Gå til innhold

Jul i Blodfjell

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Buzzi skrev:

Åh, beklager! Var ikke meningen å gjenta ting andre allerede har påpekt. Har ikke lest gjennom alle 30 sidene... Er bare så spent på om jeg har tenkt riktig! Men flott for meg å vite at andre har tenkt det samme, da er jeg kanskje ikke helt på jordet! 😆

Du er absolutt ikke alene. Jeg har mistenkt Putti leeeenge, men ble nesten helt sikker etter hun døde!

men som sagt, det du skrev var mer utdypende så teorien fikk mer «bevis». Jeg hadde blant annet glemt at Konrad faktisk sa det om puls. Jeg bare mistenkte medisinene

Anonymkode: ec3e2...261

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for spoiling, 

Mynona, mod. 

• Liker 7
Skrevet

Kan vi diskutere dagens episode med spoilers?

Spoiler

Slik?

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Buzzi skrev:

I episoden der Gabriel sier nei til Siri, sier Toffen ett eller annet om at man ikke skulle tro de var søsken (husker ikke ordrett). I episoden der Putti blir drept (eller faket egen død?) leter Konrad etter medisinen sin, fordi han må få ned pulsen. Den sto på disken rett ved siden av den døde Putti. Putti sin død ble vektlagt annerledes enn de andre, både med at Nanna sjekket pulsen, vi ble fulgt ned i likrommet for første gang, vi så at hun ble merket med lapp på tåen, og det skulle liksom ikke være noen tvil om at hun var død. Jeg var veldig skuffet da Nanna sjekket pulsen, for da tenkte jeg at det ikke kunne være henne likevel. Men så såg jeg tilfeldigvis episoden i reprise, og hengte meg opp i det Konrad sa om å få ned pulsen med tablettene. Der var aha-opplevelsen min. Hjelpes, så skuffet jeg blir om jeg tar feil!

Gode poeng alt sammen. Ja Toffen sa så, og det vil jo liksom også rime om hennes personlighet viser seg å ha i seg både kjipheten til broren og det creepy ved døtrene. Putti seiler opp nå på slutten blant mine morderfavoritter, jeg må tilstå det. Selv om jeg nok fremdeles er på Jacks lag.

Ett lite bidrag fra meg til Putti-teorien: navnet. Putti Soot baklengs blir Toosittup. Kan det være two situps? Eller kanskje heller Toss it up? Det er for det første en Tupac-sang, uten at jeg ble noe klokere av teksten der. Nei det må vel kanskje heller rett og slett bety som på engelsk at en kaster kron og mynt og får et vilkårlig utfall. Spiller navnet altså på det på den uventede avsløringen? Klarer i alle fall ikke bli kvitt følelsen av at navnet Soot må ha en betydning i denne serien.

Anonymkode: 67691...957

Skrevet (endret)
7 minutter siden, bruker122345 skrev:

Vis skjult innhold

Slik?

Det burde jo være lov. Da er det valgfritt om man vil lese innholdet eller ikke. Eventuelt er det mulig å lage en egen tråd for det.

Endret av ABCkvinne
Skrevet
8 minutter siden, bruker122345 skrev:

Om det gjøres disiplinert kanskje, men frykter det ikke tar lang tid før noen glemmer seg. Blir nervøs av å lese at noen her kjenner svaret og tror kanskje det er best jeg trekker meg tilbake til familieidyllen fremfor å risikere å lese mer her. Selv om jeg synes vi nå begynner å komme så nærme, så nærme..

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, bruker122345 skrev:

Vis skjult innhold

Slik?

Så lenge dere skriver på den måten at man selv kan velge å lese, eller helst lage en egen tråd for dere som har sett tidlig. Utrolig dårlig gjort å spoile nå siste episoden. 

Anonymkode: c5abb...191

Skrevet
13 minutter siden, bruker122345 skrev:

Vis skjult innhold

Slik?

Imot! Skal veldig lite til at noen glemmer seg og ødelegger for alle samme.

Lag en egen tråd hvis dere absolutt må diskutere med spoilers.

Anonymkode: 1e20d...da1

• Liker 2
Skrevet

Skjønner at det skjedde ting i tråden her de siste timene. Er det trygt nå å bla bakover til sidene 27-29, er det helt kjemisk fritt for spoiling?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det skjedde ting i tråden her de siste timene. Er det trygt nå å bla bakover til sidene 27-29, er det helt kjemisk fritt for spoiling?

