AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #1 Skrevet 2. desember 2017 Er det en bra by å bo i? Anonymkode: fcc59...582
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #2 Skrevet 2. desember 2017 Bor det ikke, men fin by. Om det er en bra by, da må du nesten tenke litt på hva som er viktig for deg. Har jo det meste og er ganske praktisk. Om du liker kaos og mylder av folk i byen, så har du det 2 mnd på sommeren. Pissemaur fra Stavanger. Ellers ganske rolig. Anonymkode: 09f56...314 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #3 Skrevet 2. desember 2017 Møkka plass Anonymkode: 3cb20...c5f 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #5 Skrevet 2. desember 2017 Det kan både være en fin by og en møkkaplass. Det kommer an på hva du som person er ute etter i en by, og hva slags venner du får. Jeg kommer fra Kristiansand, men bor i Oslo. Jeg synes disse byene er flotte på hver sin måte. Jeg savner stillheten i Kristiansand, og nærhet til sjøen. Jeg liker at byen er liten. Minuset for meg er at det er styr hvis man skal ut og reise. Jeg reiser en god del og det er mye lettere og ofte billigere å komme seg ut i verden rett fra Gardermoen. Anonymkode: 4f54a...af7 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #6 Skrevet 2. desember 2017 Bodd her i femten år. Etablert med mann og to barn. Veldig glad i byen! Men opplever at det er vanskelig å få nye venner. Alle har sine liksom, og synes en del virker litt «lukket» Litt lettere har det blitt etter vi fikk barn, men så mange nye vennskap har det liksom ikke blitt. Synes det er masse å finne på her for barn. Noe for alle! Ikke i hver bydel riktignok, men med så korte avstander gjør det ingenting. Arbeidsmarkedet er rimelig daut her etter oljekrisa, greit å ha jobb på plass før man flytter hit. Boligprisene er OK. Du får bolig for 4-5 mill. Anonymkode: a3ac6...682
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #7 Skrevet 25. desember 2017 På 2.12.2017 den 19.01, AnonymBruker skrev: Det kan både være en fin by og en møkkaplass. Det kommer an på hva du som person er ute etter i en by, og hva slags venner du får. Jeg kommer fra Kristiansand, men bor i Oslo. Jeg synes disse byene er flotte på hver sin måte. Jeg savner stillheten i Kristiansand, og nærhet til sjøen. Jeg liker at byen er liten. Minuset for meg er at det er styr hvis man skal ut og reise. Jeg reiser en god del og det er mye lettere og ofte billigere å komme seg ut i verden rett fra Gardermoen. Anonymkode: 4f54a...af7 Du er klar over at Oslo ligger rett ved Oslofjorden ikke sant ? Anonymkode: 6cd95...603 2
Gjest Sonic Skrevet 25. desember 2017 #8 Skrevet 25. desember 2017 Jeg liker meg godt her i Kristiansand
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2017 #9 Skrevet 25. desember 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er klar over at Oslo ligger rett ved Oslofjorden ikke sant ? Anonymkode: 6cd95...603 Ja, det er jeg veldig klar over. Det kan likevel ikke sammenlignes. Kristiansand og sørlandskysten er noe helt for seg selv. Anonymkode: 4f54a...af7 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #10 Skrevet 26. desember 2017 På 2.12.2017 den 19.01, AnonymBruker skrev: Det kan både være en fin by og en møkkaplass. Det kommer an på hva du som person er ute etter i en by, og hva slags venner du får. Jeg kommer fra Kristiansand, men bor i Oslo. Jeg synes disse byene er flotte på hver sin måte. Jeg savner stillheten i Kristiansand, og nærhet til sjøen. Jeg liker at byen er liten. Minuset for meg er at det er styr hvis man skal ut og reise. Jeg reiser en god del og det er mye lettere og ofte billigere å komme seg ut i verden rett fra Gardermoen. Anonymkode: 4f54a...af7 Som en som jobber på Kjevik føler jeg meg skuffet Anonymkode: bf03a...aa4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2017 #11 Skrevet 26. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som en som jobber på Kjevik føler jeg meg skuffet Anonymkode: bf03a...aa4 Hvorfor det? Det er da ikke din feil at OSL har et bedre "tilbud" til reisende Jeg husker vi skulle til London en gang, og flybillettene fra Kjevik kostet over 2000,- per pers. Jeg ble mildt sagt sjokkert Når man kan få det til 199,- fra Gardermoen så velger man jo heller det. Anonymkode: 4f54a...af7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2017 #12 Skrevet 28. desember 2017 Det har vært en negativ utvikling i Kristiansand de siste årene. Rusa folk er mye mer synlige i handlegata, og en haug med tiggere. Anonymkode: 9a67a...4b4
WilhelmineAmalie Skrevet 28. desember 2017 #13 Skrevet 28. desember 2017 Fin sommerby og koselig handlegate, samt senteret som ligger 12 min unna. Skjærgården er noe for seg selv. Vanskelig å komme innpå folk som ikke er innflyttere, litt dødt utenom sommeren, bra uteliv, bra studentmiljø. Veldig flott der om våren også.
sunshine-t Skrevet 29. desember 2017 #14 Skrevet 29. desember 2017 På 12/2/2017 den 19.01, AnonymBruker skrev: Det kan både være en fin by og en møkkaplass. Det kommer an på hva du som person er ute etter i en by, og hva slags venner du får. Jeg kommer fra Kristiansand, men bor i Oslo. Jeg synes disse byene er flotte på hver sin måte. Jeg savner stillheten i Kristiansand, og nærhet til sjøen. Jeg liker at byen er liten. Minuset for meg er at det er styr hvis man skal ut og reise. Jeg reiser en god del og det er mye lettere og ofte billigere å komme seg ut i verden rett fra Gardermoen. Anonymkode: 4f54a...af7 Enig. Bortsett fra at jeg enda bor her Det er et yrende liv som sommeren, men helt daut de andre månedene. Men de siste årene har det tatt seg veldig opp med festivaler og slik da, så det er jo et pluss for de som er interessert i sånn! Å reise med fly herfra er så som så. Dyrt å fly fra Kjevik og ikke så mange direkteavganger. Er, som oftest, billigere å komme seg til Gardermoen selv for å så ta fly derfra. Det er litt skuff. Er jo litt avhengi av hvilken livssituasjon du er i egentlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå