppen min allerede bestemt. Men medisinene hjelper til å modne de få eggposene jeg har. Jeg syntes det hørtes så rart ut. Er det riktig? Kan jeg aldri få frem flere eggposer enn 4-5? Anonymkode: 5cc44...4b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå