Gjest NotNaomi Skrevet 2. desember 2017 #1 Del Skrevet 2. desember 2017 Han og jeg har utvekslet noen ord. Han spurte veldig pent om å få låne 30 kr (!) til egg. Han går til Frelsesarmeen for å få mat. Jeg vil ikke si mer om ham her da,men han har virkelig lite penger. Jeg vet ikke om han er rusmisbruker,for han er litt vanskelig å tyde. Oppfører seg alltid veldig høflig og ordentlig! Så. Jeg bor alene,men lager middag hver dag. Når barna og meg har spist er det alltid minst en økt som til overs. Jeg tror jeg har ti vinflasker her som jeg har fått i gave osv. Jeg drikker lite vin! Så har jeg lurt på om jeg kan banke på og spørre om han vil ha noe av middagen til overs her ? Pent lagt i plastboks. Og om han vil ha ei vinflaske fordi jeg ikke er så glad i vin ? Er dette feil ? Vil jo ikke fornærme karen. Og jeg kan ikke be ham inn på middag pga barna og ja...jeg tenker det blir for intimt. Jeg vet ikke helt. Er det innafor? Eller vil jeg ydmyke ham ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 2. desember 2017 #2 Del Skrevet 2. desember 2017 Ville spurt om han ville spise middag med dere. Hvorfor er det feil? Å lære barna at det alltid er plass til en ekstra ved bordet, er bare fint, synes jeg. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #3 Del Skrevet 2. desember 2017 Har han sagt han går til Frelsesarmeen? Skulle vært flere naboer som deg. Anonymkode: bbc0d...c74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 2. desember 2017 #4 Del Skrevet 2. desember 2017 Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev: Ville spurt om han ville spise middag med dere. Hvorfor er det feil? Å lære barna at det alltid er plass til en ekstra ved bordet, er bare fint, synes jeg. Ja. Men. Jeg blir litt redd for at det blir sånn at jeg ikke alltid kan det! Jeg er redd han vil misforstå det. Og ja... Jeg er ikke alltid så høy i hatten selv. Vet ikke helt om jeg vil bli så godt kjent om du ser den? Og det går på meg,og ikke ham! Jeg er ekstremt privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #5 Del Skrevet 2. desember 2017 Nei dette ville jeg ikke ha gjort. Du kjenner han ikke og vet ikke om han er alkoholiker eller tørrlagt. Slike bruker dessuten opp alle pengene på bestemte ting, så om han oppdager at du er snill og godtroende vil han fort begynne å snylte på deg. Du har barna å ta vare på. Anonymkode: f370d...e7d 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 2. desember 2017 #6 Del Skrevet 2. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har han sagt han går til Frelsesarmeen? Skulle vært flere naboer som deg. Anonymkode: bbc0d...c74 Så du syns det er greit? Ja,han har fortalt det. Vi snakker utendørs når vi tar en røyk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #7 Del Skrevet 2. desember 2017 Ville kanskje ringt på og hørt om han ville ha middag, og forklart at det ble mye til overs. En nabodame banket på og spurte om jeg ville ha resten av rekene med tilbehør etter en rekeaften. Jeg tok i mot, ble glad, selv om jeg hadde råd til egen mat. Ville ikke gitt vin om du mistenker han for å slite med rus. Anonymkode: 303e6...031 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 2. desember 2017 #8 Del Skrevet 2. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei dette ville jeg ikke ha gjort. Du kjenner han ikke og vet ikke om han er alkoholiker eller tørrlagt. Slike bruker dessuten opp alle pengene på bestemte ting, så om han oppdager at du er snill og godtroende vil han fort begynne å snylte på deg. Du har barna å ta vare på. Anonymkode: f370d...e7d Ja,men han har bodd her i over ett år. Har aldri vært påtrengende,tvert i mot! Han spurte kun om de 30 kronene. Og de betalte han tilbake da han fikk penger fra nav. Etter ei uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 2. desember 2017 #9 Del Skrevet 2. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei dette ville jeg ikke ha gjort. Du kjenner han ikke og vet ikke om han er alkoholiker eller tørrlagt. Slike bruker dessuten opp alle pengene på bestemte ting, så om han oppdager at du er snill og godtroende vil han fort begynne å snylte på deg. Du har barna å ta vare på. Anonymkode: f370d...e7d Ekte norsk skepsis, helt etter oppskriften 😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #10 Del Skrevet 2. desember 2017 Dropp vinen. Men hvis du har laget noe godt til middag, f.eks fårikål, lapskaus e.l som det ofte blir rester av, så synes jeg godt du kan spørre om han vil ha. Men ikke spør for ofte, det kan bli for mye av det gode. Og hvis du baker til jul kan du jo stikke bort med en liten boks med smaksprøver. Anonymkode: dbc79...b17 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 2. desember 2017 #11 Del Skrevet 2. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville kanskje ringt på og hørt om han ville ha middag, og forklart at det ble mye til overs. En nabodame banket på og spurte om jeg ville ha resten av rekene med tilbehør etter en rekeaften. Jeg tok i mot, ble glad, selv om jeg hadde råd til egen mat. Ville ikke gitt vin om du mistenker han for å slite med rus. Anonymkode: 303e6...031 Ok. Jeg vet ikke om han drikker altså. Men ok. Takk for svar. Jeg lager jo alltid ekstra mat i helgene ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #12 Del Skrevet 2. desember 2017 Ville absolutt ikke bedt han på middag, men dersom du møter han i forbifarten kan du jo si "Har litt mat til overs, vil du at jeg skal komme over til deg med det? :D Har også en del vinflakser jeg ikke drikker opp, fordi jeg ikke drikker vin, og tenkte å kaste de eller hi bort til venner, vil du ha et par? " Anonymkode: e7f0d...39d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 2. desember 2017 #13 Del Skrevet 2. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dropp vinen. Men hvis du har laget noe godt til middag, f.eks fårikål, lapskaus e.l som det ofte blir rester av, så synes jeg godt du kan spørre om han vil ha. Men ikke spør for ofte, det kan bli for mye av det gode. Og hvis du baker til jul kan du jo stikke bort med en liten boks med smaksprøver. Anonymkode: dbc79...b17 Jeg tenker også det. Ikke sånn ofte som i veldedighet. Bare sånn for å dele med oss liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #14 Del Skrevet 2. desember 2017 1 minutt siden, chisandra skrev: Ekte norsk skepsis, helt etter oppskriften 😏 Jeg har 5 stk slike naboer. Alle som en er rusmisbrukere. Og ja, lærte den harde veien. Anonymkode: f370d...e7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #15 Del Skrevet 2. desember 2017 Gi bort mat, men ikke vin. Du vet ikke om det kan vippe noen av vannvogna og utpå glattisen igjen. Det vil du ikke gjøre mot en som kanskje sliter nok fra før av. Anonymkode: 25a75...f7b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 2. desember 2017 #16 Del Skrevet 2. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har 5 stk slike naboer. Alle som en er rusmisbrukere. Og ja, lærte den harde veien. Anonymkode: f370d...e7d Men her er det ikke sånn. Vi kom litt i snakk. Han virker som en rolig og fin person,og har litt humor og selvironi. Han trenger seg absolutt ikke på!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 2. desember 2017 #17 Del Skrevet 2. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gi bort mat, men ikke vin. Du vet ikke om det kan vippe noen av vannvogna og utpå glattisen igjen. Det vil du ikke gjøre mot en som kanskje sliter nok fra før av. Anonymkode: 25a75...f7b Ok. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #18 Del Skrevet 2. desember 2017 Se ikke bort fra at han tar middagsinvitasjonen opp som noe annet enn det du mener. Anonymkode: 07fde...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 2. desember 2017 #19 Del Skrevet 2. desember 2017 Gikk opp og ga han koteletter med tilbehør jeg. Sa: du. Jeg lager alltid for mye mat i helgene. Vil du ha dette ? Han bare smilte : Ja,Takk! Og så spurte jeg om han drakk alkohol ? "Joda,men det er sjelden. Ha"ike råd til sånt". Så henta en flaske vin da. Han ble glad. "Du er noe for deg selv" sa han " takk for at du ga meg en god lørdag kveld da! Og husk. Har du noe å reparere i leiligheten,så si fra. Jeg har to hender og hodet til sånt". Så var ikke så skummelt gitt. Takk til dere som ga meg råd her ". :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MilleMolle Skrevet 2. desember 2017 #20 Del Skrevet 2. desember 2017 Så fint gjort av deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå