AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #1 Skrevet 2. desember 2017 Jeg er veldig privat av meg, og har derfor aldri hatt noen instagramkonto. Nå har jeg nylig opprettet en for å følge noen kjendiser, men selv om jeg har koblet den fra facebook, nektet den tilgang til kontaktene mine og ikke følger et eneste menneske jeg faktisk har møtt, foreslår den stadig kjentfolk jeg kan følge. Jeg begynte å bli litt nervøs for dette da det kom opp forslag om å følge barna til kolleger av meg (personer jeg aldri har møtt, og kolleger jeg ikke har på facebook engang), men i dag kom det søren meg opp forslag om at jeg skulle følge en person jeg gikk i klasse med et par år på BARNESKOLEN. Jeg gikk på barneskolen før mobiltelefonens tid, og har derfor aldri på noe tidspunkt hatt denne personens kontaktinformasjon. Jeg har ikke vedkommende på facebook, og har aldri hatt det, og har ikke snakket med dem siden barneskolen. Dette virker helt absurd på meg. Når jeg har skrudd av tilgang til telefonkontakter og ikke har koblet den med facebook, hvordan i all verden finner den disse menneskene til å foreslå?? Jeg prøvde å registrere meg på nytt med en ny e-postadresse som jeg ikke har noen kontakter på, men den fant de samme menneskene. Jeg skjønner at jeg kanskje høres litt nevrotisk ut her, men jeg liker ikke å få alle disse profilene foreslått, og frykter at jeg skal komme borti noe og legge dem til eller noe. Hva er egentlig dette, er det noen måte å få disse forslagene vekk på? Anonymkode: 2b664...df6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #3 Skrevet 2. desember 2017 Åhh blir litt oppgitt når folk ikke skjønner at det der er supersimpelt. De kobler deg til facebook/insta kontoer ved f. eks: 1. At dere har vært på samme sted 2. Felles venner/folk som følger deg/folk du følger 3. Brukt samme nettverk 4. Nye bekjentskaper som kobles sammen 5. Hva du har lagt ut av info, f.eks hvilke skole du gikk på. 6. SIder du har likt, bilder du har likt. Anonymkode: 1cc04...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #4 Skrevet 2. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Åhh blir litt oppgitt når folk ikke skjønner at det der er supersimpelt. Anonymkode: 1cc04...9c6 Det var voldsomt til aggresjon over noe veldig trivielt. Hvorfor blir du sint for at en fremmed på internett mangler kunnskap om en liten ting? 1 time siden, AnonymBruker skrev: De kobler deg til facebook/insta kontoer ved f. eks: 1. At dere har vært på samme sted Anonymkode: 1cc04...9c6 Jeg har aldri (i mitt liv) sjekket inn noe sted med hverken facebook eller instagram, og jeg har posisjonstjenester avslått på mobilen min. Ei heller ser jeg at de foreslår fremmede mennesker, hvilket de vel ville gjort hvis eneste kriterium var at vi hadde vært på samme sted. 1 time siden, AnonymBruker skrev: De kobler deg til facebook/insta kontoer ved f. eks: 2. Felles venner/folk som følger deg/folk du følger Anonymkode: 1cc04...9c6 Jeg har som sagt ingen venner lagt til på insta, og har ikke insta-kontoen koblet til facebook. Ingen mennesker følger meg, og jeg følger bare en smal gruppe kjendiser fra utlandet. 1 time siden, AnonymBruker skrev: De kobler deg til facebook/insta kontoer ved f. eks: 3. Brukt samme nettverk Anonymkode: 1cc04...9c6 Jeg skjønner ikke hva dette betyr. 1 time siden, AnonymBruker skrev: De kobler deg til facebook/insta kontoer ved f. eks: 4. Nye bekjentskaper som kobles sammen 5. Hva du har lagt ut av info, f.eks hvilke skole du gikk på. 6. SIder du har likt, bilder du har likt. Anonymkode: 1cc04...9c6 Igjen: Jeg har ingen "bekjentskaper" på instagram, jeg har ikke lagt ut noe informasjon, ikke så mye som hjemby, langt mindre skole eller utdanningssted, og jeg har kun likt sider/bilder/videoer av disse menneskene jeg opprettet kontoen for å følge, som er en snever gruppe innen et gitt samfunn, og i grunnen ikke kan kalles kjendiser. Jeg forstår at du (som sikkert er født en gang etter OL i Lillehammer) synes at jeg er fryktelig dum som ikke forstår hvordan alt dette fungerer, men det er altså ikke åpenbart for meg hvordan instagram vet at jeg gikk i 5-7 klasse med en person jeg knapt snakket med da, og aldri har snakket med senere (og nei, vi har ingen feller venner på facebook). Anonymkode: 2b664...df6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå