Brimi Skrevet 2. desember 2017 #1 Skrevet 2. desember 2017 Fikk et skriv fra Posten her om dagen om at hvis vi ikke setter opp et stativ til å henge postkassene på, så kommer de til å nekte å levere posten i postkassen og vi må da hente det på post i butikk. Det virker som at de vil ha eks antall postkasser på et stativ for å gjøre det lettere for postbudet. Dette må vi (alle her, men vet ikke hvilken gater de vil ha sammen heller) betale og gjøre selv. Fristen er på våren en gang. Har de lov til dette? Jeg skjønner ikke helt hvor dette stativet skal stå sånn at det ikke skal bli langt å gå for alle. Jeg synes ihvertfall at det ikke er noe bra sted å sette dette stativet heller. I tillegg må jo da alle snakke sammen om dette. Hvordan organiserer man noe sånt og hvem tar jobben med å organisere dette?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #2 Skrevet 2. desember 2017 Ja, de kan kreve det, men du kan søke om å få ha postkassen din et annet sted. Anonymkode: 7aa77...289 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2017 #3 Skrevet 2. desember 2017 Her er hva Posten selv sier om saken. Og her er Postforskriften. Du er nok ute etter § 11 og 12. Anonymkode: 7ca8f...913 3
Brimi Skrevet 2. desember 2017 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er hva Posten selv sier om saken. Og her er Postforskriften. Du er nok ute etter § 11 og 12. Anonymkode: 7ca8f...913 Takk for linker! Jeg er usikker på om de mener at vi skal ha eget stativ eller om de vil ha et felles stativ. Det må jeg finne ut av, men det høres ut som at de vil ha et felles stativ (er visst snakk om et prosjekt). Skal også måle hvor høyt postkassene våres henger. Kanskje vi slipper unna med å feste de litt lenger ned
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2017 #5 Skrevet 3. desember 2017 Hvordan boenhet bor dere i? Alle i en boenhet kan ikke ha postkassende på hver sine steder. Om det for eksempel er flere boenheter i et hus så skal postkassene til beboerne være på samme sted/felles stativ og ikke ved hver sine dører så postbudet må gå rundt til alle dørene å lete. Du er bekymret for at det er "langt å gå" for dere å gå ut til innkjørselen og sette opp et stativ der og måtte gå dit for å hente posten? Tenk bare på postmannen som hadde fått en to timer lengre rute om ingen gadd å ha postkassene ved innkjørselen du. Anonymkode: 66828...138 2
Brimi Skrevet 3. desember 2017 Forfatter #6 Skrevet 3. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan boenhet bor dere i? Alle i en boenhet kan ikke ha postkassende på hver sine steder. Om det for eksempel er flere boenheter i et hus så skal postkassene til beboerne være på samme sted/felles stativ og ikke ved hver sine dører så postbudet må gå rundt til alle dørene å lete. Du er bekymret for at det er "langt å gå" for dere å gå ut til innkjørselen og sette opp et stativ der og måtte gå dit for å hente posten? Tenk bare på postmannen som hadde fått en to timer lengre rute om ingen gadd å ha postkassene ved innkjørselen du. Anonymkode: 66828...138 Nei, jeg er bekymret for å måtte gå 3-5 minutter for å komme til postkassen. Spesielt på vinteren hvor det blir dritglatt og vanskelig å gå på fortauet. Vi bor i et hus med 2-3 boenheter og postkassene henger på gjerdet helt ytterst Men de er plassert alt for høyt. Jeg målte i går og de er 70 cm høyere enn det burde i følge linken. Enten så er det bare vi som har fått brev fordi den er for høy eller så vil Posten at alle i gatene her skal ha postkassene på samme stativ. Hvis de vil at vi alle skal ha samme stativ, så skjønner jeg ikke helt hvordan det skal organiseres. Hvem tar jobben med å samle inn penger og hyre folk til å ta jobben? Hvordan skal vi bli enige om hvor stativet skal stå? Hadde vært mye lettere om Posten hadde gjort dette og heller sendt en faktura
