Gå til innhold

Hvor ofte tar dere støvtørken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar støvtørken én gang i uka. Vi er to unge voksne, ingen barn. Vi bor i leilighet, men den er relativt stor. Jeg bruker to timer på støvtørken, med alle kriker og kroker. I tillegg kommer jo annet daglig og ukentlig husarbeid som også tar flere timer i uka. 

Bruker dere andre like mye tid, og støvtørker dere like ofte? 

Anonymkode: 85e12...26f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To timer på støvtørring? Hva er det du tørker av da, og hvordan gjør du det (kost, tørr/fuktig klut etc.)?

Anonymkode: f590f...e81

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar den når jeg kommer over tråder på KG som minner meg på at jeg i det hele tatt burde tørke støv.

Anonymkode: 2fc4a...e81

• Liker 4
Gjest chisandra
Skrevet

Det gjør jeg ved behov, rett og slett. Har aldri hatt noen fast ukedag til noe som helst som har med husarbeid å gjøre.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To timer på støvtørring? Hva er det du tørker av da, og hvordan gjør du det (kost, tørr/fuktig klut etc.)?

Anonymkode: f590f...e81

Jeg tørker av alt som ikke er tak, vegg eller gulv. Badet og kjøkkenet er heller ikke medregnet, da jeg støvtørker der når jeg vasker disse rommene. Ts

Anonymkode: 85e12...26f

Skrevet

Den tar samboeren min ca hver 14 dag, bruker swiffer og ca 10 min på hele huset. 

Skrevet

Vi er også to voksne uten barn, men vi bruker ikke mer enn men 15 min eller noe annenhver uke på støv tørking. Da er det bare tørking av tv, dvd spiller, data, vindusposter. Sånn ca annen hver mnd blir det tørket feks over dør karmer, kontakter, dørhanker, lister etc. Bilder tas kanskje en gang i året.

De timene du bruker på støv tørking rekker vi å vaske bad, kjøkken, stue og soverom på inkl støvsuging og vask av alle gulv. Jeg tror ikke det er nødvendig av deg å bruke så mye tid som du gjør på dette her..

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor alene i en liten leilighet, prøver egentlig å tørke støv ukentlig. Det tar meg et sted mellom en halvtime og time, avhengig av hvor grundig jeg vil være. Sist tok jeg ut bøker i bokhylla og en del slike ting, da tar det naturlig nok lang tid :)

Anonymkode: 58e81...d40

Skrevet

Tar det ved behov, synes det støver mer i brl leiligheten enn huset jeg hadde før, men går nå over ca  gang i uka, bruker ikke lang tid på det da, i en liten leilighet

Anonymkode: 78326...263

Skrevet

Aldri?

• Liker 1
Skrevet

Har en fast dag i uka der vi tørker støv på hyller, bord, flater, kjøleskap, mikrobølgeovn, kjøkkenskap/skuffer osv... , der vi vasker badet(vask, speil, skap, dusj, do og gulv, Støvsuger og vasker gulv i alle rom, bytter sengetøy, støvsuger sofa + sikkert noe mer som jeg ikke kommer på nå 

Anonymkode: 9121e...b33

Gjest Frankenstein1
Skrevet

Hver dag. Går det to, så nyser jeg.

Skrevet

For sjelden!

Anonymkode: d9007...8e8

• Liker 1
Skrevet

Jeg tørker støv ca en gang i uka til vanlig. I det siste har det blitt sjeldnere. Husker ikke sist jeg gjorde det, men måtte krype til vaskebøtta for et par dager siden. Vi har hund, og fy som det så ut. Tar overflater som hyller, vindusposter, skjenker og bord. Lister og dørkarmer tar jeg kun når jeg ser at det virkelig trengs. 

Anonymkode: 33f44...36e

Skrevet

To timer i uka? :overrasket:

Bruker under to timer i uka på ALL husvask, jeg... Støvtørking gjør jeg sjelden, det blir som regel i forbindelse med at jeg tar ei skikkelig ryddeøkt.

Anonymkode: aab56...afb

• Liker 1
Skrevet

Hver tredje måned .... (sammen med støvsuging..) ...

Anonymkode: c67cd...863

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...