På side 28 og 29 er det skjermbilde frå dagens episode, som ikkje røper særleg mykje. Det står også eit par utsagn frå ein som visstnok har sett episoden der han namngjev ein person som ikkje er mordaren, og gjev eit par hint om motiv.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Nr85 skrev:

På side 28 og 29 er det skjermbilde frå dagens episode, som ikkje røper særleg mykje. Det står også eit par utsagn frå ein som visstnok har sett episoden der han namngjev ein person som ikkje er mordaren, og gjev eit par hint om motiv.

Jeg synes de bildene røper en del i seg selv, men nå er navnet fjernet heldigvis. Ville uansett ikke lest på side 29.

Anonymkode: c5abb...191

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Imot! Skal veldig lite til at noen glemmer seg og ødelegger for alle samme.

Lag en egen tråd hvis dere absolutt må diskutere med spoilers.

Anonymkode: 1e20d...da1

OK, den er grei. Venter nok til i kveld/i morgen med å snakke om episoden da.

• Liker 2
Skrevet

Noen som har rukket å se alle episodene om igjen med Putti-briller? Synes det kom fram mye bra da vi i går kveld så gjennom alt ut fra Jack-hypotesen (dvs vi kom vel ikke gjennom absolutt alle episodene). Kom opp en del nye ting som styrket den teorien. Er i alle fall ikke mindre som går i favør Jack enn hva som taler for Putti. Eller hva tenker dere nå som det bare er få timer igjen?

Navnet Putti er det noe rart med. Som sagt i sted, les det baklengs ("toss it up"). Kanskje spiller det også på Putti Plutti Pott = Putti Plot i Pot = Putti lager et plot for å få potten. Er vi ikke inne på noe her da???
Mindre ordspill å finne i Jack Soot, som i og for seg allerede er brukt opp av Cris da han snakket om å hente Jack-pot'en. Svein snakket på et tidspunkt også om sin venn Jack Daniels, men det nekter jeg å tro har med Jack å gjøre.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet vi st Konrad har en sønn? Kan det ikke like gjerne være en datter?

Ja oops, gikk litt fort da jeg skrev innlegget du kommenterer her. Han sa selvsagt "Du er ikke mitt barn", ikke "sønn". Når jeg skrev sønn var det fordi jeg leste inn min egen hypotese, nemlig at det kan ha vært Jack (eller Ivar).

Hvordan skal vi egentlig forholde oss til det Gudrun (den falske Konstanse) sa om at Konrad fikk et barn som han mistet? Sa hun ikke forresten "sønn"? Gudrun kjente jo faktisk Konrad den gang, som en av få, og virket da som hun på det tidspunktet i sofaen der med Cris snakket sannferdig og fritt (hadde ikke noe å tape heller på det). Er nærliggende å tippe at barnet på en eller annen måte overlevde og at det er en av personene vi har blitt kjent med i serien. Jack, Torgeir, Ivar? Eller Nanna, som kanskje er personen han snakket til?

Skrevet

Skal ikke spoile siden jeg har sett på appen. Bra avslutning! Det er enkelte brukere her som virkelig har hatt rett ang morder og teori! Godt jobba! Hadde selv ingen peiling :laugh:

Anonymkode: d151d...e2c

• Liker 1
Skrevet

Fortell hvem morderen var!!

Håper det var Putti..

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, kindagirl skrev:

Fortell hvem morderen var!!

Håper det var Putti..

Nå er det vel ferdig 

Spoiler

Men sånn i tilfelle, så var det Putti :-)

Anonymkode: d151d...e2c

Skrevet

Dere er rå innpå her som gjetta riktig og til og med dette med å fake sin egen død og ta hjertemedisinen til konrad for å senke pulsen så Nanna ble lurt når hun sjekket pulsen til å tro putti var død! Hadde det ikke vært for dere her inne hadde jeg aldri tenkt putti som en aktuell morder i det heletatt! 

Kjempe bra julekalender og spennende produsert, synd det er over!

God jul, kos dere da! Mmja! *Putti voice* 

Anonymkode: c1772...b47

• Liker 8
Skrevet

Wohoo jeg hadde rett :D stolt av å ha kommet på den teorien nå! 

Anonymkode: ec3e2...261

• Liker 4
Skrevet

Synes denne tråden har vært helt topp :) Nå er det over, og jeg er mest glad for at det var en god slutt, og at det ikke kom inn en ny person, ond tvilling, eller noe annet vissvass. God serie med god slutt!

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...