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #7 Skrevet 4. desember 2017 22 timer siden, Brimi skrev: Nei, jeg er bekymret for å måtte gå 3-5 minutter for å komme til postkassen. Spesielt på vinteren hvor det blir dritglatt og vanskelig å gå på fortauet. Vi bor i et hus med 2-3 boenheter og postkassene henger på gjerdet helt ytterst Men de er plassert alt for høyt. Jeg målte i går og de er 70 cm høyere enn det burde i følge linken. Enten så er det bare vi som har fått brev fordi den er for høy eller så vil Posten at alle i gatene her skal ha postkassene på samme stativ. Hvis de vil at vi alle skal ha samme stativ, så skjønner jeg ikke helt hvordan det skal organiseres. Hvem tar jobben med å samle inn penger og hyre folk til å ta jobben? Hvordan skal vi bli enige om hvor stativet skal stå? Hadde vært mye lettere om Posten hadde gjort dette og heller sendt en faktura Men ser du ikke problemet med at om postbudet må gå 5 minutter ekstra til hver postkasse i hver husstand så må han jobbe overtid og ingen får posten sin i tide? I tillegg så skal jo ikke postbudet, som blir betalt for å levere post på en trygg måte, måtte utsette seg selv for fare (fall på vinteren som du selv sier veien blir dritglatt, ryggproblemer pga postkasser som er vanskelige å komme til osv). Hvis postkassen din allerede henger der hvor de andre postkassene henger, på rekke og rad ved siden av hverandre, så er problemet åpenbart at din henger 70 cm høyere enn retningslinjene. Postbudet skal ikke måtte stå på tærne eller på en bøtte for å nå opp hehe Det er dere som beboere som er ansvarlig for å ha postkasser som passer inn med postens rettningslinjer. Når du undrer deg om hvem som liksom skal samle inn penger til det og ta jobben med det, så er du bare vanskelig. Det ekke så jævla vanskelig å kommunisere med de man deler boenhet med og komme til en løsning om om å samle inn 100 kr fra hver og noen tar ansvaret for å kjøpe inn noen planker og spikere. Det tar max en halvtime å sette opp. Nei, det hadde ikke vært mye lettere om posten skulle gjort det, jo kanskje for deg, men ikke for posten, om det var noe posten måtte gjøre hos alle 5 millionene som mottok post så hadde ikke posten hett posten for å si det sånn. Posten har som jobb å levere post, ikke å sette opp poststativ og kjøpe plank for beboerne som ikke gidder. Anonymkode: 66828...138 2
Brimi Skrevet 4. desember 2017 Forfatter #8 Skrevet 4. desember 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men ser du ikke problemet med at om postbudet må gå 5 minutter ekstra til hver postkasse i hver husstand så må han jobbe overtid og ingen får posten sin i tide? I tillegg så skal jo ikke postbudet, som blir betalt for å levere post på en trygg måte, måtte utsette seg selv for fare (fall på vinteren som du selv sier veien blir dritglatt, ryggproblemer pga postkasser som er vanskelige å komme til osv). Hvis postkassen din allerede henger der hvor de andre postkassene henger, på rekke og rad ved siden av hverandre, så er problemet åpenbart at din henger 70 cm høyere enn retningslinjene. Postbudet skal ikke måtte stå på tærne eller på en bøtte for å nå opp hehe Det er dere som beboere som er ansvarlig for å ha postkasser som passer inn med postens rettningslinjer. Når du undrer deg om hvem som liksom skal samle inn penger til det og ta jobben med det, så er du bare vanskelig. Det ekke så jævla vanskelig å kommunisere med de man deler boenhet med og komme til en løsning om om å samle inn 100 kr fra hver og noen tar ansvaret for å kjøpe inn noen planker og spikere. Det tar max en halvtime å sette opp. Nei, det hadde ikke vært mye lettere om posten skulle gjort det, jo kanskje for deg, men ikke for posten, om det var noe posten måtte gjøre hos alle 5 millionene som mottok post så hadde ikke posten hett posten for å si det sånn. Posten har som jobb å levere post, ikke å sette opp poststativ og kjøpe plank for beboerne som ikke gidder. Anonymkode: 66828...138 Tror du må lese innlegget mitt én gang til. Virker som at det var noe du ikke fikk med deg. Spørsmålet er om Posten vil at våres postkasser, som tilhører huset vi bor i, skal stå på stativ (eventuelt bare stå lavere) eller om de vil at postkassene til alle i GATENE skal stå på et stativ? Ves førstnevnte så er det selvfølgelig vi som skal ta jobben og utgiften, men er det sistnevnte så synes jeg Posten kunne ha organisert dette. Dog har jeg prøvd å spørre etter hvem som skal organisere dette og hvordan man organiserer dette hvis Posten ikke gjør det.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #9 Skrevet 4. desember 2017 4 minutter siden, Brimi skrev: Tror du må lese innlegget mitt én gang til. Virker som at det var noe du ikke fikk med deg. Spørsmålet er om Posten vil at våres postkasser, som tilhører huset vi bor i, skal stå på stativ (eventuelt bare stå lavere) eller om de vil at postkassene til alle i GATENE skal stå på et stativ? Ves førstnevnte så er det selvfølgelig vi som skal ta jobben og utgiften, men er det sistnevnte så synes jeg Posten kunne ha organisert dette. Dog har jeg prøvd å spørre etter hvem som skal organisere dette og hvordan man organiserer dette hvis Posten ikke gjør det. Det er ikke posten som skal arrangere felles postkassestativ, nei. Det er det nabolaget som må gjøre sammen. Det er ikke posten som skal ta den utgiften. Om du går deg en tur rundt om i boligstrøk, vil du nok se at det står postkassestativ ganske tett. Har dere ikke noe nabolagsvel, e.l, som har felles brøyting o.l? Om dere har det, diskuterer dere det der. Om dere ikke allerede har noe nabolagsvel, så tar du kontakt med nærmeste naboer, og hører hvor det passer å ha stativ, og får i gang spleising på et stativ. Det trenger verken være dyrt eller fancy. Anonymkode: b5811...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2017 #10 Skrevet 4. desember 2017 Det er en enkel dugnad for nabolaget. Ta deg en runde rundt og førhør deg om andre har fått påbudet. Så kan du kalle inn til et nabomøte hvor dere diskuterer hvor fellestativet bør stå, og evnt hvem som kan snekre det. Det trenger ikke være den store konstruksjonen. Så deler dere alle regningen. Anonymkode: 38077...4ad
Millimani Skrevet 4. desember 2017 #11 Skrevet 4. desember 2017 Ble ikke dette påbudt for mange herrens år siden? 1
Vasa Skrevet 4. desember 2017 #12 Skrevet 4. desember 2017 Tror dette blir nok et krav fo alle etterhvert. Kjenner alerede flere som har måtte flytte postkassa si sammen flere i borettslaget. det tar all for lang tid å dele ut post til en og en, så jeg venter bare på at det kommer brev hit også Der har det vært dugnad og nye postkasser som beboerne måtte betale selv.
Antoinette Skrevet 4. desember 2017 #13 Skrevet 4. desember 2017 Dette måtte vi gjøre her i gaten også for å samle kassene. Ikke noe å krangle på. 1
245am Skrevet 4. desember 2017 #14 Skrevet 4. desember 2017 Posten effektiviserer mer og mer. De ønsker å samle flest mulig kasser på felles kassestativ. Ikke fordi at den lokale postmannen skal få kortere ruter, derimot vil han/hun få lengre ruter. Det sier seg selv at de vil få et tillegg om de plutselig blir ferdige med arbeidsdagen 2 timer tidligere enn før. Lengre ruter = færre ansatte = besparelse for Posten. Ett stopp er raskere enn fem! Og du klager på at det kan bli glatt og kaldt om vinteren på vei til kassa di? Det er ikke noe mindre glatt og kaldt for postmannen som må kose seg ute i kulda på glattisen 8t hver dag i vinterhalvåret.. Brøyt og strø vei fram til postkassa di. Det garanterer jeg at postmannen din vil sette pris på. Ref. tidligere lørdagsbud. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå